• aktuelle

Tips på praktisk present till 1 åring?

Om några veckor fyller sonen 1 år, dottern fyllde 2 år igår och iochmed jul har det blivit en heel del leksaker. Funderar vad han ska få på födelsedagen, känns som de har det mesta nu. Vill ge något som han har användning för länge framöver, något som man kan ha kvar. Några förslag?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-28 09:19
    eftersom dottern är 2 så har vi redan mycket småbarnsgrejer som hon fick då hon fyllde ett, tex lära gå-vagn (sonen använder den inte alls) :S en bobbycar och pulka..

• Svar på tråden Tips på praktisk present till 1 åring?
  • Esthery

lära-gå-vagn är ju kul, kan dom använda som barnvagn eller att skjutsa runt varandra i sen.
    Bobbycar eller liknande är också en grej som dom leker med ändå upp tills dom är tre iaf.

Annars har jag tyvärr inte så många tips :( vet dock hur det är, min stora kille fyller nu första jan och sedan fyller lillkillen i början av feb. Det är inte lätt att hitta bra grejer att ge dem.

• lövet2

En Bobby Car, om ni har utrymme för honom att köra omkring. Annars en lära-gå-vagn, som kan hänga med i flera år framöver. En pulka att dra honom i om ni har snö?

• J71

Cykelstol, bilbarnstol, Duplo(järnväg), barnfåtölj

• aktuelle

allt det ni föreslog har vi faktiskt redan :P

• Esmiso

pengar på sparkonto. Något väldigt välbehövligt. Sen kan man ju köpa nån liten grej så att han får paket iaf.

gungställning och andra utomhusleksaker är bra saker som barnen har länge.

• Pajsarn

Känner igen mig, vi har oxå två "täta" barn.
    Vi önskade oss inredningsprylar till hennes rum, fina tavlor, pengar till tapeter, fina kuddar, en spegel, sängkläder, o s v o s v.

• saints

Hej!

En användbar produkt kan ju vara en baby Buff? En Buff är typ en tub som kan bli mössa, scarf, hjälmhuva, pannband m.m

Finns tex att köpa i sport och fritids affärer.
    På nätet vet jag att det finns på www.buffit.se

Ha de

• Esthery

En cd-spelare kan vara en bra grej med, lite tråkigt för en ettåring men definitivt ngt som kan användas mkt och länge.
    Här hemma har vi avslappningsskivor, skivor med godnattvisor, rim, ramsor och roliga låtar. Killarna älskar att sätta på musik och dansa till eller bra att ligga och lyssna på.

• lövet

Mitt förslag är en bra liten ryggsäck som han kan bära själv framöver. Vår dotter har en Vaude Ayla 6l som är kanonbra. Liten säck men hon får plats med fika till utflykter eller leksaker när vi ska bort. Hon fick den när hon var 1 år och vi använder den jättemycket både till dagis, hemma och när vi åker någon stans. Dottern älskar sin ryggsäck och leker ofta med den här hemma.
    Finns t.ex. här www.addnature.com/product.asp&pf_id=VAUDEAYLA6
    På samma tema är ju att köpa en bra vattenflaska (Sigg Kids eller min favorit Naglene)och kanske en liten macklåda.

• never die

En spis?

böcker är ju annars toppen, de slänger man aldrig, glädjer länge och man kan köpa så olika typer...kanske börja samla på tex Atrid Lindgren för framtiden om man gillar det.

• leeena

kaplastavar!! har alla mina barn älskat att bygga med ,visserligen är din son för liten för dem nu men kommer kunna bygga med dem under flera år framåt...
    Eller varför inte delar till en tågbana,brio eller liknande,har också använts mycket av mina barn...

• h8him

En liten guldring med hans namn ingraverat. Han kan sedan när han blir större använda den som halssmycke.

• Plutt05

Egna bestick? Vi har två gullungar tätt och det verkar alltid som barnbesticken är i diskmaskinen.... Och egna tallrikar tex.

• aktuelle

Tack så jääättemycket får alla tips, mycket har vi eftersom dottern fått en del grejer. Hon fyllde precis två år också och de leker ju med ungefär desamma grejer. Vissa saker måste man ju ha dubbelt upp i och eftersom barnen ska inskolas på dagis nu i slutet på januari så var en egen väska ett toppentips :) Fick dock bli en fjällräven mini kånken, dottern har en tegelröd så sonen fick en också, fast en skogsgrön :) Kom gärna med mer förslag för mormor och farmor mfl har ingen fantasi kvar eftersom det varit födelsedagar och julafton nyss :P

• aktuelle

Babybuffarna var ju jättefina :) har själv en buff och tycker den är toppen, ska önska en åt honom ;)

saints skrev 2008-12-28 18:12:29 följande:
    Hej! En användbar produkt kan ju vara en baby Buff? En Buff är typ en tub som kan bli mössa, scarf, hjälmhuva, pannband m.m Finns tex att köpa i sport och fritids affärer. På nätet vet jag att det finns på www.buffit.se Ha de
Svar på tråden Tips på praktisk present till 1 åring?