• Solkattan

Jag blir så trött... del 3

Hej alla!
    Va bra att du startade en ny tråd Chanell! Skrattande...
    Hoppas man fortfarande är välkommen fast man fått det efterlängtade plusset... ska ju som sagt va försöka att inte bli alltför stönig. Utan vill så himla gärna vara med och "se" när Ni andra också plussar.. Glad.. för det SKA ni göra!!!
    Förkylningen börjar släppa greppet lite grann här. Fast sambon har ändå avbokat oss ifrån nyårsfesten. Skönt!
    Är så himla nojig hela tiden. Kan inte riktigt släpa det här med utomkvedshavandeskap. Har haft ett sånt tidigare som var riktigt läskigt. Akutoperation och inlagd på sjukhus i omgångar innan de hittade "felet". Fick faktiskt journalen hemskickad ifrån den händelsen. Och bläddrade igenom den. Hittade att jag redan i vecka 5 fick blodiga flytningar o ont. Och nu är jag inne i vecka 7. Hoppas så att det gått bra denna gång... vill inte tillbringa nyåret eller trettondagsafton på sjukan... Ledsen.
    Hoppas Ni andra får ett riktigt trevligt nyårsfirande...  (alkoholfri för min del då...).

//Solkatta

• Solkattan

Cellisen:
    Usch va trist med tandvärk... hoppas det hjälper som du säger inom nåt dygn...
    Gott nytt år på dig!

Chanell:
    Jo, det borde ju inte behöva sluta med ett utomkveds igen... fast det är svårt att sluta oroa sig. Om jag fattar rätt på FL:s grav uträknare så är jag i vecka 7 nu. 6 + 1 dag.
    Ska ringa fertilitetsavdelningen så snart de öppnar efter nyår o boka tid för VUL. Hoppas så att man då får se ett hjärta slå...
    När ska du göra ditt UL?

Pinguliny:
    Hoppas du slipper mensen läääänge framöver... skickar över så många grav baciller jag bara kan!

//Solkatta

• Solkattan

Morrn på Er alla! (sovmorgon..? jaaaaa)
    Att det ska vara så svårt att hålla sig borta ifrån datorn... ? Fundersam
    Pimpinellan .. kul att se dig här... eller kul o kul... det är väl iof. inte kul att behöva vara inne i detta forum.. jag skulle vilja säga att vi har högt i tak här. Finns några inga känslor som är förbjudna... det är bara att spy ut sin ilska o avundsjuka. Humöret går upp o ner... andra dagar kanske man är full av hopp och det är lika "tillåtet" att spy ut glädje som sorg.

2009 måste bli ett bra år så som du säger Lurven..!!

Många som ska få göra IVF:er och många plus ska det bli... och INGA mf eller ma iår...

Hoppas Ni alla här får en trevlig nyårs afton och att vi syns nästa år igen... Skrattande.

//Solkatta

• Solkattan

Morrn på Er!
    Kan inte annat heller än hålla med er....
    Usch ibland undrar jag om det är verkligen är nyttigt att läsa allt på FL...
    igår kväll så fick jag läsa om en tjej som gjort IVF nästan samtidigt som mig och som nu hade varit på sitt första VUL. Och de hade inte hittat att det slog nåt hjärta...
    Blev så himla ledsen och rädd. Tänk om mitt barns hjärta inte heller slår...?
    Har knapt sovit inatt... uppe på toa flera gånger. Fast om jag fattat rätt så hade hon inte blödit nåt. Och jag som tolkat att så länge det inte blöder är allt ok...
    Fy.. va trött jag blir på denna oro. Tycker jag mår alldeles för bra för att graviditeten ska vara ok... vågar knappt ringa idag o anmäla mig till MVC. Känns som om det kommer utlösa missfallet. Fattar inte varför min känsla hela tiden ska vara... NÄR missfallet sker... och inte OM. När ska man få njuta av att man faktiskt har lyckats...?
    Just nu känns det bara som om jag vill lägga mig ner o gråta... fast jag borde vara sååå lycklig.
    Kanske dumt att klaga ... men det är så svårt att slappna av... Ledsen.

chanell:
    Jag käkar en halv röd grapefrukt nästan varje dag... Räcka ut tungan. (tycker dock att det är riktigt gott till frukost).

• Solkattan

Chanell:
    Tack för ditt svar...!!!
    Blir faktiskt lugnad av att läsa att du inte heller mår särskilt dåligt och ändå verkar det gå bra..
    Ska försöka ringa till MVC idag. Har tid nu mellan kl 10 o 11 så jag hoppas jag kommer fram...
    Sen så ska jag även försöka ringa till fertilitetsavdelningen o berätta att jag plussat. Har ju haft stängt så det har inte gått att meddela tidigare...
    Sitter på jobbet och hoppas att jag ska få vara i fred. Känns som om vår nya arbetsplats är mindre än den förra. Alla hör allt i koridoren. Ska stänga dörren o verka lite hemlig...
    Det där med flytningar låter bekant. Tycker också att det rinner hela tiden. Vilket jag genast tror är blod. Men som sagt ännu bara flytningar...
    Hoppas att du kan börja njuta som du säger efter rutin UL:et...
    När ska du på det förresten?

Tack Cellisen....

• Solkattan

chanell:
    va spännande... ! Vilken vecka kommer du vara i då?
    Jag tror det är bebisen du känner... .  Jo man ska väl inte bara suga åt sig allt negativt... är väl kanske alldeles för negativ i hela mitt tankesätt. Tar liksom gärna ut det tråkiga i förskott. Är väl nåt slags skydd för att slippa bli knäckt OM det hemska händer.
    Sitter i telekö till MVC just nu. Kommer nog inte komma fram idag... 21 min kvar på teletiden. Samt samtal förre...
    Alla ringer väl som tokar nu efter jul/nyår... suck. Är superdåligt i Karlstad att komma fram på telefon nånstans inom vården. Kan ringa i en hel timma utan att få komma fram. Och ingen mail eller telefonsvarare att tala in meddelande på...Ledsen.
    Imoron teletid mellan kl 13 - 14. Sen helg igen. Hinner väl bli höggravid innan jag får kontakt med dem...
    Kanske tom. lättare att ringa Uppsala fertilitets klinik o få tid där? Förvånad...

//solkkatta

• Solkattan

Augisutibruden:
    Åh... va bra att dina värden förbättras så!!! va glad jag blir för din skull.... Skrattande.
    Håller alla tummar jag kan för att din läkare kommer ringa med bra besked...
    Hoppas Ni får köra igång som du säger om några veckor... lovar att hoppa in i tråden och komma med glada heja rop... Skrattande.
    Kan i efterhand som sagt säga att det inte alls varit så otäckt med IVF som jag innan trott.
    Du kommer fixa det galant!

Själv sitter jag o väntar på att Marita ska ringa från ferten igen. Hon ringde precis mitt i lunchen. Skulle återkomma efter ett för att vi skulle kunna boka en tid. Det känns bra. Skulle bra gärna vilja att de på ferten gör ett VUL på mig nu nästa vecka eller så.
    Då kan jag ju åtminstone släpa tanken på utomkveds.
    Fick otroligt nog tag på en barnmorska innan lunchen. Kändes lite absurt att säga att man var gravid o ville skriva in sig. Precis som om man pratade om någon annan...
    Ska i allafall få komma på ett första hälsosamtal den 20 januari. Att få till ett VUL var visst svårare.. hoppas ferten hjälper mig med det. Annars får jag väl ringa gyn på sjukhuset o tjata. Känns bara trist att alltid behöva ligga på för att få nåt gjort.

Lurvenpajsaren:
    Vilken vecka är du i?

//Solkatta

• Solkattan

Augustibruden:
    Har du "tur" så får ni ut många ägg som blir befruktade vid IVF:en. (den som Ni hinner med inom den betalda tiden).
    Det borde ju vara betydligt billigare att göra FET än ET... alltså att äggen ligger "färdiga" i frysen för att bara sättas in. Chansen att lyckas med FET ska ju faktiskt inte vara mycket lägre än med ET...
    Självfallet håller jag dock tummarna för att Ni lyckas på första försöket och de eventuella ägg som fryses ner blir till syskon...
    För Ni får väl frysa in ägg...??

//Solkatta

• Solkattan

Usch ja... känns overkligt att vara "inskriven".
    Och jag har pratat med fertilitetskliniken här i stan med.
    Ska få komma på ett VUL den 15 januari kl 13.50.... så alla goa här inne.. håll en extra liten tumme då så är ni snälla!! Skrattande

//Solkatta

Svar på tråden Jag blir så trött... del 3