AnnAhl93 skrev 2008-12-23 16:56:44 följande:
TBS skrev 2008-12-23 16:46:33 följande:
Jag tror att vi ser det så olika på grund av vår egen uppväxt. Du verkar ha haft en jobbig uppväxt, föräldrar som inte bryr sig och som inte kunde lära dig rätt och fel. Du verkar ha varit ett barn som planerade dina trakasserier mot andra medmänniskor. Jag däremot hade föräldrar som lärde mig hur saker och ting fungerade i världen och därför har jag ett klart rimligare synsätt till det hela.
jag vet förståss lika lite om din uppväxt som du vet om min.
Eftersom att jag aldrig har trakasserat någon, så vet jag inte hur mina föräldrar skulle reagera om jag gjort det. Men jag vet med säkerhet att de INTE skulle slå mig eller på annat sätt kränka mina mänskliga rättigheter.
Jag lärde mig skilja mellan rätt och fel, främst genom att betrakta min omgivning. Eftersom att mina föräldrar och grannar behandlade mig, och varandra med respekt gjorde även barnen det.
När ett barn betett sig illa på något sätt (kanske retats för mycket med någon granntant) Tog de vuxna tag i problemet på ett sansat och moget sätt.
Det som skulle ha provat att ge sig på någon annan med eller utan käpp, skulle förmodligen ansetts lite rubbad.