• AMA68

Fosterrörelser när?

Vill bara kolla med er när ni först började känna att det verkligen var nåt annat än luft och gamla matrester där inne?

1.) Vilken vecka var ni i?
    2.) HUR kändes det? När/hur ofta?
    3.) Vilket barn i ordningen? (Kändes det mer eller mindre, tidigare/senare, oftare etc vid första barnet eller efterkommande är jag alltså ute efter att luska i?)

Tacksam för svar: Förstföderskan AMA v 13+4 som inbillira sig att hon har ett grodyngel sprattlandes ute i sidorna av nederdelen av magen.

• Svar på tråden Fosterrörelser när?
  • mysiss

Jag började känn i v 19. kändes som vattenvågor i magen

• Jennski

Jag känner absolut ingeting ännu....är i vecka 18, och det skulle vara underbart att känna att något är vid liv där inne...längtar och väntar..

• oboj

Jag kände i vecka 17. Var också lite osäker i början för det känns ju så lite, men det kändes som om någon kittlade lite lätt inne i magen.

• Dulia

Jag kände första gången i v. 23. Satt på ett möte och kände som om två stora bubblor sprack i magen ungefär Kändes annorlunda mot allt annat jag känt tidigare men jag var ändå inte riktigt säker. Dagen efter kände jag emellertid samma sak så blev jag säker. Detta är mitt första barn!

• Ankissen

Jag kände det i v.19, men det hade säkert förekommit tidigare, bara att jag inte reflekterat över det, för i v.19 kunde även Pyrets pappa känna fosterrörelserna på utsidan. Det kändes som bubbel ungefär, nedanför naveln.

• Natalie19

kände första gången i ca v22, kändes som små fiskar va i magen

• wellah

kände i vecka 18 (17 + 5) sparkar på utsidan.... hade inte kännt nått innan..... nu känner jag dagligen sparkar och rörelser....

• Jenny 28

Kände första rörelserna i v17, det sprattlade till lite först o sen kom det en riktig buff inifrån och ut mot magen. Fast jag var osäker på om det verkligen var bebisen iaf. Nästa rörelser kände jag 6 dagar senare, och nu i v19 sprattlar, sparkar o buffar det varje dag!

• AMA68

Spännande!!

Antar att mina små grodyngelssprattel bara är kittliga nervryckningar eller allmänna gaser i kombination med önsketänkande då?
    Får försöka härda ut nån månad till låter det som?

Tack alla som svarat!!

• wfrida

jag kände d första "fladdret" redan i v 15 tror jag d var...sen tog d några veckor...ungefär till v.17 så började jag känna dagligen bubbel bubbel i magen...och nu är d stooora rörelser därinne...sparkar och allt vad d kan va! :) d är väldigt indviduellt d där med när man känner... :)

Svar på tråden Fosterrörelser när?