• Gani

afteblåsor

jag har en son som har dessa HEMSKA afteblåsor han var 7 år när han fick dom nu är han 27 år Vi har sökt all hjäp man kan få och provat dom medel som funnits tillgängliga.Inget har hjälpt.Det ända som han har fortsatt att använda är yxelotol tror jag att det heter.MEN så kom detta jättebra medel oralmedic. en behandling per blåsa inget mer under hela skovet.ingen smärta alls kunde äta dricka prata ingen sjukskrivning och ett glatt humör.Problemmet är att få tag på detta.Jag ringde till aco och fick hem ett prov. det finns inte på apoteket inte hos folktandvården endast hos privata tandläkare ficj jag veta när jag ringde till dom som säljer det(AB Forsbergs DENTAL). Jag tycker detta är mycket upprörande att det ska vara så svårt att få tag på det här medlet är det någon som har ett förslag hur man skulle kunna trycka på att få det till apoteket. Nu när jag har varit inne på den här sidan ser jag hur MÅNGA det är som har afteblåsor. vi trodde han nästan var ensam omdet här men många måste ju kunna trycka på.

• Svar på tråden afteblåsor
  • Gani

ja jag har oxå hört om B vitaminbrist mem även selen brist H an har börjat med tillskott av detta

• Fru Humla
    Lady Namárië skrev 2008-12-22 17:34:46 följande:
    Ajdå. En tandläkare sade till mig att blåsorna kunde uppstå om man led av B-vitaminbrist, främst folsyra. Jag vet inte hur sant det är, men det skadar ju inte att prova. B-vitamin är ju vattenlösligt och lagras inte i kroppen.
    det har de sagt till mig med. jag provade nån hälsokost ett tag som jag tror hjälpte men man skulle ta 4 tabletter om dagen och de kostade ju så klart skjortan. tror de hette vitamineral eller nåt sånt.
    blåsorna uppkommer av ett virus som inte smittas. många har det viruset men det är bara vissa som får blåsorna och det är väl den anledningen de inte kan komma på men som de tror har med b-vitamin att göra.
    Gå gärna i mina fotspår men låt mig kliva ur dem först!
  • Gani

Jag undrar vart besluten tas om vilka läkemedel apoteket tar in oralmedic tillhör ju acos produkter.

• Fru Humla

åå snacka om att tala om trollen
    har halsen full och ett par längst in i munnen på sidan av tungan...ser helt svullen ut utanpå kinden*sucksuck*

• Nelliesan77

Usch för alla er som också har afte blåsor! :(
    Jag lider också som min far och min lillasyster!

Tyvärr verkar inget hjälpa oss ifall.:( Men sen jag blev gravid och ätit mkt folsyra ( tabletter o bl a apelsinjuice) har det *peppa peppa ta i trä* inte en ända blåsa dykt upp!!
    Vet inte om det beror på just nu,,men det kanske är värt att testa!

• Fru Humla
    Nelliesan77 skrev 2008-12-27 23:22:51 följande:
    Usch för alla er som också har afte blåsor! :(Jag lider också som min far och min lillasyster!Tyvärr verkar inget hjälpa oss ifall.:( Men sen jag blev gravid och ätit mkt folsyra ( tabletter o bl a apelsinjuice) har det *peppa peppa ta i trä* inte en ända blåsa dykt upp!!Vet inte om det beror på just nu,,men det kanske är värt att testa!
    jag var bättre under mina graviditeter men det har kommit tillbaka emellan....har inte ätit extra folsyra
  • Trasig Udda Strumpa

jag har oxå det har dykt upp nu för några år sedan när livet har vart jobbigt

det som funkar för mig är Aftamed gele som finns på apoteket och sen använder jag xylocainsalva tror dock att man egentligen inte borde ha den i munnen men när det gör för ont så är det enda som lindrar en stund

jag har haft B12 brist men jag hade inte mera blåsor då

däremot mår jag dåligt psykiskt så kommer blåsorna som ett brev på posten oxå när jag håller på o få en infektion

vad heter tandkrämen som kan lindra det hela?

• Fru Humla

ja just ja aftamed har ju jag köpt en gång men inte behövt prova på mig själv. tack för påminnelsen, undrar just vart jag har den*tänker* måste leta lite svår att få ner i halsen bara*suck*

• Trasig Udda Strumpa

Fru Humla skrev 2008-12-27 23:59:14 följande:

ja just ja aftamed har ju jag köpt en gång men inte behövt prova på mig själv. tack för påminnelsen, undrar just vart jag har den*tänker* måste leta lite svår att få ner i halsen bara*suck*
    hmm tja det är ju inget farligt o svälja Aftamed så kanske ta en klick o svälja ner o se om det hjälper typ

hoppas verkligen jag slipper o få afte i halsen det måste va oerhört plågsamt och svårt som tusan o lindra det hela
  • Anouschka

för mig är dessa blasor helt klart stressrelaterade. jag har inte hittat nago som hjälper (far alltid mina pa tungan) - nu sist drogs jag med dem i tva manader - blasan vandrade lngs tungan sa att säga...

Svar på tråden afteblåsor