Inlägg från: Lady Namárië |Visa alla inlägg
  • Lady Namárië
    Lady Namárië skrev 2008-12-22 17:28:57 följande:
    Kenacort-T är det enda som hjälper mig. Den är receptfri nu, tror jag. Man bör dock inte behandla barn utan att höra med läkare först. www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt....
    Skall tillägga att det är helt smärtfritt (till skillnad från den vidriga sörjan jag fick utskriven som barn, som liksom sprängde blåsan och skapade en slags krater där den suttit), och blåsorna är borta efter en eller två nätter med salvan påduttad.
    Once upon a time we grew up on stories and the voices in which they were told /Taylor Mali
  • Lady Namárië
    Gani skrev 2008-12-22 17:33:16 följande:
    han har provat kenacort den hjälpte inte den enda som hjälpt är den här oralmedic D en är verkligen helt fantastisk. Men som sagt den är inte lätt att få tag på .
    Ajdå. En tandläkare sade till mig att blåsorna kunde uppstå om man led av B-vitaminbrist, främst folsyra. Jag vet inte hur sant det är, men det skadar ju inte att prova. B-vitamin är ju vattenlösligt och lagras inte i kroppen.
    Once upon a time we grew up on stories and the voices in which they were told /Taylor Mali
Svar på tråden afteblåsor