Inlägg från: Erik Forsell |Visa alla inlägg
  • Erik Forsell

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

AnnaPannaPlutt skrev 2009-01-15 15:14:29 följande:

kärringen agar och får stöd men barnet som blivit agat blir utsatt för ännu mera saker efter?? puckon!!
    Du tror inte att du bidrar till den hetska stämningen genom att beskriva damen som 'kärringen' och samtidigt kalla alla som inte tycker som du för 'puckon'. Nä, gör om och gör rätt. I det stora hela tror jag att de som givit damen sin förståelse gör det för andra orsaker än att hon använde sin käpp. Min tolkning är att den falang som 'håller på' damen anser att polisanmälan i kombination med att anmälaren inte närvarar vid rättegången blev för mycket. Att anmälaren sedan lyfter ämnet hit var kanske droppen? Jag har försökt tala med TS, andra har förskt få henne att förstå eller åtminstone se saken ur ett annat perspektiv. Det är hart när omöjligt.
  • Erik Forsell

AnnaPannaPlutt skrev 2009-01-15 15:25:11 följande:

våld föder våld o hoppas kärringen blir ordentligt rappad!
    Jag är mållös när jag läser dina inlägg.
  • Erik Forsell

Anonym skrev 2009-01-15 18:15:01 följande:

Problemet har varit uppe hos hyresvärdarna och polisen också men de har ju inget kunnat göra eftersom de inte vet vilka barnen är.
    Detta är ju ytterst intressant och går helt emot va TS hävdar. Har du källa på det?
  • Erik Forsell

Anonym (aga = fel) skrev 2009-01-15 19:39:28 följande:

Då hade det varit bättre att Kerstin haffat pojken istället för att slå honom och sagt att nu vill jag tala med dina föräldrar. Att slå har hon ingen rätt till och jag tycker mycket illa om henne pga att hon gjort det. Sympati och medkänsla sparar jag till den som förtjänar det och det gör inte en barnmisshandlare.
    Jamen DU är ju klok som en bok! Givetvis skulle den ålderstigna damen med reumatism kastat sin käpp åt sidan (för den är säkert bara skådebröd va?) och sprungit efter gossebarnet med ystra hoppsasteg. När han hade torkat körsbären av sina mjuka barnahänder skulle hon ha omfamnat honom och tagit honom till sin barm och med rara ord förklarat att hon ville samtala med modern - som för övrigt är TS - och som vägrar svarar på alla inlägg som inte håller med henne. Jaaa, så skulle det ha gått till. Nu ska jag ta en morgonkaffe med Snövit och Pomperipossa btw!
  • Erik Forsell

Anonym skrev 2009-01-16 08:53:17 följande:

Jag hade flyttat med en gång. En sådan här start skulle jag aldrig vilja att mina barn fick uppleva i en ny stad. Man blir ju stämplad tyvärr, fastän detta är helt sjukt. Skicka detta till Janne josefsson på uppdrag granskning här e adressen: granskning@svt.se, eller gå vidare i en ny stad.
    JAAAA!
    Kontakta Janne. Detta kan ju bli sanslöst intressant! *applåderar*
    Jag sätter dvd på inspelning, detta vill jag ju inte missa!
    Jag mailar över honom lite förslag på frågor. Inga konstigheter utan mest sådant som andra frågat här och på andra ställen - och som TS konsekvent vägrat svara på.
  • Erik Forsell

Anonym (aga = fel) skrev 2009-01-16 14:03:58 följande:

Erik Forsell: Måste nu fråga, bor du i Åtvidaberg? För du skriver som du kände till situationen från källan. Annars är du nog lika sagobevandrad som jag. De befann sig i en trappuppgång. Var hon nära nog att rappa med käppen kunde hon sträcka ut handen och ta tag i pojkens hand. Och oavsett så säger hon till mamman att hon skulle göra det igen och där hade hon möjlighet att prata med en föräldre men gjorde hon det? Nej! Hon säger att det var rätt gjort av henne. Där kunde konflikten lösts men det ville hon inte. Om de rett ut det där och då tror jag inte det blivit någon anmälan. Men jag stöder det faktum att anmälan görs för man slår inte barn. Punkt slut. Att stötta detta är på det sätt som invånarna gör är rent av korkat och idiotiskt. Och att förstöra egendom och skriva hotbrev, då är man ute och seglar.
    Nej, jag bor inte i Åtvidaberg. Men det hindrar ju inte att jag vägrar svepas med av de känslostormar många andra i denna tråd snurrat in sig i. Jag tänker inte skriva att vare sig ts alternativt damen är 'puckon'. Jag tänker inte önska någon att bli 'rappad'. Det ligger liksom inte för mig att låta som en del utav en mobb. Jag HAR åsikter, det sticker jag inte under stol med och visst har jag (och många andra i denna tråd) mer information än TS vill dela med sig av. TS har inga poäng att plocka på att servera sådant som kan misskreditera henne och sonen, eller hur? Har du själv kollat info och fakta eller brukar du ha som vana att döma i första hand och tänka efter i andra?
    För saknes skull bör jag väl påpeka att jag inte heller är vän av hotbrev och egenmäktigt förfarande. Så det behöver du inte tillskriva mig.
  • Erik Forsell

Anonym (Åtvid) skrev 2009-01-16 15:51:37 följande:

Hej Har läst länge i den här tråden, Måste bara få lite svar på några frågor gärna från TS om det går???? Först kan jag skriva att jag inte håller på nån sida!! Lika fel som det var av tanten att slå med käppen så var det fel av barnen att leka där o som tidigare skrivet så rann det över efter för många besök av busungar hos henne, Men det var inte just det jag hade frågor om.... Utan om varför det hela tiden står i tidningarna att ni hade bara bott i Åtvidaberg 1vecka då detta hände och att dina barn inte hade varit ute och lekt?? I en sån här pass allvarig sak ska man ju vara ärlig el hur? jag bor i Åtvidaberg och jag flyttade precis förre ni flyttade till området där ni bor och som ni har även jag barn, Min son var bjuden på kalas hos er i Feb och vad jag vet så bodde ni då vid området, och jag minns även att kalaset blev inställt på grund av sjukdom och det var synd då min son tyckte det skulle bli skoj att gå på kalas..... Så har jag rätt el?? ps:håller med om att det är inte okej med hotbrev och sådant till er familj, Tycker det är tråkigt
    Tack för ditt bidrag till en diskussion som KAN komma att bli intressant!
  • Erik Forsell

december bebis skrev 2009-01-16 19:29:29 följande:

Sen är det jäkligt illa att vuxna människor terroriserar ts som de gör. Att man sen sänder en massa pengar till tanten e ju oxå helt sjuk. Hade jag varit tanten skulle jag nog gjort om det när jag behövde lite pengar Hon har nog fått mer pengar än till böterna vid detta laget.
    Du är säker på att det är VUXNA människor som utför de handlingar som TS säger sig vara målet för? Hur kom du fram till den geniala slutsatsen? Det är detta jag menat tidigare - håll er till fakta för när ni börjar sätta era EGNA känslor och tankar på pränt så hamnar vi i jäkligt dunkla korridorer.
    Samma sak gäller dina ord 'en massa pengar till tanten'... Hur vet du att det var 'en massa'. Vad är 'en massa'??
  • Erik Forsell

Erik Forsell skrev 2009-01-16 20:20:13 följande:

december bebis skrev 2009-01-16 19:29:29 följande: Du är säker på att det är VUXNA människor som utför de handlingar som TS säger sig vara målet för? Hur kom du fram till den geniala slutsatsen? Det är detta jag menat tidigare - håll er till fakta för när ni börjar sätta era EGNA känslor och tankar på pränt så hamnar vi i jäkligt dunkla korridorer. Samma sak gäller dina ord 'en massa pengar till tanten'... Hur vet du att det var 'en massa'. Vad är 'en massa'??
    FÖRLÅT MIG? Jag läste alldeles galet. Du hade ju alla indianer i kanoten och JAG missbedömde dig. Vill du piska mig så är det okej.
  • Erik Forsell

december bebis skrev 2009-01-16 19:44:37 följande:

Ts hade jag varit er hade jag nog flyttat. Där både ni o barnen kan få det lugnt. Om nu din son är oskyldig så lär ni ju få det bättre om ni flyttar. Har en bekant som är ovän med grannarna oavsett var de bor, men det är jämnt bara grannarnas fel.... Så tycker dom. Det jag vill ha sagt är att ibland vägrar man att se att man själv oxå kanske kan göra nått åt sin situation. Säger inte att så är fallet hos er, men reagerar fortfarande på att du säger att din son är helt oskylfdigt. Ni är bara offer, visst kan det vara så, men kan ju oxå vara så att sonen hittat fel vänner när ni flyttade dit. Vänner som kanske utnyttjar honom o får med honom i busandet. Som nyinflyttad är det oxå lätt att dras till fel barn o att försöka imponera på barnen så man får kompisar. Låter som att ni blundar för den möjligheten . Allt är tantens fel..... Barn är inte alltid felfria o barn talar inte alltid sanning.
    NU ska jag ta en konjak och samla mig. Jag svarar fel och på fel ställe. Jag har skrivit i din gästbok. Sorry för att jag rackade ner på dig!
    Överlag var detta, ditt inlägg, ungefär i linje med vad jag och många andra försökt få fram tidigare. Tack för kloka ord!
  • Erik Forsell

Anonym (aga = fel) skrev 2009-01-16 21:15:28 följande:

Erik Forsell: Om du bemödar dig med att läsa bakåt i tråden är det först på senare sidor vi lyckats framföra vår åsikt att inget rättfärdigar att man slår barn. Nån mobb är vi således inte utan tvärtom. Den stora majoriteten har stöttat någon som misshandlar barn.
    Vet du en sak? Om DU hade bemödat dig att läsa bakåt i tråden så hade DU sett att vi blev aktiva i tråden ungefär samtidigt, du och jag. Det gäller att ha lite koll om man vill komma med brasklappar och de bästa debatterna förs om man inte gömmer sig under anonymitetens flagg, anser jag. Gör man ett snabbt överslag gällande de fyra första sidorna så är det ungefär 45 inlägg som är till TS favör emedan endast fem (FEM!!) anser att TS borde ha bättre koll på sitt barn då detta har ett npf. Utöver dessa är det ett gäng inlägg från TS som stundom eldar upp massorna och sen finns några inlägg var skrivna på sådan usel svenska att jag gav ut läsandet i inledningsskedet och således inte vet vilken 'sida' de står på. De flesta inlägg som inte håller med ts handlar mest om att man ställer frågor till modern, att man inte anser sig ha fått hela sanningen (vilket senare har visat sig stämma) och/eller så har man helt frankt försökt se hela saken från TVÅ håll (man har således haft förståelse för BÅDA sidorna).
    Jag anser således att du har fel när du skriver "Den stora majoriteten har stöttat någon som misshandlar barn.". Det är inte så jag ser på saken men jag respekterar att vi tolkar annorlunda. Jag vill också tillägga att det är många som försökt få till stånd en diskussion med ts men hon vägrar konsekvent att svara på annat än medhåll i stil med att 'tanten borde rappas'. Jag försökte i ett tidigt skede att hjälpa ts via meddelandefunktion men något svar har inte anlänt.
    Till sist: en del inlägg ang detta har varit ytterst intressanta att läsa. Eller hur ska man ställa sig till ngn som skriver //...Det är andra barn som tanten ska slå om nu hon är trött på att de kastar saker o så. Fattar absolut inte hur de kan kasta skit mot just er som nyss flyttade. ...// Det blir nästan liiite humor i det hela!
  • Erik Forsell

Till TS: jag har bett dig om diarenr via meddelandefunktionen men du verkar ju ha missat det. Eftersom du är aktiv i tråden så postar jag min fråga här.

Sen hade jag en fråga till som du kanske har svarat på men jag finner inte det svaret (hänvisa gärna isf). Du skriver "Det är tanten själv som ringer tidningen hela tiden och vill vara med....." Vad har du för källa på det? Jag har talat med journalistkompisar på flera tidningar och enligt dessa har du fetfel. Har du modifierat sanningen eller skrev du fel?

• Erik Forsell

johansson79 skrev 2009-01-26 16:54:28 följande:

vi har hittat ett hus så snart flyttar vi!!!
    Du är ju smått otrolig. Jag säger givetvis grattis och hoppas att det blir bästa lösningen för er. Däremot måste jag få tillägga att jag tycker det är småsint och oerhört konstigt att du använder en föräldrasajt till att ösa ur ditt missnöje, elda upp massorna och ge din vinkling av historien - men konsekvent utelämnar stora delar av historien samt undviker att svara på sådant som skulle kunna bringa en tvivelaktig skugga över dina uttalanden. Jag är van vid att man diskuterar och resonerar rakt, ärligt och konkret och du blev för mig en gåta. Nåväl, jag letar rätt på diarienurmet själv istället och önskar er stort lycka till med flytten.
Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!