• Anonym

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

Bor i Åtvidaberg och har läst om detta några gånger även sett insamlingar till tanten osv har dock aldrig lagt en krona eftersom jag behöver dom lika bra som henne kanske mer eftersom jag har familj. kan förstå om ni har det jobbigt och jag förstår inte varför folk måste begå hetsjakt på en familj för vad jag har fattat det som så har det varit fler barn inblandade. åtvidaberg är ett samhälle där man måste anpassa sig gör man nåt så man sticker ut från mängden är det inte bra, alla känner alla och har nåt att säga om dom. jag som inflyttad från annan ort ser detta mycket tydligare än dom som bor här, jag hade flyttat samtidigt så vinner ju dom andra men ni fortsätter att må dåligt. Oroa dig inte jag vet inte vm du är då jag sällan eller aldrig lyssnar på folks skitsnack och har ingen koll på folket här men jag önskar att jag hade vetat det så kanske jag kunde räcka ut en vänskaps hand eftersom jag inte vet hur det ligger till med sanning osv så känner jag inget behov av att ha ont av dig och din familj. Kan oxå anse att även om barn kan vara jävliga så finns det ingen rätt att ge sig på dom speciellt inte med tillhyggen. kramar tll er

• Anonym

det är inget annat än sjukt

• Anonym

Anonym (ARG) skrev 2008-12-22 14:36:36 följande:

Det måste ligga något mer bakom det hela...Varför skulle en hel komun hålla med tanten om hon hade gjort fel?varför skulle en mamma komma med sitt barn för att be om utsäkt?Skulle du TS vilja bli ihjälskrämd av massa småungar som kastar sten? bankar på dörren ? m,m i 76 ålder? troligtvis inte...Jag kan förstå att det gör ont i ditt mammahjärta att just din pojk fick slag av tanten, men vad skulle du göra i hennes ålder för att försvara dig själv? Ni hade ju bott där ett tag du måste ju hafft en anning om din sons beteende? vad ger han rätt att göra så? men tanten fel att ge igen? tänk om hon skulle blivit
    skadad? tror du att hon skylle krya på sig snabbare än din son? Tycker seriöst att de va fel att anmäla henne ta och uppfosta ditt barn nu så att vi medmänniskor kan känna oss trygga i våra egna hem och slippa försvara oss på samma sätt som hon gjorde.För varken hon eller någon annan vill slå barn ....
    Bor du oxå i Åtvidaberg eller??
  • Anonym

1) Jag förstår tanten, som blev så väldigt trött på trakasserierna att hon tog till käppen. Din son var förmodligen inte oskyldig till körsbären, men kom ivägen för henne samlade vrede.

2) Jag förstår dig, som anmälde henne. Verkligen. Jag skulle ha gjort samma sak.

3) Jag förstår INTE samhället Åtvidaberg som inte kan släppa saken! DET är riktigt, riktigt illa.

Jag känner med er något enormt!!!

• Anonym

Anonym skrev 2008-12-22 14:38:32 följande:

Anonym (ARG) skrev 2008-12-22 14:36:36 följande:
    Bor du oxå i Åtvidaberg eller??
    Det spelar väl egentligen ingen roll hur mycket som ligger bakom hon har väl ingen rätt att slå pojke ändå?? Det är faktiskt förbjudet att aga barn även om man är mellan 70 och döden.hon kunde väl anmält att hon blivit utsatt för dessa grymma så odågor till polisen så hade väl dom kunnat ta tag i det om dom inte hade varit så slappa i denna hålan så dom bara orkar stå och kolla alkohol vid skolan en gång i veckan för att få ihop sina timmar??
  • Anonym

Jag skrev inlägg 21, och glömde lägga till att jag också skulle ha flyttat. Det är inte värt det. Låt din son få börja om med positiva förväntningar någon annanstans. I en sån där håla blir han stämplad för alltid, och då är det väldigt lätt att leva upp till förväntningarna. Flytta för ert barns skull!

• Anonym

men han i spelbutiken värnar om dom äldre för det är från dom han får in sina pengar det är övervägande pensionärer som är hos honom varje dag.

• Anonym

Jag har själv inte tyckt om åtvidaberg så jag hoppas ni inte kommer att bo kvar där för själv så stack jag ifrån åtvid då jag va där och hälsade på en kille som jag tyckte om men jag har kommit på att en del perosner i åtvid better sig gängartat och gör man inte som gänget säger så blir man utfryst det här är endå personer som är alltifrån 16 till 30, dom har sina bestämmda åsikter, jag tycker det är hemskt det som du blivit utsatt för tanten får inte bette sig som hon gör. Försök prata med grannpoliserna i grannkommunen så at odm kan hjälpa dig??? Jag had ealdrig bott kvar åtvidaberg är inget trevligt ställe.

• Anonym

Anonym (ARG) skrev 2008-12-22 14:48:30 följande:

Jag säger faktist inte att det är rätt att slå barn,det skulle jag aldrig göra oavsätt ålder. Jag tycker också att det är fördjävligt att man inte kan känna sig trygg i sitt EGET HEM. Jag är 23 år gammal har en dotter på 1½ år och min sambo som är 24 under oss bor en väldigt elak och sinnessjuk tant.Hon får för sig att hon hör massa oväsen från oss och börjar banka med föremål mot hennes tak, vi ligger och sover och vaknar av alla dessa hemska slag min dotter blir skrämd och gråter i någon timma, jag vågar aldrig vara ensam hemma efter klockan 22.00. Ibland ger det mig stor lust att gå ner och ta ifrån henne de hon slår med och banka vett i hennes skalle men de skulle jag aldrig våga göra.. Har anmält detta 3 gånger och alla gånger har dessa anmälan lagts ner hur vet du att inte denhär tanten gjort samma sak?
    det har hon kanske men hon har ändå gjort fel oavsett vad om man så hade pissat i hennes brevlåda skulle hon väl inte slå någon. Visst det är synd om äldre som får stå ut med såna saker och vara rädda i sitt hem MEN det är oxå dessa äldre som nästan slogs på bussen för nåt år sen (hände i Åtvidaberg) och säger till oss småbarnsföräldrar att vi som är så unga och friska behöver inte åka buss för vi kan gå.bara för att dom ser gamla och knarriga ut så kanju faktiskt andra vara sjuka så det inte syns och ha lika stort behov av bussen som dom NÄ många av dom äldre i åtvidaberg är mycket mycket märkliga det är bara att inse
  • Anonym

Det står j facktiskt att hon dömdes så ni hade ju tingsrätten på er sida skit i ortsborna vet själv att många där inte better sig shysst, så jag tycker du ska flytta skit endå i va dom säger om du flyttar fär du fick ju rätt kram

Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!