Inlägg från: december bebis |Visa alla inlägg
  • december bebis

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

Säger inte att ts barn var oskyldig, men några barn gjorde en massa idiotiska saker som borde stoppas av vuxna, föräldrarna till de barn som håller på med sånt trams verkar ju fortfarande inte ha någon koll på sina barn.. Skrämmande tycker jag. Skaffar man barn har man ansvar för dem också, även när de är ute o leker..... Har själv tre barn. Dom får lära sig att man inte leker på gatan lika självklart är det att man inte får slåss, retas eller hitta på sådana dumheter som uppges i artiklen...

• december bebis

Man hoppas ju att ts nu inte låter leka med den typen av barn... Att han tex får hålla sig på sin egen gård om det nu var på en annan gård detta hände, då kan ts ha lite lättare att kolla vad sonen gör från tex fönstret.
    Jag blir mörkrädd när jag ser hur vissa föräldrar blundar för vad deras barn gör. De kan sitta på en lekplats tex o se hur deras barn puttar ner andra mkt mindre barn från klätterställningar osv. Ibland är det inte konstigt att vissa barn beter sig som dom gör, har sett mååånga föräldrar som inte lär sina barn respekt, hur man uppför sig osv...

• december bebis

De barn jag känner som har adhd dras tyvärr lätt till andra busiga barn, där behöver föräldrarna hjälpa till att styra barnen lite. Säger inte att så är fallet med din son, men har barn i min bekantskaps krets där det är så..

• december bebis

Kan nog hålla med om att om man anmäler någon bör man dyka upp till rättegången...

• december bebis

Hoppas de åker dit så det stänker om dem, de som nu trakasserar er. Att folk inte kan uppträda civiliserat. Är det nu vuxna som "hämnas" på er så är det inte konstigt att dagens barn är som de är ibland.
    Låter du sonen umgås med de barn som varit med om att trakassera damen ts?

• december bebis

Fast vem skulle uppskatta bär i brevlådan??

• december bebis

Anonym mixmamma. Barn är ju barn o de hittar på bus. Fast vad jag reagerar på är att mamman här verkar stå helt bakom sonen o bara skylla på tanten. It takes two to tango. Har inte sett någonstans att mamman tycker att sonen handlade fel. Han lekte ju bara i trappan enl.henne. Gjorde hans kompisar det med kan man undra? I såfall hur hamnade bären i tantens brevlåda osv.Har oxå barn hade handlat som dig. Tanten handlade fel, helt klart, men även pojkarna eller någon pojke. Istället för som här göra sonen till ängel, offer o bara hänga ut tanten så får man ju som förälder försöka ta reda på vad som hände o vem som terroriserat tanten. Verkar som man inte gjort det här, tror att det är det som folk retar sig på. Jag är förälder o vet att barn kan hitta på bus o inte alltid gör som man lär dem, men förstår samtidigt tanten som får en massa skit i brevlådan o på sina fönster. Hon vet ju säkert inte vilket barn som gjort vad, bara vilka barn som brukar hänga ihop o hålla hus just där. Tycker själv inte mina eller andras barn behöver leka i en trappa. Dom kan leka ute eller inne hos varandra...

• december bebis

TS pratade du med din son efteråt och försökte ta reda på vilka som gjort vad? Eller var det bara bsynd om honom som råkat ut för tanten?Kanske hittade hyan fel vänner när ni flyttade dit?

• december bebis

Fast hade barnens mammor reagerat tidigare hade det inte behövt hända. Någon måste ju ha vetat då detta pågått länge.

• december bebis

Låter ju som vissa fortfarande inget vet , bara halva sverige. Terrorna fortsatte ju efteråt med mot fönstret...

• december bebis

Folk måste ju ha pratat om detta innan då tanten inte var den enda drabbade... Kan alla föräldrar lyckats undgå snacket isåfall? Konstigt tycker jag. I vårt område hör man det mesta, fast det inte rör en.

• december bebis

Frågade långt bak i tråden om man nu som förälder har försökt ta reda på vilka barn som terroriserar de äldre o vad man nu gör åt det. sånt svarar inte ts på, bara hur synd det är om hennes familj o sonen. jag tycker inte man slår barn o vad man gör mot familjen är för jäkligt, men har sett hur många rent ut sagt skiter i vad barnen gör bara de är ute så man slipper ha dem hemma typ. Undrar varför man bara hör hur synd det e om pojken , vilket offer han är, man verkar blunda på vad som startade allt.

• december bebis

Folk i tråden tycker ju att det e ok att leka i ett trapphus. Oik varför undrar ju jag, trapphus e inge4n lekplats. Hade sagt till mina barn om jag sett att de lekte i ett trapphus.

• december bebis

Vad jag menar är konstigt är att man nu tar på sig en offer roll när man vet vad som hänt. Ingenstans bverkar dety som att ts son gjoirt nått fel. Kanske han inte har, men står inget om att man ens bryr sig om så e fallet. Både tanten o barnen har felat-...

• december bebis

Har läst den, står ju i trådstarten

• december bebis

Har de andra föräldrarna nu gjort nått för att stoppa trakasserierna, nu när de vet om det? Lät ju som det oxå fortgick?

• december bebis

Fast ts fanns ju andra än tanten som sa att de blivit trakasserade. Även om din son inte bott där så länge så har kanske de andra barnen hållt på en längre tid. Tänkte mer att som nyinflyttad så är man utsatt. Lätt att barnen får en att göra saker för o se hur tuff man är osv. Många barn gör nästan vad som helst för att få kompisar. Har en vän vars son har en diagnos inte adhd men nått liknande. Han gör lätt vad kompisarna säger åt honom att göra. Han tänker liksom inte efter förrän man ifrågasätter hans handlande. Säger absolut inte att tanten gjorde rätt. Aga är förbjudet o tur e det. Fast reagerar på att det verkar som ni bara försvarar sonen o inte verkar kolla upp vad som eg hände. Barn talar inte alltid sanning. Ibland måste man själv gå till botten o kolla upp vad som verkligen hände. Att folk terroriserar er nu e ju bara så sjukt...

• december bebis

Går man med käpp är det kanske svårt att springa ifatt en pojke o ta fast honom kan jag tänka mig. Inte så lätt att gå till föräldrarna iheller om man inte vet var barnen hör hemma. Kan förstå att tanten blev arg o att bägaren rann över, men man får ändå inte slåss. Polis kan ju inget göra om man inte kan peka ut pojkarna så hjälper föga att anmäla om du inte kan peka ut nått av barnen...

• december bebis

Förvånar mig att sååå många kan ta ställning o kalla tanten för både det ena o det andra osv. Här kommer bara ena sidan till tals, hur kan man döma på det. Min sanning är kanske inte duin sanning osv. Vi ser o uppfattar saker på olika sätt. Svårt att ta ställning när man inte vet hela sanningen. Fegt att snacka så om tanten när man bara hör ena sidan. Hon kan ju inte försvara sig som ts kan. Sen är det jäkligt illa att vuxna människor terroriserar ts som de gör. Att man sen sänder en massa pengar till tanten e ju oxå helt sjuk. Hade jag varit tanten skulle jag nog gjort om det när jag behövde lite pengar Hon har nog fått mer pengar än till böterna vid detta laget.

• december bebis

Ts hade jag varit er hade jag nog flyttat. Där både ni o barnen kan få det lugnt. Om nu din son är oskyldig så lär ni ju få det bättre om ni flyttar.
    Har en bekant som är ovän med grannarna oavsett var de bor, men det är jämnt bara grannarnas fel.... Så tycker dom. Det jag vill ha sagt är att ibland vägrar man att se att man själv oxå kanske kan göra nått åt sin situation. Säger inte att så är fallet hos er, men reagerar fortfarande på att du säger att din son är helt oskylfdigt. Ni är bara offer, visst kan det vara så, men kan ju oxå vara så att sonen hittat fel vänner när ni flyttade dit. Vänner som kanske utnyttjar honom o får med honom i busandet. Som nyinflyttad är det oxå lätt att dras till fel barn o att försöka imponera på barnen så man får kompisar. Låter som att ni blundar för den möjligheten . Allt är tantens fel..... Barn är inte alltid felfria o barn talar inte alltid sanning.

Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!