Inlägg från: Boothwalker |Visa alla inlägg
  • Boothwalker

Retrovagntråden 14

Här. Kan vi inte komma överrens om en nödlösning. OM tråden försvinner igen kollar man helt enkelt i bloggen (eller på nåns sida) där nya tråden länkas. Vad tror ni om det (vi skriver in det i TS) Så slipper vi mejla alla... (och glömma hälften, för vi är faktiskt rätt många nu...)

Il pleur dans mon c?ur comme il pleut dans la rue
  • Boothwalker

den dör 20e jan...

Garageänkan skrev 2008-12-30 15:53:53 följande:
    Boothwalker skrev 2008-12-30 15:51:39 följande: Ja så vad gör vi? mitt förslag är att uppdatera den TS med denna tråd, den borde väl dö snart ändå? Så kör vi här istället?
  • Boothwalker

den som startar tråden kan i såfall länka tråden i personens gästbok... Vi kan ju ha både och... Alltså både en nödfallsperson (eller några) och att man länkar i bloggen...

Tessax skrev 2008-12-30 16:05:59 följande:
    Bra idé men då gäller det att den som är först och skapar nya tråden också kan skriva i bloggen. Nåns sida kan ju vara lite dumt om den personen som vi kommer överens om inte är inne på ett tag då det händer....
  • Boothwalker

Det brukar vi göra. Man kan få påminna men...

Garageänkan skrev 2008-12-30 16:08:14 följande:
    Tessax skrev 2008-12-30 16:07:38 följande: säker? många läser ju inte senaste inläggen alls
  • Boothwalker

är inte de rätt svåra att bita i om barnet sitter i babysittern? =)

Garageänkan skrev 2008-12-30 16:12:43 följande:
    Vissa äldra färger innehåller ju bly. Men jag vet inte när det förbjöds, det var väl mest i plast som det var farligt? Borde gå att söka på det? Jag tänker som så att det kan inte vara sååååå farligt i en babysitterleksak? Det är ju ingen bitring?
  • Boothwalker

Jo. Bara funderade lite på hur en liten bebis skulle klara det =)

Garageänkan skrev 2008-12-30 16:15:30 följande:
    Boothwalker skrev 2008-12-30 16:13:55 följande: Ja skrev jag inte det?
  • Boothwalker

Söt =)

FridaLee skrev 2008-12-30 16:49:08 följande:
    slänger in en bild på min nyinhandlade  vagn
  • Boothwalker

Funderar jag också på. Mötte två flickor som stolt promenerade med sina illrosa dockvagnar häromdan. Gulligt att de var ute med dem men varför så fula vagnar?

spuff skrev 2008-12-30 19:02:53 följande:
    Tack för mail och snabbt fixad tråd! Har varit ute och provkört min blott fem månaders dotter i den gröna sittvagnen. Det gick toppen. Sen var jag på 3-årskalas hos min brorson som hade fått en dockvagn i present av min brorsa...men ingen retro! Hur kan man ens vilja köpa något annat?
  • Boothwalker

Ok. Då kan de alltså det. Vet inte om det är farligt. Allt är mer eller mindre farligt och jag är emot farlighetshysterin. Men lite smart ska man väl vara. Lämna inte ungarna på skötbordet själva tex. Men om man inte vet att färgen är farlig och så. Hur många av oss som suttit i såna babysitters när vi var små har fått bestående men av det?

spuff skrev 2008-12-30 19:04:40 följande:
    Nu blir jag rädd. Min unge böjer sig jämnt fram och suger på träkulorna på sin babysitter. Trägrejerna är kanske från 70-talet...
Svar på tråden Retrovagntråden 14