Anonym (J) skrev 2008-12-23 18:58:11 följande:
Vad är detta? Alla tycker synd om ungen men ingen som tänker på Kerstin? En gammal och även sjuk tant som har blivigt trakaserad i sitt eget hem? Jag har alltid fått lära mig att RESPEKTERA äldre. Sen kanske det inte var just denna unge som förtjänade det mest och det var ju lite oturligt. Men Kerstin blev förbannad, precis som jag med hade blivigt. Hur mysket ska tanten få utstå? Hon är väl inte mer än människa?
Det är såklart synd om tanten som trakasserats av ungar. Det är ocskå synd om ts son som inte kan vara en av dessa ungar eftersom de är nyinflyttade.
Spelar ingen roll om man blir trakasserad så får man ändå inte slå någon för det. Speciellt bör man väl inte heller bara slå vem som helst som kommer förbi.
Det är tragiskt att tanten har drabbats och det är tragiskt att ts son har drabbats.
Det är också tragiskt att inte de andra ungarnas föräldrar har agerat tidigare och fått stopp på detta så att det inte gick så här långt.
Hur ser det ut idag ts? Har det gjorts något för att få ungarna och tanten att komma överens?
Risken med att haussa upp detta i media med insamlingar till tanten är ju att det ökar på konflikten mellan barnen och tanten istället för att se till att det medlas mellan dom så att bråket tar slut istället för att ökas på.