• ilenna

Strunta i att ha 1 års-kalas

1 års-dagen närmar sig och idag pratade vi om att helt enkelt skippa ett kalas, men det känns både rätt och fel.

Rätt för att ingen av släktingarna har visat något större intresse för den lilla och flera har lång väg att åka, så det känns inte som de skulle åka hit för att de själva vill utan känna ett tvång. Det skulle dessutom bli ett rent vuxenkalas förutom syskonen.

Fel för det är ju första födelsedagen och då ska det ju vara kalas som ska dokumenteras etc

Vi funderar istället på att hitta på något roligt för oss i familjen bara, men kommer vi ångra oss...

Tar gärna emot synpunkter.

• Svar på tråden Strunta i att ha 1 års-kalas
  • ilenna

Det skulle i så fall bara bli vi föräldrar och syskon.
    Vi umgås inte med några andra barnfamiljer eller jämnåriga till vår minsta. Annars hade jag gärna haft ett litet barnkalas med 1-2 små till

• ilenna

Jag tänker på hennes babyböcker där det står om första födelsedagen och man ska fylla i vilka som var gäster.
    Men vi i familjen blir ju hennes gäster i och för sig.

• ilenna

Den närmsta släkten som finns i samma stad som oss har träffat henne tre gånger under detta året (som ganska nyfödd, vid dopet och nu i jul). Det känns ju inte som om de bryr sig jättemycket och då vet jag inte om de tycker att det är speciellt att få komma och fira henne.

• ilenna

Vi funderar på att åka till Lalandia och bada och ha det skönt i några dagar. Hon älskar vatten så jag tror nog att det skulle bli en större succé än ett torrt kalas med vuxna som sitter och pratar och knappt ser henne.

Svar på tråden Strunta i att ha 1 års-kalas