• Censur

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

Anonym (helle) skrev 2008-12-23 18:15:12 följande:
    misshandel var det inte och ungen förtjänade ett litet rapp då ungskrället inte fattar vad RESPEKT är!tur att många är på kerstins sida,hon gjorde rätt.hur kan man tycka att snorungar ska få terrosera oskyldiga personer.ts borde inse att hennes föräldraansvar och uppfostran brister då henes unge inte kan betee sig normalt!
    Så att slå ett barn med käpp är inte misshandel? Ska man bli nedslagen för att det ska kvalaificeras som misshandel?
    Hon blev ju dömd för det.
    How about a nice cup of shut the fuck up!?
  • Censur

framkommer det någonstans vad pojken gjorde?
     Jag har bara läst att han sprang i trappen....
    Sedan står det att ett gäng med snorungar trakasserat gamlingarna i flera år.

• Censur
    Anonym (mamman) skrev 2008-12-23 18:26:28 följande:
    Han lekte kurragömma med en pojke han träffat samma dag, han hade knappt varit ute 20 minuter när han kom hem slagen, som sagt en vecka hade vi bara bott i området, sonen har ju knappast trakaserat Kerstin i åratal......
    ja jösses....
    Det är ju helt sjukt...
  • Censur
    AnnAhl93 skrev 2008-12-23 18:28:46 följande:
    Anonym skrev 2008-12-23 18:26:39 följande: Ja? Eller skulle Kerstin springa ut med reumatism och käpp och jaga ungjävlarna om de inte gjort något? Du inser hur orimligt det är?
    det är inte ett dugg orimligt.
  • Censur
    AnnAhl93 skrev 2008-12-23 18:31:16 följande:
    johansson79 skrev 2008-12-23 18:28:59 följande: OK! Du funderar inte på att skriva ett nytt inlägg eller räcker inte kapaciteten till?
    vad är det med dig egentligen?
    Jag uppfattar dina kommentarer som väldigt otrevliga och provocerande.
  • Censur
    AnnAhl93 skrev 2008-12-23 18:35:12 följande:
    TBS skrev 2008-12-23 18:31:29 följande: Förhoppningsvis har han lärt sig för alltid. Har han inte det är han fruktansvärt dum och behöver därmed mer stryk alternativt en fosterfamilj.
    det är vanligare att slagna barn blir sådana som trakasserar andra. Är det vad du vill lära dina barn så får det stå för dig.
    Mina barn ska lära sig att sånt är jävligt fel och att de inte ska acceptera att bli behandlade så. Av NÅGON.
  • Censur
    AnnAhl93 skrev 2008-12-23 18:37:28 följande:
    Censur skrev 2008-12-23 18:33:50 följande: Du får uppfatta dom hur du vill bara du inser att mina åsikter är dom rätta.
    dina åsikter är så uppåt väggarna fel att jag blir helt till mig över att någon faktiskt kan anse att barn ska ha stryk i uppfostringssyfte. .
  • Censur
    AnnAhl93 skrev 2008-12-23 18:40:45 följande:
    TBS skrev 2008-12-23 18:37:41 följande: Han borde ha lärt sig att visa respekt för andra människor annars är han dum i huvet.
    respekt? genom att få stryk?
    Det fungerar inte så. Det är så man lär sig att INTE respektera andra.
  • Censur
    TBS skrev 2008-12-23 18:43:06 följande:
    AnnAhl93 skrev 2008-12-23 18:40:45 följande: Hur har han lärt sig "respekt"?(för visst är vi väl överens om vad ordet betyder?)
    kommer du ihåg reklamen som gick på MTV för ett par år sedan om respekt?
  • Censur
    AnnAhl93 skrev 2008-12-23 18:44:26 följande:
    Censur skrev 2008-12-23 18:41:56 följande: Så hur fungerar det då om föräldrarna är värdelösa och inte kan uppfostra en unge? (varför skaffar man förövrigt 10 ungar till om man inte klarar av 1?)
    nu tycker jag att du ska sluta säga att föräldrarna är värdelösa för det säger mig mer om dig än om TS. 
  • Censur
    AnnAhl93 skrev 2008-12-23 18:46:13 följande:
    TBS skrev 2008-12-23 18:43:06 följande: Genom att förstå att man inte behandlar andra människor hur som helst och att det då får konsekvenser om han gör det igen?
    konsekvenser som inte innebär att bli slagen är respekt. våld är ALLT annat än respektingivande.
  • Censur
    AnnAhl93 skrev 2008-12-23 18:49:25 följande:
    Censur skrev 2008-12-23 18:46:14 följande: Nu tycker jag du ska svara på frågan istället för att starta en diskussion om mina åsikter.
    Jag startar inte en diskussion om dina åsikter. Snarare om din brist på respekt.
  • Censur
    Anonym (J) skrev 2008-12-23 18:58:11 följande:
    Vad är detta? Alla tycker synd om ungen men ingen som tänker på Kerstin? En gammal och även sjuk tant som har blivigt trakaserad i sitt eget hem? Jag har alltid fått lära mig att RESPEKTERA äldre. Sen kanske det inte var just denna unge som förtjänade det mest och det var ju lite oturligt. Men Kerstin blev förbannad, precis som jag med hade blivigt. Hur mysket ska tanten få utstå? Hon är väl inte mer än människa?
    det rättfärdigar inte att hon slår ett barn.
  • Censur
    AnnAhl93 skrev 2008-12-23 18:58:25 följande:
    TBS skrev 2008-12-23 18:52:26 följande: Jag ser att du besökt wikipedia, det var duktigt av dig. Men för att citera hela wikipediaartikeln då:"Respekt brukar användas som exempel på socialt kapital. I denna mening handlar respekt om det värde som omgivningen sätter på en persons handlingar och dennes åsikter. Respekt kan sålunda inte utkrävas, endast förtjänas.En annan mening med respekt är att behandla omgivningen med artighet, välvilja, god tro et cetera. I denna mening kan respekt sägas handla om det som Kant kallar det kategoriska imperativet: handla så att maximen för ditt handlande kan upphöjas till allmän lag.Respekt anses ur personalistisk filosofi vara en kärleksfull handling. D.v.s. handlingsakt sådan att den andre blir till. För att respektera något eller någon måste man ha sett värdet hos det respekterade. Du kan inte visa äkta respekt för någon person utan att inte samtidigt älska det ty det slutgiltiga målet med att respektera någon är den andres tillblivelse."
    inte någonstans står det något om att man ska slå för att lära någon om respekt.
  • Censur
    AnnAhl93 skrev 2008-12-23 19:11:50 följande:
    TBS skrev 2008-12-23 19:06:40 följande: Ni fick lära er att söka på wikipedia på högstadiet? Fantastiskt
    vad respekt betyder... suck.
  • Censur
    Anonym (troll) skrev 2008-12-23 19:19:28 följande:
    Alla vill ha en syndarbock, känner inte tanten så där kan jag inge säga men jag vet allt för mycket om trådstataren så någon sympati får du  inte av mig men ett råd......kanske man borde undra varför pojken beter sig som han gör????om ni ta tag i era problem och i ditt liv så kommer barnet få en trygghet vilket dom saknar totalt
    men jösses. De hade bott där en vecka så det var väl inte ens hennes pojke som trakasserade gamlingarna. (eftersom det pågått i 3 år så kan jag med enkel matematik räkna ut att pojken var oskyldig)
  • Censur

TS:
    Skit i vad folk skriver. Anmäl trakasserierna.
    Kan vuxna människro inte bete sig som folk så ska de ha det.

• Censur
    jones skrev 2008-12-23 20:34:00 följande:
    johansson79 skrev 2008-12-23 20:20:05 följande: Blir du förvånad över reaktioner när du busar polisen på folk som tillrättavisar DINA barn för att du har noll koll på dom? Så som man bäddar får man ligga tycker jag.
    så för att en tant slår ens barn och man plisanmäler det så har andra vuxna, främlingar, rätt att mordhota en pojke, sabotera deras saker? För att andras barn har saboterat för tanten? Är det logik?
Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!