Inlägg från: Myrkryp |Visa alla inlägg
  • Myrkryp

Retrovagntråden 14

Tackar! Då var det inte jag som höll på att bli knäpp utan bara en retrotråd uppäten av...nåt =)

• Myrkryp

EowynAurora skrev 2008-12-30 23:11:03 följande:

www.blocket.se/vi/19640456.htm whohoo, en retrovagn i motala, jag som inte ens visste att d fanns några här
    ÅÅHHH... Det där är ju min röda liggvagn, fast som sittvagn och med små hjul... synd att det inte var en sittdel istället (duo liksom) så hade jag kunnat köpt och nån som saknar ett spakchassi hade blivit glad. Nåja, sambo är inte särskilt förtjust i just kombinationen med det klarröda och klarblå så det var väl lika bra att den inte var HELT perfekt *intalar sig*

...och guuuud vad ni skriver härinne!
  • Myrkryp

Nämen nu blev det allt rörigt!
    Jag vet att det inte är en duo, men OM det hade varit det så hade den varit av största intresse för mig...

Och OM det hade varit en duo-sittdel så hade den givetvis suttit på ett sådant chassi som jag redan äger (möjligtvis med annan hjulstorlek etc) eftersom min röda vagn är precis densamma (fast alltså endast liggkorg), och det är således just ett spakchassi.

Så OM det varit en duo-sittdel och jag hade haft en sambo som gillade rött-blått liiite mer (och jag varit lite rikare såhär i slutet på december) så hade jag haft ett spakchassi till övers och kunnat göra någon i tråden glad...

japp, det var det här OM:et som rörde till det antar jag Nåja, jag tänker som sagt försöka låta bli den...

• Myrkryp

BW: Precis, men _egentligen_ så sitter ju själva spaken inte på chassit utan på liggkorgen (tror inte det är nån spak på sittdelarna?), så kanske borde vi döpa om spakchassit *fniss*
    Som tillägg så tror jag dock att spakchassina i regel även har en väldigt "spak:ig" broms, alltså en sån där spak med en kula på. Så isåfall så är ju spakchassi _väldigt_ korrekt. MEN bromsspak kanske finns även på andra chassin än spakchassin?

Ja kääära nån

• Myrkryp

Alexxia - Billinge, Skåne. 2 vagnar. 1 dockvagn.
    Yukio - Stockholm, 6 vagnar (eller 8 om man räknar duo som 2), 2 dockvagnar
    Babom - Dalarna, 15 vagnar
    EowynAurora - Motala, Östergötland, 1 vagn
    SABL - Luleå, Norbotten, 2 vagnar.
    MissMio - Kalmar, 9 (1 duo) just nu!!
    Garageänkan, Åland. 17 vagnar. 2 dockvagnar.
    Lokatt-Värmland, 5 retrovagnar. 7 dockvagnar
    Boothwalker - Västervikstrakten, 10-15 vagnar (beror på hur man räknar)
    Myrkryp - Värmland, 3 vagnar (+ en sitt- och en liggdel utan "eget" chassi). 2 dockvagnar.

• Myrkryp

Hej på er!
    Jag köpte den, kan hända att ni inte tycker köpet är det bästa men jag är faktiskt skitglad! Ska klä om den som ett projekt för att tänka på nåt trevligt och hålla mig över ytan (angående mitt tyvärr väldigt ogravida tillstånd).

www.tradera.com/Liggdel-emmaljunga-RETRO-auktion_81575105

Woho! *tittar på tyger och planerar och fantiserar* (om jag kan sy? -jajjemän, jag sydde en HELT misslyckad kjol i slöjden, så DET blir inga problem )

• Myrkryp
    AlexandraK skrev 2009-01-06 22:21:36 följande:
    Svar på #704*förvirrad* Tog du köp nu? Har ju bara legat ute ett par timmar... Hur kan auktionen redan vara slut?
    Yep, "köpte nu"

Gaaah! Får se om jag sagt för mycket, det kanske går att "rädda" i original istället - det ÄR ju tråkigt att sabba en sån härlig korg med min otalang... å andra sidan så KAN det ju bli bra... Nåja det visar sig hur jag gör när den kommer.
  • Myrkryp
    spuff skrev 2009-01-07 21:01:22 följande:
    Dags att påminna om den här www.familjeliv.se/Forum-11-240/m39953876.html
    Skitkul att läsa om vad ni gör annars och vad ni gillar förutom vagnarna jue!! Men det känns tråkigt av mig att inte ha plus så jag kan lägga in bilder på vagnarna... nåja, kanske en annan gång, skriva kan jag ju.
  • Myrkryp

Hej på er!

Vill bara bekräfta och tillkännage att det alltså ÄR så, det är jag, Myrkryp, som är rikspuckot som inte begrep att jag köpt en tråd-liggdel och således inte bara burnade omkring härinne och mallade mig över mitt köp och mitt övermodiga sömnadsprojekt, utan även hade mailkorrespondens med Sarahl utan att för en sekund misstänka att det var någon i tråden!

Så; jag vet IBLAND vilka en del av er är härinne, jag har DÅLIG koll på vem som har vilka vagnar och jag är USEL på att veta vad ni heter på riktigt (nej, att Sarahl heter Sara IRL är för svårt för mig att tänka ut!!). Om jag köper något av er på Tradera eller Blocket eller så, så ber jag på förhand om ursäkt för att jag inte fattar det

Svar på tråden Retrovagntråden 14