Inlägg från: AnnAhl93 |Visa alla inlägg
  • AnnAhl93

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

TBS skrev 2008-12-23 17:59:26 följande:

AnnAhl93 skrev 2008-12-23 17:49:08 följande:
    Gör man???...Jag erkänner villigt att jag i tonåren försökt gringgå de flesta regler som mina föräldrar har satt upp.De har bannat, skällt och vid oräkneliga tillfällen även hämtat mig från diverse, för en tonåring, olämpliga platser. Däremot har de aldrig gett upp hoppet om att kunna tala mig tillrätta, och med åren fick jag ett eget förstånd, som jag använder när jag fostrar mitt eget barn. Jag lär honom att vara snäll och respektfull och att ALDRIG NÅGONSIN, hur arg han än blir, bära hand mot någon annan levande varelse.Hur jag hade varit som människa idag, om mina föräldrar kränkt eller slagit mig, vet jag inte. Kanske skulle jag sitta på ett forum och försvara barnmisshandel??
    Bra för dig att du verkar ha kommit ur din tragiska barndom och lyckats uppfostra din egen son på ett bra sätt. Dock så vill jag fortfarande veta vad det finns för alternativ till värdelösa föräldrar när det inte går att lära barnet respekt på "vanligt" sätt.
  • AnnAhl93

Anonym skrev 2008-12-23 18:09:11 följande:

VAD ÄR DET NI INTE FATTAR??MAN SLÅR INTE ETT BARN OAVSETT OM DE KISSAT I EN GAMMAL TANTS BREVLÅDA ELLER KASTAT ETT HOS EN 30-60 ÅRING.INTE FAN VET JAG HUR JAG SKRIVER, BLIR BARA SÅ LESS PÅ ER SOM HÅLLER MED DEN DÄRA FÖRBANNADE KÄRRINGEN KERSTIN, ETT STORT JÄVLA HATBREV SKA HON FÅ AV MIG.Ni ber oss unga växa upp innan vi skaffar barn, men vi är nog mer mognare än er äldre som tror att ni vet bäst!FYFAN vad jag spottar på dom som står på kerstins sida!
    Imponerande, är det du som är TS 9åriga son?
  • AnnAhl93

Censur skrev 2008-12-23 18:09:14 följande:

genom aga då eller?Hur ska normala (värdelösa?) föräldrar göra när de faller för grupptrycket?Jag vet vad JAG skulle göra och misshandel ingår inte i de planerna.
    Så vad skulle du göra?
  • AnnAhl93

JohansAmandaa skrev 2008-12-23 18:14:53 följande:

AnnAhl93 skrev 2008-12-23 18:13:44 följande:
    skulle inte tro så.men du är en jävla omogen idiot som tycker som du gör!
    Ja, jag har mina åsikter och du har familjelivs åsikter. Sluta slicka varandra i röven och skaffa er egna åsikter för fan.
  • AnnAhl93

TBS skrev 2008-12-23 18:14:22 följande:

AnnAhl93 skrev 2008-12-23 18:05:09 följande:
    Tvärtom, min barndom har varit allt annat än tragisk, jag är glad att jag fick lära mig det rätta sättet att förhålla mig till mina medmänniskor direkt istället för att "lära om" mig som vuxen.Men visst finns det barn som inte får lära sig ett bra sätt från sina föräldrar (därmed inte sagt att ts inte fostrat sitt barn på bästa tänkbara sätt, det vet jag inget om)De barn som inte får bra värderingar och ramar från sina föräldrar, kan få hjälp från tex skolan, fritids och grannar.I extrema fall kan en stödfamilj sättas in eller så får barnet flyttas till ett familjehem.Våld är själklart aldrig ett alternativ, bara en riktigt korkad människa har så dålig fantasi att h*n inte kommer på en alternativ metod, när en tillsägelse inte hjälper.
    Nu verkar dock inte TS ha varit särskilt intresserad av det utan hon är fast i sin bubbla där hon tror att hon uppfostrat ungen perfekt. Då måste nån annan gripa in och lära ungen vad som är rätt eller fel. Det verkar dessutom ha lyckats, terroriserar TS unge Kerstin mer? Nej!
  • AnnAhl93

TBS skrev 2008-12-23 18:22:43 följande:

AnnAhl93 skrev 2008-12-23 18:17:34 följande:
    Om det verkar som att de flesta på fl tycker lika i den här frågan, beror det nog på att det är så också.Inte så förvånande kanske, eftersom att vi demokratisk har beslutat att våld mot barn inte är accepterat i vårt land.Passar inte galloscherna får ni gärna flytta till något land som tillåter barnmisshandel.
    Eller så är det som vanligt att ingen inom fl-kretsen vågar kritisera TS.

Sen svarade du inte på frågan så jag tar det igen. Terroriserar TS unge Kerstin något mer? Nej precis!
  • AnnAhl93

Anonym skrev 2008-12-23 18:26:39 följande:

AnnAhl93 skrev 2008-12-23 18:25:26 följande:
    har TS unge någonsin terroriserat kerstin???
    Ja? Eller skulle Kerstin springa ut med reumatism och käpp och jaga ungjävlarna om de inte gjort något? Du inser hur orimligt det är?
  • AnnAhl93

TBS skrev 2008-12-23 18:31:29 följande:

AnnAhl93 skrev 2008-12-23 18:25:26 följande:
    Det kan hända att han inte gör, men problemet är ändå inte löst.Du kan bara tillfälligt skrämma honom till lydnad.För du tror väl inte att han, från och med nu, har lärt sig att inte terrorisera folk?Alla kan inte förväntas beväpna sig med käppar för att slå på barn och ungdommar som inte har vett i skallen att låta andras saker vara ifred. Förr eller senare växer den här killen också upp och blir stor (och stark) då är det bra om han har fått lära sig att vara snäll mot andra.
    Förhoppningsvis har han lärt sig för alltid. Har han inte det är han fruktansvärt dum och behöver därmed mer stryk alternativt en fosterfamilj.
  • AnnAhl93

Censur skrev 2008-12-23 18:33:50 följande:

vad är det med dig egentligen?Jag uppfattar dina kommentarer som väldigt otrevliga och provocerande.
    Du får uppfatta dom hur du vill bara du inser att mina åsikter är dom rätta.
  • AnnAhl93

TBS skrev 2008-12-23 18:37:41 följande:

AnnAhl93 skrev 2008-12-23 18:35:12 följande:
    Vad har han lärt sig? (förutom att det är dumt att jäklas med just den här tanten)
    Han borde ha lärt sig att visa respekt för andra människor annars är han dum i huvet.
  • AnnAhl93

Censur skrev 2008-12-23 18:41:56 följande:

respekt? genom att få stryk?Det fungerar inte så. Det är så man lär sig att INTE respektera andra.
    Så hur fungerar det då om föräldrarna är värdelösa och inte kan uppfostra en unge? (varför skaffar man förövrigt 10 ungar till om man inte klarar av 1?)
  • AnnAhl93

TBS skrev 2008-12-23 18:43:06 följande:

AnnAhl93 skrev 2008-12-23 18:40:45 följande:
    Hur har han lärt sig "respekt"?(för visst är vi väl överens om vad ordet betyder?)
    Genom att förstå att man inte behandlar andra människor hur som helst och att det då får konsekvenser om han gör det igen?
  • AnnAhl93

Censur skrev 2008-12-23 18:46:14 följande:

nu tycker jag att du ska sluta säga att föräldrarna är värdelösa för det säger mig mer om dig än om TS.
    Nu tycker jag du ska svara på frågan istället för att starta en diskussion om mina åsikter.
  • AnnAhl93

TBS skrev 2008-12-23 18:52:26 följande:

AnnAhl93 skrev 2008-12-23 18:46:13 följande:
    Du är då för gullig! ;)Respekt har inget med konsekvenser eller bestraffning att göra.Det är ett ord som beskriver social samverkan, som bygger på att du behandlar andra väl. Respekt kan således aldrig krävas, bara förtjänas.
    Jag ser att du besökt wikipedia, det var duktigt av dig. Men för att citera hela wikipediaartikeln då:

"Respekt brukar användas som exempel på socialt kapital. I denna mening handlar respekt om det värde som omgivningen sätter på en persons handlingar och dennes åsikter. Respekt kan sålunda inte utkrävas, endast förtjänas.

En annan mening med respekt är att behandla omgivningen med artighet, välvilja, god tro et cetera. I denna mening kan respekt sägas handla om det som Kant kallar det kategoriska imperativet: handla så att maximen för ditt handlande kan upphöjas till allmän lag.

Respekt anses ur personalistisk filosofi vara en kärleksfull handling. D.v.s. handlingsakt sådan att den andre blir till. För att respektera något eller någon måste man ha sett värdet hos det respekterade. Du kan inte visa äkta respekt för någon person utan att inte samtidigt älska det ty det slutgiltiga målet med att respektera någon är den andres tillblivelse."
  • AnnAhl93

TBS skrev 2008-12-23 19:06:40 följande:

AnnAhl93 skrev 2008-12-23 18:58:25 följande:
    Det här fick vi lära oss i högstadiet, jag trodde att det var obligatoriskt.Hur ömsesidig respekt fungerar är ju själva grundvalen i ett fungerande samhälle, hur missade du den biten? det togs upp såväl på svenska-lektionerna som samhällskunskapen.För de flesta är "respekt" ett viktigt, men enkelt ord.
    Ni fick lära er att söka på wikipedia på högstadiet? Fantastiskt
  • AnnAhl93

TBS skrev 2008-12-23 19:15:43 följande:

AnnAhl93 skrev 2008-12-23 19:11:50 följande:
    haha, nädå! När jag gick högstadiet var wikipedia en avlägsen framtidsvision. Jag har fortfarande ovanan att memorera sådant jag lärt mig, och förstå orden INNAN jag använder dom i en debatt.
    Uppenbarligen inte eftersom du endast ändrar 2 ord från en wikipediaartikel. Sluta gå OT nu och förklara istället hur det kommer sig att pojken tydligen lärt sig respekt helt plötsligt.
  • AnnAhl93

TBS skrev 2008-12-23 19:31:07 följande:

AnnAhl93 skrev 2008-12-23 19:24:27 följande:
    Jag vet inte om pojken lärt sig att respektera Kerstin, OM han gjort det beror det deffenitivt inte på att hon slog honom.Kanske är han helt oskyldig? vad vet jag.Det jag VET är att Kerstin INTE är oskyldig. Hon har blivit åtalad och dömd i tingsrätten för barnmisshandel.Hur killarna ska lära sig att bete sig eller om deras föräldrar är olämpliga vet jag heller inget om. Men att slå ett barn för att lära dem att inte vara elaka mot andra är kontraproduktivt, det säger väl sig självt?
    Hade man kunna dömma barn i tingsrätten hade ungen också blivit dömd. Nu går inte det och då är barnet helt oskyldigt enligt din logik?
Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!