• bjojne

Överskattade artister

Den mest överskattade svenska artisten, alla kategorier är...

• Svar på tråden Överskattade artister
  • idiblon yes

Amanda Jensen
    Gladys Del Pilar

Note to self: Handsprit!
  • idiblon yes

Titiyo

Note to self: Handsprit!
  • Sniglar och Krut
    bjojne skrev 2008-12-27 23:57:26 följande:
    får nog för tillfället ändå välja Per Gessle
    Jag är verkligen inget Gesslefan, tvärtom. Jag har MYCKET svårt för Gessle.
    Men, jag kan inte begripa hur man kan tycka att han är överskattad. Eller, det beror väl på vad man menar med just ordet överskattad.
    Jag gillar inte Gessle och förstår inte hur han kan sälja skivor, men jag kan ju inte ta ifrån honom att han uppenbarligen är något av ett musiklaiskt geni. Han lyckas med allt han ger sig in i, och han lyckas enormt.
    Roxette talar sitt tydliga språk, på den tiden det begav sig. Han är hjärnan bakom det där. Och Gyllene Tider sitter i huvudet på folk än idag, han var tonåring när han skapade den gruppen.
    Till och med nu, som ensam farbror lyckas han på nåt jävla vänster att leverera musik som folk vill ha, och som säljer.

Jag förstår inte hur man kan kalla honom överskattad.
    Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • vintjej

Håller verkligen med om Titiyo. Sedan så har jag svårt för alla mummel/visksjungande, kvidande sångerskor som står som spön i backen på sista tiden. Veronica Maggio t ex.
    Om skådis och regissör räknas som artistså skulle jag säga Helena Bergström, Rikard Wolf, Rolf Lassgård och Colin Nutley.

• Sniglar och Krut
    vintjej skrev 2008-12-28 00:09:05 följande:
    Håller verkligen med om Titiyo. Sedan så har jag svårt för alla mummel/visksjungande, kvidande sångerskor som står som spön i backen på sista tiden. Veronica Maggio t ex. Om skådis och regissör räknas som artistså skulle jag säga Helena Bergström, Rikard Wolf, Rolf Lassgård och Colin Nutley.
    Å, som amen i kyrkan.
    jag kan inte ens hålla reda på vem som är vem av dom där brudarna som är precis likadana och vars grej är att dom ska vara unika.
  • jeno1975

vem e timo räisinän? Bara jag som missat hela honom?

• Sniglar och Krut

Vad har Penilla Wahlgren gjort mer än att födas av sina föräldrar en gång för 40 år sedan, samt ett uppträdande i en melodifestival en gång för 20 år sedan?

Svar på tråden Överskattade artister