Inlägg från: Boothwalker |Visa alla inlägg
  • Boothwalker

Retrovagntråden 14

Hm, drömde att vi i tråden träffades i Örebro och kollade på vagnar och sydde gosedjurselefanter... =)

Il pleur dans mon c?ur comme il pleut dans la rue
  • Boothwalker
    AlexandraK skrev 2009-03-20 19:05:28 följande:
    Det lär ju roligt! =)
    Ja det var jättetrevligt. Du var med =)
  • Boothwalker
    spuff skrev 2009-03-20 20:20:24 följande:
    Skicka ett mail till säljaren och fråga. Jag blir förvirrad nu och fattar inte ens om strl 300-25 betyder 30 eller 25 cm i diameter. Det ser ut som 30...
    Ser ut som brio hjul och 300 är nog i millimeter...
  • Boothwalker
    Ziggystardust skrev 2009-03-20 18:07:25 följande:
    Åh! Vet någon om de passar till Emmaljunga cargo?
    http://www.familjeliv.se/hem/boothwalker/gallery/php0au3lj.jpg
    tror de är till typ såna hjul...
  • Boothwalker
    spuff skrev 2009-03-20 22:20:46 följande:
    Varför just Örebro? Det lät som en mysig dröm.
    Ingen aning. Men trevligt var det =)
    AlexandraK skrev 2009-03-20 22:23:54 följande:
    Vad skoj! 
    Jupp =)
    Il pleur dans mon cur comme il pleut dans la rue
  • Boothwalker
    Vipera skrev 2009-03-24 23:45:24 följande:
    Men vad är det? En retro Gesslein eller?
    Knorr från 90talet
    spuff skrev 2009-03-24 22:44:26 följande:
    Om man inte har en endaste aning om värdet (vilket hon uppenbarligen inte har), kollar man inte vad andra tar för ungefär samma sak på Blocket innan man sätter ett pris? Fast det kanske inte låg någon liknande ute och hon kanske tycker att den vagnen är typ samma sak som en unik 7-talsduo eller så...smaken är ju som bekant...
    De har av nån anledning en tendens att ligga jättehögt i pris. Vet dock inte varför eller om de ens blir sålda...
  • Boothwalker

Jag kan inte bestämma mig för om jag ska sova eller inte. Om jag går och lägger mig kommer jag nog inte orka gå upp till jobbet. Eller kanske på eftermiddagen. Och om jag är vaken är jag nog ändå för trött för att åka iväg dit. Men då kanske jag kan vända dygnet bättre och gå i morgon... Jag måste inte gå dit men målet är ju att jag ska det. Men jag har så svårt att få till dygnsrytmen och just nu är jag för trött för att orka luska ut hur jag ska få bukt med den... Om ändå dygnet var 30 timmar långt =)

• Boothwalker
    spuff skrev 2009-03-25 06:30:02 följande:
    Gå inte och lägg dig Jag har varit vaken sen 05.20, min dotter är så jäkla morgonpigg och vägrar vara kvar i sängen då. Så nu försöker jag se till att hon inte hamnar i slagsmål med katterna samtidigt som jag ska försöka vakna...dessutom ska min hyresvärd stänga av vattnet från 8 till 20 ikväll, så nu kan jag passa på att diska, gå på toa och sånt kul Äh, vilket svammel. Hursomhelst tycker jag det är bra att du är vaken, i helgen ska man ju ändå ställa fram klockan och då är det dags att gå upp nu.
    Nej det är nog bäst att jag är uppe på länge jag orkar. Iallafall om jag ska lyckas då till vettiga southedr. Men jag har varit vaken sen 14tiden igår så jag vet inte ur länge jag orkar. Men i morgon måste jag in så... Just nu läser jag böckerna om Malin och Jörgen av Birgitta Bergman. Skrivna på 70talet och är egentligen för barn om är typ 10-12 är. Men jag gillar sättet äldre barnböcker skrevs på. Och nu har jag hittat den på secondhand så jag slipper låna dem. Dessutom är de snabblästa =)
    Il pleur dans mon cur comme il pleut dans la rue
  • Boothwalker
    jagäraf skrev 2009-03-27 11:49:22 följande:
    Minns ni den här som länkades till häromdagen: www.blocket.se/vi/20784351.htm?ca=17_s Jag blev nyss uppringd av säljaren som hittat mig via nätet (!) och eftersom jag själv inte har råd att köpa den hur mycket jag än skulle vilja så tänkte jag förmedla det hon sa, vilket hon tyckte var okej. För det första så var den någon barnvagnssamlare från norra Sverige som för ett år sedan ville köpa vagnen av henne men då var hon själv inte intreserad. Nu hittar hon inte dennes telefonnummer och undrar om det kan vara någon av oss? Sen sa hon att hon är beredd att gå ned i pris så om någon är sugen så passa på och lägg ett bud!
    precis den modellen jag vill ha men fel färg och fel pris. Har inte råd... =) Men snygg är den ändå så hade priset varit rätt så... =)
  • Boothwalker

Och glöm inte att det ska löddra mycket =)

Lokatt skrev 2009-03-28 16:34:00 följande:
    svinto
    Gummsan82 skrev 2009-03-28 16:30:49 följande:
    Är det nån här som vet hur man kan få bort  ytlig rost på ett kromat chassi?
  • Boothwalker
    AlexandraK skrev 2009-03-29 20:11:16 följande:
    Tråden går ut i morrn! Någon som gör en 15:e tråd? Kanske ska länka till retrovagnen.se då också i ts?
    Ska jag?
  • Boothwalker
    Jag fixar en ny tråd eftersom det är småfel som behöver ändras och så.
    Hoppas det är ok med er
Svar på tråden Retrovagntråden 14