Född v. 23+6 en orolig tid!
Jag fick en liten tjej på 930 g i v 28+4 den 22:e december så hon är idag 10 dagar gammal. Det är riktigt skönt att veta att det är fler som varit i samma (eller liknande) situation som man kan prata med.
Marline: grattis till en liten son. Jag fick som sagt en dotter i v 28+4 för 11 dagar sedan just pga allvarlig havandeskapsförgiftning. Självklart kommer våra små klara sig, tänk ingenting annat. Jag gör allt för att tänka positivt även om det känns omöjligt när man plötsligt står vid kuvösen och lillan gör ett jättedipp på flera minuter och totalglömmer att andas så hjärtfrekvensen ligger på 70 och syresättningen gått från 95 % till 50 %. Usch!. Men hon hämtar sig varje gång (hittills).
Skönt att din son är ute ur respiratorn. Har han fått mat mm ännu? Han verkar ha hållt vikten bra också.
KSB: usch, det måste vara väldigt jobbigt att stå bredvid och se ens lilla barn bli blå och inte kunna göra någonting. Jag hade nog reagerat precis som du, genom att i panik springa ut ur rummet.
Skönt att de ändå vågar lägga honom i CPAP igen, de skulle ju inte chansa om de inte trodde att det kan fungera. Han har väl gått upp riktigt bra. Tycker han verkar rätt stor ändå med sina 850 g.
Åh, så underbart att infektionen är gett med sig och att det inte längre är kritiskt. Att de skickat er till hemsjukhuset igen är ju ett bra tecken. Man förstår inte hur starka dessa barn är. De måste ha en livskraft som vi andra aldrig skulle kunna uppbringa.
Förstår helt att ni är less på sjukhus, önskar att jag hade kunnat peppa er på något sett så det känns kortare. Är det 10 veckor ni varit där nu?