• Gani

afteblåsor

jag har en son som har dessa HEMSKA afteblåsor han var 7 år när han fick dom nu är han 27 år Vi har sökt all hjäp man kan få och provat dom medel som funnits tillgängliga.Inget har hjälpt.Det ända som han har fortsatt att använda är yxelotol tror jag att det heter.MEN så kom detta jättebra medel oralmedic. en behandling per blåsa inget mer under hela skovet.ingen smärta alls kunde äta dricka prata ingen sjukskrivning och ett glatt humör.Problemmet är att få tag på detta.Jag ringde till aco och fick hem ett prov. det finns inte på apoteket inte hos folktandvården endast hos privata tandläkare ficj jag veta när jag ringde till dom som säljer det(AB Forsbergs DENTAL). Jag tycker detta är mycket upprörande att det ska vara så svårt att få tag på det här medlet är det någon som har ett förslag hur man skulle kunna trycka på att få det till apoteket. Nu när jag har varit inne på den här sidan ser jag hur MÅNGA det är som har afteblåsor. vi trodde han nästan var ensam omdet här men många måste ju kunna trycka på.

• Svar på tråden afteblåsor
  • Gani

har du provar oralmedic jag lider verkligen med er som har dom HEMSKA afteblåsorna

• Anouschka

Det är första gången jag ör talas om Oralmedic, men jag ska genast se om det går att få tag på här (i Schweiz) och köpa hem ett lager.

• Gani

min son provade oralmedic för första gången för ca 2 månader sen han har lidit av afteblåsor i 20 år inget har hjälpt riktigt bra.men oralmedic tyckte han var ett under. man behandlar blåsan EN gång det gör ont i ett par minuter sen försvinner smärtan under hela skovet man kan äta dricka borsta tänderna utan att det gör ont.det är aco som för den här produkten tyvärr har apoteket inte tagit in det hät medlet säljs endast hos privata tandläkare.det är oxå rätt dyrt men å andra sidan blir det dyrara att vara hemma från jobbet ett par dar. lycka till

• Gani

du kan oxå gå in på aco oralmedic

• Fru Humla

skulle vilja prova det där. aftamed är ju så svårt att få att ligga kvar på stället. klicken blir alltid kvar på fingret eller topsen.
    jag har haft ett grönt sköljmedel som bedövat bra iof hela munnen då man gurglar med det men det har funkat för att kunna äta å borsta tänderna.
    sen fungerar ju corsodyl som man sköljer med istället för att borsta tänderna, det gör väl inte blåsorna så mycket bättre men de läcker fortare för att det blir rent åsså slipper man vara där å peta med tandborsten.

Gå gärna i mina fotspår men låt mig kliva ur dem först!
  • Pluggisen

Jag lider också av afne till och från. Har dock fått via en väninna som är god vän med en tandläkare. Det är en grön sorts vätska att gurgla med. Detta hjälper bra tycker jag! Mycket bättre än det receptfria på apoteket. Jag vet inte vad det heter men tandläkare känner kanske till vad jag menar?

• Fru Humla
    Pluggisen skrev 2008-12-28 12:37:22 följande:
    Jag lider också av afne till och från. Har dock fått via en väninna som är god vän med en tandläkare. Det är en grön sorts vätska att gurgla med. Detta hjälper bra tycker jag! Mycket bättre än det receptfria på apoteket. Jag vet inte vad det heter men tandläkare känner kanske till vad jag menar?
    har för mig att min heter andolex eller nåt sånt
    Gå gärna i mina fotspår men låt mig kliva ur dem först!
  • Gani

har ni varit inne på aco oralmedic

• Trasig Udda Strumpa

Gani skrev 2008-12-28 11:18:41 följande:

har du provar oralmedic jag lider verkligen med er som har dom HEMSKA afteblåsorna
    men hur tusan får man tag på Oralmedic säljs ju enbart hos vissa tandläkare :/
    jag har tandläkarskräkck och jag går då inte dit i onödan för o köpa något då går jag hellre till apoteket och köper något som funkar sisådär

Aftamed gel är lite klurig o få på men brukar funka bäst med fingret att man kleatar på lite och sen typ håller det emot såret och försiktigt gnider runt
  • Gani

jag vet det är svårt att få tag på nu har jag varit i kontakt med läkemedelsverket dom kunde inte se något hinder att apoteket tog in det.så nu har jag skrivit en fråga till direkt@apoteket.se i morgon ska jag ringa till dom + gå in på apoteket det här är förbannat upprörande jag kommer inte att ge mej oralmedic är BRA.men du till tandläkaren måste man väl bara kunna ringa och förklara läget och att han tar hem medlet

• Katarina Byström

Jag har en hemsida www.afte.se som jag gjort eftersom jag lidit väldigt av sk afteblåsor. Kanske kan det vara afte? Det är mycket vanligt och ca 1/5 drabbas någongång av sådana blåsor.

Om du går in på www.afte.se och söker på "Barn" så finns det åtminstone en artikel som tar upp just barn och afte.

Hör gärna av dig till mig via sidan och tala om hur det gått, kanske har du erfarenheter att dela med dig av?

Lycka till!

/Katarina

Svar på tråden afteblåsor