• Lilybee

Född v. 23+6 en orolig tid!

Min Justus är väl egentligen född för sent för att jag ska skriva här. Han kom v 30+3, helt oväntat. Men jag känner såväl igen mig i era historier om tiden på neo. Vi hade turen att inte behöva ligga inne så länge, knappt fyra veckor, men man kommer ju ändå ihåg tiden.
    Vi kom hem veckan innan jul med hemsjukvård och har det fortfarande. Han vägde 1380 gram och var 39 cm lång, och är nu uppe på 2300 gram.
    Tycker det är så skönt (kanske fel ord, men ni förstår säkert) att läsa andras berättelser och veta att andra är med om samma saker. Har ju ingen i bekantskapskretsen som har prematurer.

Lycka till med alla de små, det kommer säkert att gå galant även om tiden nu är jobbig!
    Kram på er

• Lilybee

Vad skönt att höra att det går bra med honom. Förstår dig totalt när det gäller att inte kunna sköta sitt eget barn. Och liknande nu när vi väl har kommit. Planen var ju att komma hem med ett fullgånget barn och kunna leva hyfsat som vanligt direkt. Nu är det att hålla sig isolerad från andra väldigt länge. Känner att det kanske är en bagatell jämfört med din situation, men ändå.
    Håller tummarna att det fortsätter framåt för Melvin.

Var och vägde Justus i onsdags och nu väger han 2530 g och är 45 cm lång. Nästan som en "vanlig" bebis

• Lilybee

Usch fick rysningar när jag läste vad som hänt. Tänker på er och hoppas att allt går vägen! Håller tummar och tår!

• Lilybee

Instämmer med de andra, vad härligt för er att allt har gått bra! Hoppas ni snart får komma hem!

• Lilybee

Stort grattis och välkommen hem! Måste kännas underbart

Svar på tråden Född v. 23+6 en orolig tid!