Inlägg från: MissMio |Visa alla inlägg
  • MissMio

Retrovagntråden 14

Misery skrev 2009-01-20 12:04:47 följande:
    missmio visst är inlägg 1944 en brio ideal...hade en till sonen född 95 fast en annan färg har den fortfarande kvar oxå....
    Meeen, nu blev jag ju nyfiken och rusade in i Ditt galler för att kolla!!!
    Har Du inte någon bild på den? Vad för färg har Du, den fanns ju inte i lika många färger som Combinette och Finesse.
    Vet inte riktigt vad jag tycker om den egentligen, men visst är den nätt och väldigt stilren!!
    Lite av en compaktvagn som är så moderna idag.....  Håller Du med?!?!
  • MissMio
    Familjetrollet skrev 2009-01-20 14:07:50 följande:
    denna länk är et www.geocities.com/barnvagnssnack/ här funkar länken utan problem.men om många är inne samtidigt så brukar sidan krångla
    Himmel vilken kul sida!!!! Tack för tipset Familjetrollet.....
  • MissMio
    AlexandraK skrev 2009-01-21 16:58:13 följande:
    Emmaljunga -85
    Sååååå fin den är!!!!
    Verkligen lyckat att annonsera märker jag!!!
    Är det många som vill ha betalt eller skänker de vagnarna bara för att bli av med dem?!?!
  • MissMio

Hahaha.....  Jag var precis lade in länk till mitt galleri i den tråden. Sedan konstaterade jag att det är bara Emmaljunga på alla bilderna jag har, utom just vår glassiga Teutonia då förstås!!!

Har inte tänkt på det förut, och har inte någon speciell förkärlekt till just Emmaljunga heller...
    På altanen står ju faktiskt både en Brio Duo, en Brio syskonNettie, en Hauk syskonvagn och en Babyproffsens trehjuliga syskonvagn. I bilen ligger Babytravel syskonvagn..... Men visst det har helt klart blivit flest Emmaljunga av någon anledning!!!    Så det kan bli!!!!!

• MissMio
    MaryMalou skrev 2009-01-23 09:51:04 följande:
    Såg Miss Mios tresitsiga Emmaljunga i hennes galleri. Läcker!I vårt barnvagnsrum står en fyrsitsig Emmaljunga. Den ser ut som två syskonvagnar som man satt ihop mitt emot varandra. Jag blir inte klok på om den är ett hemmabygge av någon som är bra på att svetsa mm eller om den är specialtillverkad av Emmaljunga. Någon som vet? Gissar att den är från sent 80-tal eller tidigt 90-tal men är inte så bra på årsmodell på vagnarna. Den ser ut att ha stått oanvänd länge men det kanske är någon fd dagmamma som haft den. Rolig är den i alla fall men ser hemskt otymplig ut att köra.
    Vagnen är inte min och jag har inte haft tillfälle att köra ner o se om den finns kvar.... Men visst är den cool!!!   Tror att Emmaljunga gjorde även med fyra sitsar för dagis/dagmammor och det finns nya att köpa fortfarande... Men man måste ha tillgång till kataloger som är avsedda för omsorgens verksamhet för att hitta dem!!!

Kunde inte låta bli att kolla i en när jag var på exp. i höstas på skolan i ett ärende!!
  • MissMio
    Tessax skrev 2009-01-25 10:00:35 följande:
    www.blocket.se/vi/19979431.htm?ca=17_s
    Tycker denna påminner väldigt om en vagns som mamma fick till låns när syrran var liten, det var något med den fina korgvagnen som de köpt från början så de fick låna en annan någon vecka eller så......
    Skillnaden är att den var mörkbrun, och så tror jag den var mer i det där syntetplychen som någon nämde nyss. Men är det samma så är den troligen från 79-80 någon gång. Tycker den är väldigt fin, och superrymlig!!!  
    Men jag tror inte att jag skulle ge så mycket för den, i alla fall inte med den ekonomin vi har just nu. Men det är klart har man pengarna över o ingen annan stanns o stoppa dem så!!!
  • MissMio
    Nyfiken gul skrev 2009-01-25 15:14:12 följande:
    www.tradera.com/Brio-liggvagn-auktion_8305144...
    Denna lilla nätta liggdelen skall inte sitta på detta stora chassi egentligen! Det är en Babynette liggdel och ett chassi till Combinette/Noblesse. Därför ser det så mysko ut!!!
    Det är i alla fall vad jag tycker....
    Kan ju vara så att de haft en Noblesse liggdel och sedan bytt ut den. Hoppas  verkligen inte att någon har köpt den så orginal för att de tyckt att den är fin......  (min åsikt IGEN!!!)
Svar på tråden Retrovagntråden 14