Inlägg från: ludenben |Visa alla inlägg
  • ludenben

Svårare att gå ner i vikt efter kejsarsnitt?

Man får inte träna och lyfta på ett tag efter men jag gick ner massor efter mitt snitt... barnvagnsprommenader gör susen...

• ludenben
    Svar på #2
    Jag gick bara upp 7 kg under den graviditeten så jag hade inget att gå ner efteråt. Det jag gick upp var det lilla vatten jag samlat på mig det sista, bebisens vikt och fostervatten/moderkakan och det i livmodern som väger. Alltså det beror på vad du lagt på dig. Har du ätit dig till 30 kg extra vikt under graviditeten får du ju jobba bort det vare sig du föder med snitt eller vaginalt. Har du lagt på dig vatten bara så försvinner ju det självklart efter snittet på samma sätt som efter en vaginal.
    Vissa går ju ner av amningen med...
  • ludenben

Allltså, när jag menar att jag gick ner massor efter mitt snitt så var jag överviktig innan och gick ner 15 kg av prommenader men inget extra som kom av graviditeten.

• ludenben

Nä en sund vikt i förhållande till längden är ju det bästa och 60 kg till din längd låter ju som en bra vikt. Bra att ha ett mål. 15 kg är inga jättemängder att gå upp under en graviditet och i allafall hälften av dom går man ju ner när bebisen är ute, sen resten går man ju ner kort efter och det som finns kvar får man ju jobba bort (om det finns nåt kvar då)... du har ju i allafall inte gått upp överdivet mycket

Zaaandra skrev 2008-12-28 10:21:21 följande:
    Svar på #3Okej. Nä jag har gått upp ca 15 kg, inga 30 inte hehe. Är nomrmalviktig innan. 170 lång o ca 60 kg. Har vägt ännu mindre med innan men kan inte räkna med att gå ner dit igen o så var det nog ingen sund vikt för mig påstår en del. Har haft problem med ätstörningar. Är uppe på ca 75 kg nu vilket ingen tror jag väger men men det känns iaf. Är livrädd för att inte kunna gå ner sen. Rasade 10 kg med sonen rätt fort, gick upp 15 då med. Sen fick jag kämpa lite mer.
  • ludenben
    Svar på #9
    Magmusklerna är ju avskurna så det tar ju lite tid innan de blir normala igen. Men det beror mycket på hur man såg ut innan. Du som hade en bra figur innan får nog inte jättejobbigt. Men jag hade extra kilon innan så jag fick en hängmage efterFundersam Men jag har sett massa bilder här på folk som vart smala innan och de har inga hängmagar. Vad det gäller livmodern och det så drar hela det paketet ihop sig som vanligt.
Svar på tråden Svårare att gå ner i vikt efter kejsarsnitt?