Under hela min skolgång var jag skolans största tönt. Rädd, undergiven (hårt mobbad), inte de hippaste kläderna, etc. Mamma och pappa ville att jag skulle få vara den jag är, en estet, men det ville inte skol'kamraterna' acceptera.
När jag sedan var singel innan jag träffade sambon (2½ år sen) försökte flera av de killarna som mobbat mig värst dejta mig, så uppenbarligen har det hänt något med "töntstämpeln". De "tuffa" tjejerna som också mobbade mig sitter idag som 2-3barnsmammor med olika pappor till barnen, inga fasta jobb, någon har dekat ner sig i knarkträsket, ser ut som skatbon (en tjej ser faktiskt _exakt_ likadan ut nu som i högstadiet!), några av killarna sitter i fängelse, en har problem med anabolaanvändning, och så vidare, och så vidare.
Min bror var en "tönt" även han, dataintresserad, blyg, mobbad och så i skolan. Nu sitter han på högavlönad tjänst inom Sony Ericsson och är hur social som helst. Undra vad hans mobbare tänker när de ser honom? För de jobbar på Willy's, Maxi, som sopåkare, och så vidare.