Inlägg från: AnnaPannaPlutt |Visa alla inlägg
  • AnnaPannaPlutt

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

jäkla håla!
    mina föräldrar flyttade till den här hålan för ett tag sen o morsan jobbar som förskolelärare där nu! har hört massor av bra saker om stan men så får man se detta..
    inte klokt vad idioter det finns där!! hur FAN kan man ge stöd åt nån som slår med käpp på ett barn?? HUR I HELVETE ÄR DET RÄTT??

• AnnaPannaPlutt

Anonym skrev 2009-01-15 15:10:18 följande:

Bor själv i Åtvidaberg och har inga problem alls. TS får verkligen Åtvidaberg att låta som att alla trakasserar varandra. En sak jag har undrat ang artiklarna, i en artikel säger du, TS, att sonen inte är ute så sent på kvällarna för han är hemma med sina rutiner då, men ändå så var det din pojke som fick ett slag? Hur kan då din son fått slaget om han inte var där? Ja det området har det varit mycket stökigheter på ett tag nu, dock lugnat ned sig en aning nu, och det var otur att det var din son som fick ta emot detta eftersom han inte hängt med detta gäng tidigare och varit med om allt. Men jag förstår att de gamla på området har tröttnat.. Du har ju tröttnat på att ni utsätts för både det ena och det andra eller hur? Är det bara vissa som får tröttna och andra ska bara stå ut med allt? Om föräldrarna kunde hålla reda på sina barn istället och fostra dem så vore det bra mycket bättre.En person säger något om ett ställe och det blir svartlistat på FL, så konstigt.. nää inte ett dugg..
    Jag tycker det är HELT sjukt!! Ett barn ska inte få slås och absolut inte med käpp eller andra tillhyggen!
    familjen hann knappt flytta in utan att detta händer?? att stödet senare går till kärringen som slagit ett barn som bara bott där i en vecka e helt sjukt! kärringen agar och får stöd men barnet som blivit agat blir utsatt för ännu mera saker efter?? puckon!!
  • AnnaPannaPlutt

Anonym skrev 2009-01-15 15:21:30 följande:

AnnaPannaPlutt skrev 2009-01-15 15:14:29 följande:
    Jag sa aldrig att det var rätt av tanten att slå honom utan att jag förstod att hon tröttnade.
    då borde hon kanske... ringt polisen, soc, mydigheterna, ta reda på vilka föräldrarna var o kontkta dom! våld föder våld o hoppas kärringen blir ordentligt rappad!
  • AnnaPannaPlutt

Erik Forsell skrev 2009-01-16 08:42:51 följande:

AnnaPannaPlutt skrev 2009-01-15 15:25:11 följande:
    Jag är mållös när jag läser dina inlägg.
    Tycker du helt ärligt att det va okey att "tanten" som slagit ett främmande BARN med tillhygge får så mycket stöd från omgivningen? jag tycker det är rakt av SJUKT!!
    Jag kan i min vildaste fantasi inte förstå hur man kan ge stöd åt det!! Tänker ingen på barnet och vilka psykiska skador det här barnet kommer ta av detta?
    Visst kan jag ha utryckt mig klumpigt när jag säger att jag hoppas tanten blir rappad... men tänk om det var tvärtom o barnet slagit tanten o barnet fått stöd i detta? o tanten med sina 76 år på ryggen borde väl ha mer vett i skallen endå än o slå ETT BARN på 9??

tycker det är helt fruktansvärt att samhället tycker det är okey och att folk dessutom hoppar på den här familjen!!
  • AnnaPannaPlutt

Anonym (aga = fel) skrev 2009-01-16 14:03:58 följande:

Erik Forsell: Måste nu fråga, bor du i Åtvidaberg? För du skriver som du kände till situationen från källan. Annars är du nog lika sagobevandrad som jag. De befann sig i en trappuppgång. Var hon nära nog att rappa med käppen kunde hon sträcka ut handen och ta tag i pojkens hand. Och oavsett så säger hon till mamman att hon skulle göra det igen och där hade hon möjlighet att prata med en föräldre men gjorde hon det? Nej! Hon säger att det var rätt gjort av henne. Där kunde konflikten lösts men det ville hon inte. Om de rett ut det där och då tror jag inte det blivit någon anmälan. Men jag stöder det faktum att anmälan görs för man slår inte barn. Punkt slut. Att stötta detta är på det sätt som invånarna gör är rent av korkat och idiotiskt. Och att förstöra egendom och skriva hotbrev, då är man ute och seglar.
    Instämmer!
Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!