Mymlan L skrev 2009-01-14 23:42:40 följande:
Nu ska jag vara riktigt elak mot många i den äldre generationen. Och många av deras barn. De som inte vet bättre, vill säga.Många gamla människor, så som de som nu är far- och morföräldrar och de som är så gamla att de kan ha barnbarnsbarn, tror, tycker och anser att individer med olika funktionsnedsättningar/-hinder, allergier och andra medicinska diagnoser bara "fabulerar". Eller så beror den sjukes symptom på att hon/han vill ha uppmärksamhet eller har fått en dålig uppfostran. Ni kanske inte tror mig, men jag känner många som resonerar så. Därför tror jag att denna misshandlande tant både upplevs som en person som gjort något bra och riktigt och därför får hon också många anhängare. Det handlar alltså till stor del om varumärket för personer med diagnosen ADHD och liknande diagnoser och vad denna diagnos och symptomen på funktionsnedsättningen signalerar till folk som inte har ork, lust eller intresse av att lära sig om nygamla diagnoser på funktionshinder som alltid funnits. Helt enkelt omvärdera stökiga barn. Förr fick många av dessa barn stå i skamvrån och de blev även agade i skolan. Då visste man inte bättre och det är inte så länge sedan.
Eller också så är det stökiga barnet just det, ett stökigt barn.