Inlägg från: subkutan |Visa alla inlägg
  • subkutan

Vakthundar

Jag har för mig att jag har hört att har du en varningsskylt om att du har hund i huset ("Varning för hund") så blir du inte ersättningsskyldig om nu hunden skulle ge sig på en inbrottstjuv.

Själv har jag dobermann, och jag tror inte att någon oinbjuden ens skulle komma på tanken att komma längre än till stugknuten när han sätter igång att vaktskalla.. Tårgasen skulle inte komma ifråga.
    Han är fö under skyddsträning, men biter helst i ärm - som någon skrev ovan :D

En rolig inbrottsberättelse, lite OT, är när min kompis två dobermann var ute på gården och började skälla något enormt mot grannhuset. Kompisen, som ledsnat på att radarparet i tid och otid gapat på förbipasserande katter, ryade i åt hundarna att gå in och lägga sig. Vilket de under protest gjorde. Senare samma dag fick han höra att det under exakt samma tidpunkt hade varit ett inbrott i just det grannhuset som hundarna riktat sin uppmärksamhet mot :D

• subkutan
    DalaPetra skrev 2008-12-25 20:54:01 följande:
    SVAR NEJ!Tyvärr är det en vanlig missuppfattning. Varningsskylt hjälper dig inte på något vis, förutom att det kanske skrämmer bort tjuven innan den ens gått in. (Vill nån veta min källa så är det ett hundbefäl inom Polisen som föreläser om Lagen och Hunden.)
     Måste ju säga att jag tycker att lagen är mycket märklig emellanåt Fundersam
  • subkutan

Ja, exakt så menar jag - du kunde inte tolkat mig bättre!

• subkutan

Fast jag förstår inte var vapnet kom in i bilden?? Det var ju knogarna du varnade för och som du skulle slå med ? *hm*

• subkutan

Wikipedia är väl inte den bästa källan direkt.

Men jag ger inte heller mkt för en källa "som är en polisman som jag känner". Jotack, det kan väl vem som helst skriva

JAG känner en granne som har en bror som har en kompis som har en syrra som känner en polis och HAN säger minsann....

(nu menar jag inte att det du, PetraE, säger är fel, men det är ungefär en lika korkad källa som Wiki. Ska man tro på dig/ngn annan bara för att dom säger att dom känner ngn? )

• subkutan

Editerar mitt inlägg: "korkad" källa är fel ord, sorry.

Och detta är helt OT. Men just med källor så är det kanske bäst att ange vad personen heter, eller var h*n jobbar. Fast det kanske man inte får för PUL.. Hm. Det är svårt det där när man hänvisar till en person som källa. Men som sagt, helt OT.

(och jag menar fortfarande inte att du har fel, Petra )

Svar på tråden Vakthundar