Inlägg från: Tummen78 |Visa alla inlägg
  • Tummen78

Faligt att bli knäckt hos en kiropraktor eller napprapat?

Gick hos en kiropraktor under hela graviditeten, gud vad skönt det var! Men jo jag håller med dig om att det känns lite läskigt, speciellt när de drar i nacken! Farligt är det inte! Tala om att du tycker det är lite läskigt nästa gång du går dit så kan h*n lugna dig lite innan "knäcket". och precis som Danstina skrev: kolla upp att det är en legitimerad person!

• Tummen78
    MalinAnnaJosefine skrev 2008-12-22 22:08:06 följande:
    Dom knäckte väl mest bara bröstryggen då??
    [/citat]

Nej hon knäckte nedre ryggen också, men jag låg ju inte på mage precis (förstår synen då får!)utan fick luta mig över en speciell bänk/stol så att magen hängde fritt. Svårt att förklara... Sen fick jag ligga på sidan så hon kunde dra till höfterna på något vis också, är lite feljusterad i kroppen kan man säga...
    Pelargonen skrev 2008-12-22 22:05:37 följande:
    [citat]
    Tummen78 skrev 2008-12-22 21:57:50 följande:
    Vad märkligt. Själv har jag träffat två kiropraktorer som säger att de inte gärna vill knäcka just när man är gravid pga den ökade halten av relaxinet (hormon som luckrar upp skelettet). Så även om de är legitimerade så verkar de ju säga/tycka olika.Det stället som jag gick på som är ett väldigt stort och välkänt ställe här i stan rekomenderar att man går hos en kiroptaktor under graviditeten för att det kan hjälpa mot den värk man kan få i ryggen just då! Konstigt att samma yrkesgrupp har olika uppfattning! Sen är det väl inte så att relaxinet luckrar upp skelettet utam mer lederna och gör så att musklerna blir mjukare och mindre spända?! jag hade iaf inga problem med min spänningsvärk under graviditet, men när hormonerna minskade i kroppen kom spänningsvärken tillbaka som ett brev på posten
  • Tummen78

Vad konstigt mitt inlägg blev! Mina nya ord hamnade i citatet!

• Tummen78

Det verkar ju onekligen som att det finns en hel del oseriösa och kanske inte alltid så kunniga kiropraktorer, massörer etc inom branchen och det är ju helt fruktansvärt! Mina problem minskades avsevärt av att jag gick hos min kiropraktor, hon både knäkte, masserade och tryckte på min arma kropp så jag trodde att jag skulle dö i bland, men oj vad det hjälpte! Tycker det är tråkigt att höra att det finns så många som antagligen skulle mått mycket bättre av en annan behandling! Det gäller att hitta det som är bra för just dig, bara för att jag blir hjälpt på mina behandlingar betyder det ju inte att det passar alla!

Svar på tråden Faligt att bli knäckt hos en kiropraktor eller napprapat?