Inlägg från: Zaaandra |Visa alla inlägg
  • Zaaandra

Svårare att gå ner i vikt efter kejsarsnitt?

Är det svårare att gå ner i vikt efter ett kejsarsnitt jämfört mot en vanlig förlossning? Har fått för mig det men vet inte om de stämmer.

• Svar på tråden Svårare att gå ner i vikt efter kejsarsnitt?
  • Zaaandra
    Svar på #1
    Jo jag vet. Men oftast efter en vanlig förlossning rasar man ju en hel del bara efteråt, borde ju va samma med snitt.
  • Zaaandra
    Svar på #3
    Okej. Nä jag har gått upp ca 15 kg, inga 30 inte hehe. Är nomrmalviktig innan. 170 lång o ca 60 kg. Har vägt ännu mindre med innan men kan inte räkna med att gå ner dit igen o så var det nog ingen sund vikt för mig påstår en del. Har haft problem med ätstörningar. Är uppe på ca 75 kg nu vilket ingen tror jag väger men men det känns iaf. Är livrädd för att inte kunna gå ner sen. Rasade 10 kg med sonen rätt fort, gick upp 15 då med. Sen fick jag kämpa lite mer.
  • Zaaandra
    Svar på #8
    Okej, hoppas jag rasar då :) hehe. Ne inte överdrivet mycket men så det räcker :P Men har inte magen svårare att dra ihop sig efter ett snitt?
  • Zaaandra
    Svar på #11
    Okej, vad skönt att höra. Lite i onödan har jag väl lagt på mig men det verkar som om min kropp behövt de för har inte ätit spec onyttigt, klart man unnat sig lite gott i bland men inte så mycket mer än när jag inte var gravid om du förstår. Sedan har jag rört rätt mycket på mig. Jobbar inom hemtjänsten, dock inte nu men gjorde fram till för ca 1 mån sen. Går även ut o går minst 3 dagar i veckan. Magen min återhämtade sig jättebra efter förra förlossningen, hade en ganska liten mage, sonen vägde bara 2465 gram. Folk sa att de inte syndes att ja fött barn precis efteråt men är större denna gång, runt magen iaf, hehe.
Svar på tråden Svårare att gå ner i vikt efter kejsarsnitt?