• MajaK

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

Svar på #38
    Även om tanten skulle ha försökt anmäla detta innan så ger det henne inte rätt att slå ett barn.
  • MajaK
    Svar på #41
    Så länge "ungen" inte dör så är det okej att ge honom några rapp med käppen?
  • MajaK

TS - bra att ni anmäler men flytta om ni kan.

• MajaK

Ts - ni har bara gjort vad jag hoppas att alla andra föräldrar också hade gjort! God jul!

• MajaK

Det är skandal att en vuxen som dömts för att med en käpp ha misshandlat ett barn på nio ska få julkort för att ha gjort något bra...

• MajaK

AnnAhl93 skrev 2008-12-23 16:30:15 följande:

TBS skrev 2008-12-23 16:21:18 följande:
    Ja är föräldrarna så pass usla att de inte kan uppfostra ett barn på ett normalt sätt, genom att visa och ge respekt samt att lära dem vad som är rätt och fel och att man tar konsekvenser av sitt handlande så är våld ända utvägen tyvärr. TS verkar ha misslyckats kapitalt med sin uppfostran och därför måste tydligen en utomstående visa hur det går till om man har gjort fel.
    Så eftersom du tycker att ts har gjort fel så förtjänar hennes son några rapp med käppen? Tror du att slagen fick sonen att anpassa sig bättre till vårt samhälle? Det tror inte jag.
  • MajaK

Anonym (Mixmamma) skrev 2009-01-11 13:45:35 följande:

Jag undrar vad folk menar då de säger "håll koll på din unge". Man ska således låsa in sitt barn alternativt följa med barnet ut alltid tills de är hur gamla då??? Min son och en av hans kompisar smällde en smällare i en trappuppgång då de var 13 år gamla. Jag köper aldrig smällare till mina barn, men tydligen hade andra föräldrar gjort det. En mycket arg dam ringde upp mig och berättade vad som hänt. Jag sa då att jag skulle ringa föräldrarna till sonens kompis och att vi givetvis ämnade komma över med pojkarna så att de fick städa trappuppgången samt be om ursäkt. Nu hade damen i fråga redan städat och hon ville inte ha någon ursäkt, hon ansåg däremot att man borde hålla sina barn inomhus ca 2 veckor innan nyår och 2 veckor efter nyår för att undvika dylika incidenter. Fasiken heller! Jag är helt emot smällare själv och skulle aldrig drömma om att köpa några, varken för eget bruk eller åt mina barn, därmed tycker jag att jag tagit mitt ansvar som förälder. Gör mina barn några dumheter tar jag också mitt ansvar, men låsa in dem tänker jag sannerligen inte göra. Hade damen i fråga gett min son en rejäl uppsträckning och tvingat honom att göra rent i trappen hade jag stått bakom henne till 100 %, men hade hon gett sig på honom med käpp, då hade jag anmält på studs! Jag misshandlar inte själv mina barn och det har ingen annan heller rätt att göra.
    Håller med dig fullt ut!
Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!