Inlägg från: Anonym (aga = fel) |Visa alla inlägg
  • Anonym (aga = fel)

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

Vad 17!! Ingen får slå ett barn! Och absolut inte med tillhygge! Man gör inte så, så ÄR det bara!

• Anonym (aga = fel)

johansson79 skrev 2008-12-23 12:07:43 följande:

Skicka julkort till Kerstin i Åtvidaberg Den 76-åriga Kerstin Gunnarsson i Åtvidaberg blev dömd till misshandel för att hon blev arg på några ungar som tryckte ner körsbär i hennes brevlåda och gav dem en smäll med käppen. Nu har användarna på Flashback Forum reagerat, och startat en kampanj där man uppmanar människor att skicka julkort till Kerstin Gunnarsson.Julkorten skickas till:Kerstin GunnarssonÅkervägen 1 A597 43 ÅtvidabergFlashback Forum: Skicka julkort till Kerstin!:www.flashback.info/showthread.php samlar in pengar - för att betala 76-åriga Kerstins böter:www.aftonbladet.se/nyheter/article3753724.abKerstin fick stort stöd efter käpp-domen:www.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53ql...TYCKER DET HÄR ÄR SKANDAL!!!
    Men om du tycker det är skandal, varför lägger du in adressen?
  • Anonym (aga = fel)

Kerstin visade ingen ånger över att ha slagit ett barn och skulle göra det igen enligt egen utsago. Nej hon ska inte hyllas, hon ska bespottas som den barnmisshandlare hon är! Bara för att aga var tillåtet när hon var barn kan hon inte låta bli att acceptera att det inte är det längre, av mycket bra skäl.

• Anonym (aga = fel)

Och flashback är bara skit, ett tillhåll för diverse skumma och udda åsikter.

• Anonym (aga = fel)

Skulle jag skicka Kerstin ett julkort vore det för att skälla ut henne efter noter!!!

• Anonym (aga = fel)

Och ni som skriker om respekt. Respekterade Kerstin barnen? Nej. Respekterade hon föräldrarna och tog upp det med dem först? Uppenbarligen inte!

• Anonym (aga = fel)

Vad är det för fel att tala med föräldrarna först? Man slår inte.

• Anonym (aga = fel)

Stöd???? Alltså, hon misshandlade ett barn. Hallå???? Har ni inte fattat det?
    Varför har hon aldrig tagit upp detta med föräldrarna? Borde ju vara det naturliga steget eller hur.

• Anonym (aga = fel)

december bebis skrev 2009-01-11 19:57:28 följande:

Fast hade barnens mammor reagerat tidigare hade det inte behövt hända. Någon måste ju ha vetat då detta pågått länge.
    Men säger hon inget hur ska de då veta? Ska de vara synska eller behärska telepati?
  • Anonym (aga = fel)

december bebis skrev 2009-01-11 20:02:46 följande:

Folk måste ju ha pratat om detta innan då tanten inte var den enda drabbade... Kan alla föräldrar lyckats undgå snacket isåfall? Konstigt tycker jag. I vårt område hör man det mesta, fast det inte rör en.
    Rent antagande. det verkar ju inte så tycke jag. Och det är fortfarande konstigt att hon väljer att slå hellre än lösa det hela via föräldrarna. Den människan hyser jag absolut noll sympati för.
  • Anonym (aga = fel)

Jag tycker inte det är OK att leka i trapphus men om man sitter på ett trappsteg och gör något stillsamt, på min tid böt vi bokmärken nån gång, kan det vara OK. Men man ska inte springa runt och så. Jag tycker bara att man pratar med föräldrarna. Om jag finge veta att mina barn gjort nåt dumt skulle jag också ta tag i det och se till att problemet löstes exempelvis som nämnts ovan att be om ursäkt och städa upp efter sig. Jag skulle inte slå barnet och det har ingen annan rätt att göra helle.

• Anonym (aga = fel)

Dlopel: Att det var OK med aga när tanten är väl ingen ursäkt? Hon kan ju knappast ha missat att det inte är tillåtet eller hur.

• Anonym (aga = fel)

Gutegirl: Så du framhärdar i ditt försvar av barnmisshandlerskan?

• Anonym (aga = fel)

Ja men hon kan ju tala med föräldrarna eller hur, hur svårt hade det varit?Så du skulle inte dra dig för att göra samma sak som hon? Man kan inte hela tiden ha sina barn i koppel max 3 m ifrån sig i den åldern. Så ursäkta men hon har ju mun att tala med nu, varför inte tidigare.

• Anonym (aga = fel)

Jag bara frågade om du skulle gjort likadant. Eftersom du så väl förstår henne och tycker det var rätt av henne.

• Anonym (aga = fel)

Då hade det varit bättre att Kerstin haffat pojken istället för att slå honom och sagt att nu vill jag tala med dina föräldrar. Att slå har hon ingen rätt till och jag tycker mycket illa om henne pga att hon gjort det. Sympati och medkänsla sparar jag till den som förtjänar det och det gör inte en barnmisshandlare.

• Anonym (aga = fel)

Jaså, bor du där alltså? Och vet att Kerstin pratat med föräldrarna under hela den tid detta pågått. För det finns ju fler föräldrar hon skulle pratat med långt innan detta hände. Och alla föräldrar har struntat i henne? Vad får du det ifrån?

• Anonym (aga = fel)

Erik Forsell: Måste nu fråga, bor du i Åtvidaberg? För du skriver som du kände till situationen från källan. Annars är du nog lika sagobevandrad som jag. De befann sig i en trappuppgång. Var hon nära nog att rappa med käppen kunde hon sträcka ut handen och ta tag i pojkens hand. Och oavsett så säger hon till mamman att hon skulle göra det igen och där hade hon möjlighet att prata med en föräldre men gjorde hon det? Nej! Hon säger att det var rätt gjort av henne. Där kunde konflikten lösts men det ville hon inte. Om de rett ut det där och då tror jag inte det blivit någon anmälan. Men jag stöder det faktum att anmälan görs för man slår inte barn. Punkt slut. Att stötta detta är på det sätt som invånarna gör är rent av korkat och idiotiskt. Och att förstöra egendom och skriva hotbrev, då är man ute och seglar.

• Anonym (aga = fel)

Erik Forsell: Om du bemödar dig med att läsa bakåt i tråden är det först på senare sidor vi lyckats framföra vår åsikt att inget rättfärdigar att man slår barn. Nån mobb är vi således inte utan tvärtom. Den stora majoriteten har stöttat någon som misshandlar barn.

Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!