Inlägg från: Myrkryp |Visa alla inlägg
  • Myrkryp

Retrovagntråden 14

Ps. Om Olivia (?) från Gotland (med den toksnygga gröna liggvagnen med päron i fodret) hänger i tråden, så vill säga; hej, jag har inte fattat att du är du! Jag är hon (en av många?) som hoppade fram till dig och pratade lyriskt om vagnen i våras, jag tog din mail men tappade givetvis bort bladet jag skrev den på. Kanske hittade du till tråden ändå?

• Myrkryp

Lokatt skrev 2009-01-11 00:20:45 följande:

ne, den funktionen var visst inte mycket att hänga i granen! Hittade nu, fasta priser i mitt landskap, 374 för barnvagn. Men gissa vad de beräknar att ett paket barnvagn väger då?! 60kg ! :-0 Tvillingvagn 100kg ! har de en skruv lös?!
    Föga förvånande för ett län som så att säga "ä litte äftör" som mer regel än undantag. Enda fördelen är väl att det stora flertalet ute i stôgera inte har begripit att retro "is the shit"!
  • Myrkryp

imsel skrev 2009-01-11 12:41:30 följande:

Ingen som kan säga om ni använt/använder gamla madrasserna i vagnarna? Eller hur ni fått tag på nya?
    Jag tyckte madrassen i min röda var rätt äcklig så jag köpte en babymadrass på Jysk, den var dock för stor så jag klippte till den så det passar perfekt. Dock lyckades jag inte med konststycket att klippa den riktigt så väl att det gamla madrassöverdraget passade. Så nu har jag ett provisoriskt hemtråcklats sådant. Lite trist men åtminstone inte äckligt...
  • Myrkryp

Imsel: Förresten, har du kvar din sittdel, den röda? Det måste vara den som hör till min röda liggdel (alltså inte så att min liggdel hör till din sittdel )

• Myrkryp

Tessax!!!
    Jag är i samma sits som du angående påslakandet - jag ÄLSKAR det! Just det mönstret! Minns det med massor av nostalgi fast för min del så var det pappas favoritpåslakan så jag förknippar det med honom!

Apropå det så blev jag för några år sedan varse att mina föräldrar ju haft massor av fina saker vilka jag gillade som liten och nu skulle gilla av både nostalgi och nu även "smak". Såklart var det mesta slängt *svär en ramsa*. Så förra året fick jag en älskad mugg i födelsedagspresent, den enda som inte gått sönder, av dem som de hade när jag var liten. Så av en slump hittade jag 6 stycken likadana på erikshjälpen några månader senare, aldrig sett innan, aldrig sett efter. Så jag är SÅ glad för dem. Dock verkar påslakandet av någon anledning vara svårare. De vi hade (2) har blivit mattrasor till farmor enligt uppgift *suck*

• Myrkryp

bettzen skrev 2009-01-13 13:34:20 följande:

Har en ny vagn! Kika in i mitt galleri om ni vill! En röd sittvagn
    Men vänta...den här såg jag ju som ett omklädningsprojekt i en syblogg...för det var väl inte i din syblogg? Det borde jag haft koll på... Nåja, söt allafall!
  • Myrkryp

sarahl skrev 2009-01-13 17:24:56 följande:

Myrkryp- den är skickad
    Oh, spännande! Jag längar verkligen efter den!!
  • Myrkryp

Ingen som har tänkt sig slå till? eller sitter ni hemma och tänker buda på minuten? Jag har inga sådana pengar (och som sagt ingen bebis *mutter*) men den är himla söt tycker jag!

www.tradera.com/auction/auction.aspx

Svar på tråden Retrovagntråden 14