• frukarlssonn

Jag blir så trött... del 3

Kvinna79: ja den sidan är kanon. Jag lärde mig tempningen där som jag körde ett tag. Och det är ett jättebra knep att kolla slidsekretet. Det kan vara avgörande för befrukting,min infertilitetsläkare sa att vi kvinnor har äl-sekretet olika länge, därav kan det vara avgörande exakt när man har sex så att spermierna kan simma ordentligt för att nå ägget. Jag gjorde den metoden en enda gång på rekommendation av läkaren, och den gången tog de sig. Vet ju inte om det va just därför eller om jag bara hade turen att ha ett guldägg den gången. Tyvärr är det ju ingen garanti, men ett bra knep om man vill va säker på att man maximerar sina chanser om man nu har normal ägglossning och så.

• frukarlssonn

Absolut, det kan verkligen vara en romantikdödare. Det är nog stressande att veta att nu är det äl, nu måste vi sexa.

Jag tror oxå ivf sammansvetsar mer, jag sa det till min sambo, klarar vi ivf, klarar vi allt. Har man gjort ivf ska man vara stolt, tänk så mycket vi är beredda på att göra för att en liten bebis.

• frukarlssonn

Tempningen tycker jag va lite bökigt eftersom man ska göra det ungefär samma tid varje morgon, och jag hade så olika arbetstider och jobbar vecka vecka så de va liksom lite svårt, men slidsekretsmetoden är lätt. Det kan va värt att testa, det är ju trots allt det som spermierna ska igenom, och om man sexar just då när den är rätt så att säga så kan man ju som sagt maximera sina chanser. Absolut värt att testa

• frukarlssonn

Tänk bara på att sekretet skall hämtas från livmodertappen, ja inte ända i alltså, men att man snuddar den, så fingret måste föras långt upp.

• frukarlssonn
    kotten 09 skrev 2009-01-06 20:14:11 följande:
    Hmm... det låter lite komplicerat, får se om jag försöker mig på det.
    Det tyckte jag med, men det var enklare än jag trodde. Det viktiga är att du får tag på sekretet att du når upp till livmodertappen och drar sekretet mellan tummen och pekfingret så du ser vad det är för konsistens. Det enda är att de kanske känns lite olustigt är att pilla sig själv där uppe, men se bara till att ha rena fingrar så går de bra Men det är ju en övningssak oxå så testa några ggr och se hur de går
  • frukarlssonn

De e ju de som är det värsta. Folk stönar och gnäller för att det inte tatt sig efter två försök. Men de har ju inget perspektiv. Har de aldrig gått in på fertilitetssidor och läst?? När vi började med bebiverkstan så visste jag på nåt sätt innerst inne att det skulle ta tid. Ja kanske inte två år totalt, men att det inte skulle gå i en handvändning. Och ändå är ju inte två år långt mot vad många andra fått/får kämpa. Och jag måste faktiskt bekänna, att när man går in på folks profiler och läser deras väg mot bebis, t.ex: 26/6 kastade pillrena, 23/7 plussade, så blir man på nåt sätt avis. Att det går så lätt för vissa, men andra får kämpa som blå. Orättvist!! Men... min sambo, som är en evig optimist, säger att det positiva med det här kämpandet är att, när det väl blir en bebis så uppskattar man det på ett annat sätt. Inte att de andra inte e glada o uppskattar det, men jag undrar inte om vi, som kämpar/kämpat, känner en annorlunda lycka som många andra inte känner när man väl plussar.

• frukarlssonn
    Pimpinellan skrev 2009-01-07 19:34:06 följande:
    Men jag blir snart vansinnig på myten om att tänkande-för mycket tänkande på att bli gravid allså- och därmed "låsningar" skulle göra att man inte blir gravid!! *gnisslar tänder av ren ilska* Nu finns det ytterligare en sån tråd på känsliga snack,men jag säger minsann sanningen ändå jag. Inser de inte vilket skuldbeläggande det blir på oss som inte kan få barn? Nej,de tänker inte längre än halva näsan räcker tydligen...
    Sånt verkligen retar gallfeber på mig oxå. Jag verkligen blir hatisk när jag läser sånt. Va f*n inbillar dom sig lixom??? Åååååh jag blir helt crazy!!! Sen tror folk på såna sjuka saker som att man skulle bli gravid mha folsyra, bara för att dom"kämpat" i fyra månader o blev gravid så fort dom börja me folsyra. Vad får dom att tro det???
  • frukarlssonn
    Pimpinellan skrev 2009-01-07 19:43:56 följande:
    Jamen,det vet väl alla att man blir lättare gravid av att äta folsyra? Och av sex varannan dag och äl-tester och avslappning och semester och guvetallt va de hittar på... Jag vet knappt om jag orkar svara i tråden nåt mer. Värst är när de som själva haft svårt att bli gravida spär på myten! Vad ska man kontra med då liksom?
    Ja det är jätte hemskt, när de själva tar på sig skulden trots att de haft svårt o bli gravida, när man skrivit o bett dom att inte ta på sig skulden så blir de förbannde och svrara med att lämna tråden . Men ok, villde trycka ner sig själv i skorna ännu mer så ok. Själv vill man ju stå på sig och slita sig loss från skuldkänslor och slå hål i en myt!
  • frukarlssonn

Ja, det är därför vi är så kloka nu och kan konstatera att inget sånt funkar Jag va oxå på väg o prova rosenrot o glandin. Samtidigt har jag hört många vars menscykel blev helt rubbat, därför vågade jag aldrig köra på dom metoderna. Däremot fick jag för mig att prova äta röd grapefrukt. Hjälpte ju jättebra... NOT!

Svar på tråden Jag blir så trött... del 3