johansson79 skrev 2008-12-23 14:36:51 följande:
skulle jag tagit med min son och bett om ursäkt för att han fick en bula i huvet och 2 blåmärken av tanten? [/citat]
Gör du dig dum nu? Jag tar för givet att du faktiskt FÖRSTÅR vad många försöker få fram - att du skulle ha lärt din son konsekvens av handlande. Det är inte normalt och faktiskt inte okej att barn ränner runt och LEKER i ett trapphus. Förvisso har du svaret på en utav dina tidigare frågor där - inga barn leker på gården eftersom de tycks roa sig i diverse trappuppgångar. Om jag fick reda på att mina barn lekte på ett sådant sätt hade jag helt sonika plockat in dem, förklarat att deras lek kan störa andra boende och om jag fick reda på att de gjorde det igen så skulle det få konsekvenser. Att du och släptåg gick till tanten för att prata gör ju 'ingen sommar' (det är ett uttryck och jag vill bara poängtera detta eftersom jag vet att människor med npf KAN ha svårt med sådant). Varför tog ni inte mer er sonen? Om mina barn skulle hamna i en situation lik er så hade jag tagit med mig det aktuella barnet. Varför gjorde du inte det?
[citat]det här är ju inte heller första gången hon slår ett barn, det har hänt tidigare med tydligen enligt mina grannar ialla fall.... [/citat]
Källa på det tack. Det finns, enligt mig, ingen substans i hörsägen. Trots allt tråkigt som har hänt dig/er så är det ju fantastiskt att du har lyckats knyta relationsband till grannar - tack vare denna händelse. Tack vare.
[citat]jag tycker jag tog mitt ansvar som mamma,... [/citat]
Men vet du en sak? Det finns människor som INTE tycker att du tagit ditt ansvar. Är det så att sonen har bokstavsdiagnos och beteendestörning så kanske han inte ska vara ute och leka själv. har ni avlastning? Har sonen någon kontaktperson via LSS? Jag, som har barn med denna diagnos, kan inte förstå hur du kan stå hemma och packa upp flyttlådor samtidigt som sonen ränner ute ensam. Jag ringde flera andra familjer som har barn med liknande diagnoser och de baxnade när jag bad dem läsa det du skrivit. INGEN av oss skulle låta våra barn löpa fritt utan att ha fullständig koll på VAR barnet är och VAD barnet gör. Har du inte fått något handledning i hur man bäst fostrar och ledsagar barn med denna problematik?
[citat]Kerstin säger att barnen rycker upp hennes blommor från balkongen osv Men hur är det möjligt då hennes balkong är 4 meter över marken, vad jag vet har jag inte sätt ett barngäng springandes omkring med en stege under armen....
Källa på detta också tack! Du måste förstå att de är av stor vikt att du inte dras med i några känslostormar när du skriver inlägg som skulle kunna hjälpa er och faktiskt vara till er fördel. Det är inte okej att fabulera (det betyder ungefär 'hitta på', bara så du vet) saker som inte har hänt. Har det framkommit att barn faktiskt varit PÅ tantens balkong??
Jag ställde en fråga till dig tidigare som du tycks ha missat eller undvikit. Här kommer en ny variant:
Är det så att du kanske inte har kapacitet att förstå orsakerna till och bakom det som nu händer? Kan med andra ord ditt eget funktionshinder göra så att du inte kan greppa det som många skriver och som går emot dig?