• Solkattan

Jag blir så trött... del 3

Chanell:
    Trist... verkar dock som alla människor är förkylda nu...
    Själv tycker jag att jag har haft min beskärda del med två förkylningar på raken ifrån annandagen till mitten på januari...
    Har din mage växt nåt? Glad

Kan tillägga att precis idag har jag passerat över till vecka 13 .. (12 + 0) då missfallsrisken sägs minska med 90-97%. Känns helt underbart att ha kommit så långt... Skrattande.

Hur går det för Er IVF:are..? Är ni snart nedreglerade..? Mår Ni ok av sprayen?
    Börjar det närma sig sprutdags...? Hoppas hoppas så att det går bra för ER!!
    Självfallet håller jag tummarna för Er andra med som inte håller på med IVF... Glad.

Krillesfruga:
    Härligt med inskrivning... jag o sambon ska iväg gemensamt för första gången nu på torsdag. Dock vart han j*kligt besviken då jag uppfattat att vi inte kommer få göra ett ultraljud.
    För honom blir det liksom mer verkligt om han får se bebisen... att sitta o "mjukis" prata tycker han är helt överreklamerat...

//Solkatta

• Solkattan

krillesfruga:
    Jo, det verkar vara en lite konstig mätning...  jag tycker bebisen ser jättefin ut... Glad
    Är nog svårt att mäta så tidigt. Läkaren kanske var stressad o mäte lite slarvigt..?

Längtar så efter att magen ska börja komma... just nu är jag bara uppsvullen o fet. Dock tycker jag att svullnaden börjar lägga sig lite..?
    Ligger på kvällen o försöker känna livmodern men tycker det är svårt att hitta... antar att jag måste ha lite tålamod... inte min starka sida.

Har Ni andra också strålande sol idag? .. äntligen så lever karlstad upp till sitt "sola i karlstad" rykte... (även om det nu handlade om en glad o trevlig servitris o ingen riktigt sol).

//Solkatta

• Solkattan

hihi.. min sambo tycker att det blivit lugnare hemma... att jag verkligen taggat ner sen vi plusade. Fast .. hmm.. i helgen när jag skulle ta fram min gamla bly tunga symaskin från 50-talet o sy upp de nyinköpta mammabrallorna så fick jag ett liiitet utbrott.
    Men om tråden går av typ 3 ggr på raken ... och maskinen fastnar i backläge .. och sen så vägrar maskinen h*elvetet att mata fram varvid det blir en stor klump med tråd på baksida.. då tycker jag man kan få bli .. !!
    Är lite sugen på att faktiskt investera i en nya maskin.. undra vad man ska köpa bara? Fundersam

//solkatta

ps: hur går det med körkortet Chanell förresten? Glad

• Solkattan

Hur går det för Er ÖnskanS och Augustibruden...?
    Sprayar Ni för fullt? Har Ni börjat med sprutorna..? Mår Ni bra? Glad
    Tänker på Er o undrar hur det går...!  (säkert fler med mig i tråden som är nyfikna )

/Solkatta

• Solkattan

Augustibruden:
    Va skönt att du nu kommit förbi nedregleringsstadiet... även om det måste varit jobbigt att ha alla dessa biverkningar. Hoppas du kommer få en bättre sprutperiod... Glad
    Måste kännas härligt att äntligen vara på väg?
    Kom o tänka på att du spar väl alla kvitton? För Ni har väl också ca 30 mil enkel resa till kliniken?
    När vi gjorde äggplocket så utförde de dom på morgonen endast på Akademiska. Därför fick vi övernatta kvällen innan. Och det kvittot på boendet skickade vi sedan in tillsammans med sjukresorna. Fick faktiskt tillbaks 3200kr (3 resor till Uppsala o 2 nätters boende).
    Tror det var 700-750 kr man fick tillbaks på boendet...
    Nu kanske det är olika beroende på vart man bor... men det borde ju vara någorlunda lika. För Er hemkommun kan väl inte heller erbjuda närmare vård när det gäller IVF?

Önskans:
    Dumma mens.. min dröjde också kommer jag ihåg. Sån himla terror att kroppen måste jävlas med en när man väntar...

Ska bli så himla spännande framöver här i tråden... blir så himla glad att Ni kommit igång med IVF:erna och jag hoppas så himla mycket på att få läsa om plus framöver...

Nja.. på frågan om det börjar synas. Jag är bara fet. Igår var vi på inskrivning hos barnmorskan. ( Känns fortfarande så overkligt.. är det verkligen mig jag skriver om?).
    I allafall så hade jag bara ökat 1,5 kg sen invägningen vid IVF:en. (1 dec).
    Men mage är svullen som en riktig ballong. Sambon har vågat sig på att skratta åt min stora uppblåsta mage på kvällarna... grrr... Skrikandes.
    Kanske är det fortfarande lite sviter ifrån hormonerna ifrån IVF:en. Jag svullnade upp rätt bra tidigt.. har nog varit halvfet sen jag började med sprutorna. Kanske har jag en kropp som binder vätska bra?
    Börjar Ni svullna upp så tänk på att dricka vatten... o då väääldigt mycket vatten. Jag fick rådet av sköterskan att dricka 2-3 liter om dagen... även om det var jobbigt med toa besök så lättade trycket i magen om jag drack ordentligt!

//Solkatta - i  -iga Karlstad....

• Solkattan

Augustibruden:
    Är det dags för första sprutan ikväll?
    Nervöst?

Kan meddela att jag var hos läkaren i måndags o fick glädjen att få höra - ljuden på den lilla.. 155-157 slag/minut. Och just idag har jag enl. grav.uträknaren på FL kommit in i andra trimestern.. Glad. Även om tiden verkar stå still så går den visst framåt...

Miracle Cats:
    Nu kan det inte vara långt kvar va? Glad

//Solkatta

• Solkattan

Krillesfruga:
    Äsch.. alla kan väl drabbas av panik o dra en vit lögn ibland...
    Nu rekommenderade iof. inte min läkare mig att köpa en ... men du har inte funderat
    på att beställa en såndär Angel sound på nätet?
    Ifrån vecka 12 så ska man själv då kunna lyssna på bebisens hjärtljud.. ( då "slipper" man ju kontakta sjukvården för att kontrollera att bebben lever ).
    Dock finns ju alltid risken att man inte hittar hjärtljuden och det kan ju göra att man blir mer stressad...

Chanell:
    Va härligt att få gå o lyssna på babyn.. önskar att man kunde göra det varje vecka typ..
    Är i v 14 ( 13 + 2 )...
    Hoppas snart också få känna livstecken ifrån magen. Just nu är den bara svullen o fet.
    Så du har nedräkning ifrån jobbet redan..? Själv så räknar jag just nu ner månaderna.
    Mars, april, maj och juni... sen i juli går jag hem nångång och så tar jag föräldraledigt 1-2 veckor i augusti... Glad.
    Har nog aldrig nånsin längtat så mycket efter vår/sommar som jag gör i år!

//Solkatta

• Solkattan

Augustibruden:
    Kör du med Gonal-F? jag vet att min spruta hade luftbubbla i sig och att det visst inte var nån fara med det... skulle tom. visst vara så enl. nån tjej här på FL som jobbade inom branchen...
    ÄP sprutan minns jag inte riktigt... var så himla nöjd o glad över att äntligen få ta den.. Glad.
    Du ska se att du klarar sprutorna galant... nu börjar det ju närma sig slutet!
    Jo, det var underbart att få höra hjärtljuden. Känns bra att vara förbi v 12 och få kvittens att allt fortfarande verkar vara i sin ordning.
    Glöm inte att dricka mycket vatten. Om du har lätt för överstimulering så ska det underlätta ...
    Och kom ihåg att det bara är en fördel att inte vara en spinkis när man ska ta sprutorna...
    det är betydligt lättare att greppa en stor/lagom valk o trycka in sprutan än att försöka greppa minmal valk (ett "råd" jag fick ifrån en bekant som genomgått 8 IVF:er hittills..).
    Lycka till ikväll !

Suzzzu:
    ledsamt... att inte ens komma till start liksom... Ledsen. Bra att du tagit tag i saken och bokat läkartid!

• Solkattan

Va roligt att Ni verkligen ligger helt i fas Augustibruden och ÖnskanS..
    Håller verkligen alla tummar som finns för att Ni båda plusar nu i mars!
    Uppdatera gärna med hur många äggblåsor osv .. är så nyfiken !!

//Solkatta

Svar på tråden Jag blir så trött... del 3