• Gani

afteblåsor

jag har en son som har dessa HEMSKA afteblåsor han var 7 år när han fick dom nu är han 27 år Vi har sökt all hjäp man kan få och provat dom medel som funnits tillgängliga.Inget har hjälpt.Det ända som han har fortsatt att använda är yxelotol tror jag att det heter.MEN så kom detta jättebra medel oralmedic. en behandling per blåsa inget mer under hela skovet.ingen smärta alls kunde äta dricka prata ingen sjukskrivning och ett glatt humör.Problemmet är att få tag på detta.Jag ringde till aco och fick hem ett prov. det finns inte på apoteket inte hos folktandvården endast hos privata tandläkare ficj jag veta när jag ringde till dom som säljer det(AB Forsbergs DENTAL). Jag tycker detta är mycket upprörande att det ska vara så svårt att få tag på det här medlet är det någon som har ett förslag hur man skulle kunna trycka på att få det till apoteket. Nu när jag har varit inne på den här sidan ser jag hur MÅNGA det är som har afteblåsor. vi trodde han nästan var ensam omdet här men många måste ju kunna trycka på.

• Svar på tråden afteblåsor
  • Fru Humla

ååå finns det ett medel soom funkar
    de senaste åren har jag varit skonad tack och lov men fram tills jag var 26 eller så där var det en mardröm. har provat att skölja munnen med pencillin osv. jag har en tandkräm som faktiskt också hjälper men som man måste beställa direkt från företaget som gör den. den använde jag när det började bryta ut och då läkte det ut på några dagar så jag behövde inte ha den jämnt heller.
    omman vill ha in något på apoteket så måste man nog bara stå på sig och höra av sig ofta. kanske naturapoteket är intresserad?
    min dotter på 6 år har haft en del blåsor så jag är ju rädd att hon ska bli som jag var eftersom jag var som min pappa var.

Gå gärna i mina fotspår men låt mig kliva ur dem först!
  • Gani

hej J ag hoppas inte att din lilla dotter fått dom här blåsorna. M en det kan ju finnas en viss ärftloghet min sons mormor hade dom. oralmedic som jag skrev om rekomenderas inte till barn under 12 år.pga att det är väldigt smärtsamt dom första minuterna sen försvinner som sagt smärtan under hela skovet

• Fru Humla

nej jag kommer inte låta henne skölja med nåt som gör ont på mig använde de ju nån hästmedicin å penslade på när jag var runt 7. det gjorde att blåsan sprack i mitten och det blev en ny blåsa inuti kan man säga. den största jag haft sträckte sig utefter hela underkäken i vecket mellan kinden och tandköttet
    men sinaftin- tandkrämen funkar ju för mig och syrran så jag hoppas den kommer att gå att få tag i om det blir värre för min dotter.

• Gani

UCH vilken hemsk upplevelse. Har du någon gång haft dina blåsor i halsen

• Fru Humla

ja och i underlivet.
    snacka om att jag fick panik så klart tror man ju att man fått nån könssjukdom men den såg exakt likadan ut osm en afte och jag har bara haft en stor, en gång.

• Gani

Undrar vad dom här blåsorna beror på

• Lady Namárië
    Lady Namárië skrev 2008-12-22 17:28:57 följande:
    Kenacort-T är det enda som hjälper mig. Den är receptfri nu, tror jag. Man bör dock inte behandla barn utan att höra med läkare först. www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt....
    Skall tillägga att det är helt smärtfritt (till skillnad från den vidriga sörjan jag fick utskriven som barn, som liksom sprängde blåsan och skapade en slags krater där den suttit), och blåsorna är borta efter en eller två nätter med salvan påduttad.
    Once upon a time we grew up on stories and the voices in which they were told /Taylor Mali
  • Gani

han har provat kenacort den hjälpte inte den enda som hjälpt är den här oralmedic D en är verkligen helt fantastisk. Men som sagt den är inte lätt att få tag på .

• Lady Namárië
    Gani skrev 2008-12-22 17:33:16 följande:
    han har provat kenacort den hjälpte inte den enda som hjälpt är den här oralmedic D en är verkligen helt fantastisk. Men som sagt den är inte lätt att få tag på .
    Ajdå. En tandläkare sade till mig att blåsorna kunde uppstå om man led av B-vitaminbrist, främst folsyra. Jag vet inte hur sant det är, men det skadar ju inte att prova. B-vitamin är ju vattenlösligt och lagras inte i kroppen.
    Once upon a time we grew up on stories and the voices in which they were told /Taylor Mali
Svar på tråden afteblåsor