Svårare att gå ner i vikt efter kejsarsnitt?
Är det svårare att gå ner i vikt efter ett kejsarsnitt jämfört mot en vanlig förlossning? Har fått för mig det men vet inte om de stämmer.
Är det svårare att gå ner i vikt efter ett kejsarsnitt jämfört mot en vanlig förlossning? Har fått för mig det men vet inte om de stämmer.
Man får inte träna och lyfta på ett tag efter men jag gick ner massor efter mitt snitt... barnvagnsprommenader gör susen...
Allltså, när jag menar att jag gick ner massor efter mitt snitt så var jag överviktig innan och gick ner 15 kg av prommenader men inget extra som kom av graviditeten.
Efter min första grav som slutade med snitt rasade jag i vikt utan att direkt träna (gick ner mer än vad jag hade gått upp). Amningen gjorde väl susen + att jag ofta tog långa promenader.
Dock hade jag inte samma lyx efter andra grav. ("vanlig" förlossning) Då gick jag ner nästan allt jag gått upp men de sista kilon vägrade envist att försvinna. :(
Nääää jag fick kämpa för att bli av mina extrakilo. Men min amning kom inte igång så bra... ammade bara 3 månader...är nog mest det som påverkade skulle jag tro. Men tycker att muskulaturen i magen inte är sig lik...slappt o hängigt Det har nog med snittet o göra...ja kan man ju alltid skylla på ialla fall
Nä en sund vikt i förhållande till längden är ju det bästa och 60 kg till din längd låter ju som en bra vikt. Bra att ha ett mål. 15 kg är inga jättemängder att gå upp under en graviditet och i allafall hälften av dom går man ju ner när bebisen är ute, sen resten går man ju ner kort efter och det som finns kvar får man ju jobba bort (om det finns nåt kvar då)... du har ju i allafall inte gått upp överdivet mycket
Nej!!! Absolut inte. Varken svårare eller lättare beroende på hur mycket man har lagt på i onödan under sin graviditet.
Hur magen drar ihop sig är vädligt personligt och beror på massa med olika faktorer:ålder, fysiskstyrka, tom gener.
Jag fick tillbaka min mage efter mindre en tre månader men jag har semitränat i hela mitt liv och även in i den sista dagen uder min graviditet. Jag var inte 25 när jag fick mitt första barn men jag led inga svårare problem efter det.
Ingen hängmage alls. Som sagt det beror på men det är inte svårare oavset om du föder vaginalt eller med hjälp av snitt.
Har jag inte hört. Gick upp 11 kg under graviditeten och de var borta på 5 månader.
fick min dotter 2/12,vägde då 79.6kg,nu 1månad senare drygt väger jag som vid inskrivning på mvc 62.5,har iofs höög förbränning samt diabetes,nu e d jeans igen,jippii...