Retrovagntråden 14
Har hittat hit!!! Tack för mailet..... Nu skall jag bara läsa ikapp!!!
Har hittat hit!!! Tack för mailet..... Nu skall jag bara läsa ikapp!!!
Hej o välkommen Du med!!
Vad roligt med fler som har korgvagn.... Eller jag skall kanske inte skriva så, har ju inte våran kvar! Men vi använde en sådan som vagn till våra två första killar, tyvärr så hade jag väldiga problem med ryggen när nummer två kom så vi sålde den och skaffade en annan. Det ångrar jag idag, tycker de är sååå fina!!!
Vad har Du för tyg, eller skall Du inskaffa det?! Skulle inte smalspårig manschester vara fint, i grönt eller brunt till korgen.
Nu har jag kollat min vagn, och det luktar om fingaran bara man tar i den!!! Har inte hjälpt med ättika i kopp...... Funderar på om det verkligen hjälper att tvätta den överhuvudtaget, madrassen har körts i maskinen TVÅ gånger och luktar fortfarande, även om sköljmedlet späder ut doften lite.... Blir skumm lukt med den blandningen
Har kommit fram till att det måste vara malmedel som den har preppats med, någon som har erfarenhet av det?!?!? Just att man inte kan ta i den utan att få lukten på fingrarna känns lite kymigt, och hopplöst!!! Vad göra, har läst att kristallsoda kan ta bort malmedellukt, men det skall visst vara så starkt att man måste ha handskar på sig. Är rädd att det ska bleka vagnen!! Och det vill jag ju inte.....
Funderar på om det måste till att klä om den, men den är ju i såååå fint skick så det vill jag inte gärna göra!!!
Menar ju klart TON, inte tom.......
Har lagt själva vindskyddet i blöt med lite varmt vatten och gul såpa nu...... Tänkte kolla om det hjälper, i så fall kan jag ge hela vagnen en omgång av det!!! Sufletten är nitad och jag hoppas kunna tvätta allt i alla fall, utan att behöva borra ur dem och sedan nita om allt.... Det känns lite som överkurs! Nu har jag skickat gubben till att köpa både svinto och JIF, tänkte ge chassit en omgång av JIF först, sedan svinto om det behövs!!!
Kom på att det är hög tid att börja, det är inte mer än 8 veckor kvar och jag har lite som jag vill ordna med. Behöver ju inte göra allt den sista veckan, även om det är typiskt mig!!!
Vanish skrev Du, bettzen, är det den rosa burken som Du menar?! Kan det ta bort lukt oxå?! Eller det var mer för smuts i allmänhet som Du tänkte?!?!
Är det någon som har testat klädseltvätt?
Tänkte på sådan som man sprayar på och sedan skall dammsuga av när det har verkat en viss tid!! Kanske skulle kunna vara en varian för att slippa riskera bottenplattan....