• Bobbenn

    Hur har ni löst att barnets huvud faller fram i bilbarnstolen när det sover?

    Ja som frågan lyder. Vårbilbarnstol sitter bak och är väldigt upprätt även om man vinklar fullt (cosmic comfort) så om dottern somnar faller huvudet fram och det är ju knappast bekvämt. Ska ge mig ut på jakt efter ett sovstöd som är tunnt i bak och knäpps med kardborre runt liksom. En vanlig nack kudde är ju för tjock och funkar inte. Hur har ni gjort?


    Lugn ditt barn går bara igenom en FAS
  • Svar på tråden Hur har ni löst att barnets huvud faller fram i bilbarnstolen när det sover?
  • SanSin

    Jag brukar bara försiktigt lägga upp huvudet, då sover han oftast så. Annars vet jag faktiskt inte.

  • kaksmulan

    Jag knuffar tillbaka huvudet bara. Funkar inte det få de väl sova som de sover...


    Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Lalalong

    Tyvärr har vi inte gjort något då vi inte har vetat vad... 


    Nu hänger hon inte så mycket längre i alla fall, utan tar själv bak huvudet lixom, så huvudet är böjt bakåt istället. Ser lite bättre ut i alla fall. 
  • norgesessan

    testa att montera den i mitten om det går. Är klackarna utanför sätet?


    Emil 03-Jonathan 05 och LillSessan bf. 2/2.09
  • Bobbenn
    norgesessan skrev 2008-12-27 11:31:12 följande:
    testa att montera den i mitten om det går. Är klackarna utanför sätet?
    Då blir förarsätet låst för långt fram. Det är en lite opel corsa så det går inte tyvärr. Klacken är nedanför
    Lugn ditt barn går bara igenom en FAS
  • norgesessan

    det är otroligt stor skillnad från bil till bil, vi har en saab som lutar mer än tillräckligt, så sonen tappar aldrig huvudet, men vi hade en britax som var i en volvo, där satt ettan jättedårligt..men jag satt bak, så jag flyttade upp huvudet, testade en nackkudde på fel håll, men det fungerade sådär.


    Emil 03-Jonathan 05 och LillSessan bf. 2/2.09
  • Censur

    med filt som stöd... kanske itne bästa lösningen... men jag har också tippat bilstolen lite mera bakåt...

    När barnen blir större så har jag ingen aning hur man gör 


    How about a nice cup of shut the fuck up!?
  • m00nfl0wer

    Jag knyter en filt runt huvudet.. eller alltså.. virar runt barnstolen och fram över kinden/under hakan (utan att hon kvävs) så att hon lutar bekvämt mot något mjukt utan att huvudet hänger framåt. Hmm.. svårt att förklara.

Svar på tråden Hur har ni löst att barnets huvud faller fram i bilbarnstolen när det sover?