Gör en vanlig sockerkaksbotten, har du inte recept på det så kan jag skicka med det också om du säger till
Du delar den i tre delar som vanligt. Som fyllning kan du ha precis vad du vill men i år så kommer jag att ha hallonsylt och chokladmousse med små chokladbitar i (ekströms).
Till dekoration behöver du 3 dl vispgrädde, 100 g mandelmassa, röd och grön karamellfärg och mörk blockchoklad.
1. Kavla ut den rödfärgade mandelmassan mellan två smörpapper och tryck ut runda former med ett glas i lämplig storlek (mät på tårtan så att tolv stycken får plats runt kanterna). Gör några extra plattor, det kan lätt bli fel när man spritsar. Numrera plattorna från 1-12 men smält choklad.
2. Blanda grön karamellfärg i den röda mandelmassan som är kvar, tills den blir nästan svart. Kavla ut den och skär till två visare, en lång och en kort.
3. Täck hela tårtan med vispgrädde med ett jämnt lager. Placera numren och visarna på tårtan till en klocka!
Jag brukar sätta en rund godisbit i mitten, precis över visarna, så att det inte ser konstigt ut och att dom bara "ligger där".
Jag kan ta en bild på hur tårtan ska se ut och lägga upp i mitt galleri
2008-12-28 10:41:21 följande:
men vad är det för en tårta det skulle man ju kunna göra.Har du recept på den eller