• Anonym

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

poliserna i åtvidaberg har inget annat för sig utaom att kolla hastighet och ta alkotest

• Anonym

dokumentera och fota alla skador och hot ni utsätts för, spela in eventuella samtal om de ringer osv sedan gör ni en polisanmälan om olaga hot, skadegörelse osv. Då kanske folk skärper sig.

• Anonym

när man läser atrikeln om när hon får julpost så står hon där med ett häx-flin.
    man får inte slå ett barn men säga till dom när dom gör fel!
    Fy fan för folk som slåss!

• Anonym

tanten är fälld för misshandel och det blir man inte hur som helst. om nu hon blivit så arg så borde hon ringt polisen.
    att slå ett barn med käpp är misshandel och domen blev rättvis tycker jag.
    vad är det för samhälle där folk tycker tanten gjorde rätt?
    så det är så vi skall göra...slå varandra så fort någon gör nåt mot oss.
    kasta in körsbär?! men hallå det är små barn vi pratar om. är det hela världen? och om det nu vore så jobbigt som hon nu upplevde det så borde hon ringt polisen istället för att slå ett litet barn!
    så om ett barn kastar en snöboll på mig ute så har jag rätt då att slå detta barn och med en käpp till på köpet.
    att slå barn är faktiskt olagligt i sverige och sen spelar det ingen roll vad barnet har gjort.
    barnet skall inte straffas för saker han/hon gör. visst, det kan vara så att vissa föräldrar inte har uppsikt över sitt barn men hur skall man kunna passa ett skolbarn hela tiden och vem har inte gjort saker man inte ska som barn. ni som skriker på straff....gör ni aldrig fel idag? kör ni alltid lagligt? tar ni aldrig nåt från jobbet? gjorde ni aldrig fel som barn?
    nääni verkar vara helt perfekta både nu och som barn
    om inte så kanske ni skulle ha blivit slagna med käpp som barn oxå!

nää flytta ni, det hade jag gjort eftersom människorna där tycker det är ok att slå barn och trakassera er nu. de som nu skär sönder era däck mm mm verkar inte heller bättre än pojken-de kanske skulle få smaka på käppen de oxå!!!

• Anonym

som man bemöter blir man bemött
    som vuxen skall man föregå med gott exempel
    dina griniga grannar kanske skulle le och inte sura så tror jag inte barnen kastar äpplen mot dom och skriker
    jag tar inte i försvar att barn beter sig dåligt men jag är över 40 år och redan när jag var liten så kastade jag och andra lera på folks fönster. jag tänkte inte så mycket på det då utan såg det som en spännande grej och gjorde som alla andra.
    nu tycker jag naturligtvis att det är helt fel men att prata om att barn gör si och så numera och är så dåligt uppfostrade tycker jag inte stämmer. olydiga barn har alltid funnits och kommer alltid att finnas.
    vem har inte pallat äpplen nångång?
    sen kanske dessa barn verkligen var otrevliga och elaka men att slå barnen istället för att ringa polisen visar bara pojkarna att de själva kan slå nån kompis som gör orätt mot de nångång
    nää tanten får skärpa sig....gammal ja, men för de har vi ansvar för vad vi gör och sämre mådde hon inte än att hon kunde slå med käppen

• Anonym

pojken som tanten slog har han något med busen att göra?

• Anonym

dom som håller med tanten slår nog sina egna barn ockå!
    skulle inte förvåna mig, bara för att barn gör fel ska man inte slå dom!

Stor kram till TS och hennes familj!

• Anonym

Om hon blivit trakasserad i 3 år? har hon anmält de?? eller någon av grannarna som också blivit de?
    ni ska inte behöva flytta utan det är samhället som måste tänka efter.
    Stå på er och visa att ni är starkare än dom idioterna!
    våga bo kvar där ni bor, ingen ska behöva fly!
    STOR kram!!

• Anonym

Vem vill frivilligt bo i åtvidaberg? flytta från hålan med ett stort leende och en lättnad över att komma ifrån ett samhälle som uppmuntrar barnmisshandel!

• Anonym

Anonym (anonym..) skrev 2008-12-22 22:17:45 följande:

Förslåt Ts men jag håller faktist med om damen.Dagen unga barn + ungdomar här så retliga av sig så jag förstår damen att hon blev ARG!!en 76åring är gammla och ska inte behöva leva med snorungar som håller på!!Uppfostra sina barn bättre.
    Då kanske tanten skulle anmäkt TRE år tidigare!
    när allt började!
Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!