Inlägg från: Garageänkan |Visa alla inlägg
  • Garageänkan

Retrovagntråden 14

Lokatt skrev 2009-02-04 18:39:04 följande:

Oj, proffsiga bord! Kul med overlock oxå *avis* jag kämpar på med att bli bättre på vanlig maskin än så länge  Satta saxen i ett riktigt snyggt 70-tals tyg idag. Blev fina kläder. Finns i gallerit.
    Oj! Det tyget har min son på ett örngott i miniformat, sånt man har på en babykudde. Superfina kläder

Ja det är kul med overlock. Jag har en baby lock evolvé fick i julklapp
  • Garageänkan

Tessax skrev 2009-02-04 18:52:46 följande:

Garegeänkan/Lokatt: Vet ni vad frakten på en sån sulky blir med Posten? Ska sälja min nu om inte min pappas fru ska ha den.
    nej tyvärr.
  • Garageänkan
    Svar på #3305
    Både och. Har en som har plastiga feljmetallnav också..

Denhär är nog från 90 tael tror jag sent 90 tal, jag gillar inte målade chassin så med mitt superina chassi (älskar att det är plast på handtagen), de här hjulen och tyget blev det ju riktigt bra. Den har så fin fjädring denna modells chassi.
  • Garageänkan

Om det mot förmodan är någon som inte förstår (?) så har jag köpt en sulky idag som är blå med blått slitet och rostigt chassi. Plockade hjulen och tyget av den och satte på min favoritvagn nu så jag fick en komplett vagn som går att köra med. Kommer att sy massa nya kuliga tyger åt den Så vagnen på bilden är alltså ett ihopplock jag är vädigt nöjd med.

Chassit(blå) åker på skroten för det var i så kasst skick. Kan spara ryggstödspinnen och de man sätter fast sen på sidorna med men resten är skräp, den röda plastbiten är också sönder så det var inget att ha, varukorgen sned.

• Garageänkan

jag har ju ett par extra chromefälgar nu men utan hjul... och ett par chromefälgar men smalare modellen med bra däck på. Som bara ligger

• Garageänkan

Boothwalker skrev 2009-02-04 20:28:29 följande:

Hm. Saknar pinnar till sidorna till den här: Men passar de? Är de nödvändiga...
    Ja du behöver dem för att få tyget att sitta fast. Har två par extra som ligger här hemma. Borde int bli så mkt i frakt de väger ju som en fluga skicka din adress så skickar jag dem åt dig
  • Garageänkan

Boothwalker skrev 2009-02-04 20:29:24 följande:

Passar de hjulen på min sitty?
    Kan vara så som på min att det blir lite för litet utrymme för att få dem att sitta med låsningsbrickan... Det blev ju för spänt på min vagn jag har i galleriet med de smalare sortens hjul så den blrv lite trögrullad. Men jag har ju en uppsättning cleana fälgar utan däck på som kanske passar på den. Borde va samma fastsättning men de man köper i affären (låsningsbrickorna) har inte en metallknoppp utan är bara bricka med hål i. www.solidcomponents.com/files/company/SCCIG82BO/companyfiles/img/Image-LB-A-Lesjofors.jpg

Man sätter den denhär vägen på sin hjulpinne med typ en eller två vanliga runda brickor innanför hjulet mot chassit och en innan man bankar fast denna yttert på pinnen
  • Garageänkan

Boothwalker skrev 2009-02-04 20:35:16 följande:

Ja jo. Men teoretiskt sett kan man ju sy fast knappar på tyget =) Men passar de? Hade lite problem att få in pinnarna i hålen på andra brion. Och de snodde jag från en vagntant på centrum (alltså jag bad snällt om lov och fick dem)
    ja de passar tror det är standard. Jag brukar sätta i den ena i hålet och sen böja lite på hela pinnen så fastnar den andra sidan också .
  • Garageänkan

BW vilka är du mest intresserad av då? De utan däck likadana som på bilden eller de andra som finns i mitt flickr galleri tror jag.

• Garageänkan

oasis4ever skrev 2009-02-04 20:41:03 följande:

Garageänkan där har vi samma metod för att sätta fast tyg på chassi..
    Går lätt att byta tycker jag om man har så...
Svar på tråden Retrovagntråden 14