• Mike90

Mycket naket mellan pojke och mamma, nån fler ?

Det är kanske inte så vanligt att killar har såna här funderingar, men jag har ibland tänkt på min och mammas relation under min uppväxt.
    Jag upplever det som att den var lite mer intim än vad som är normalt. Jag kan ge några exempel.
    När jag skulle bada klädde ofta hon också av sig och badade med mig. Inget konstigt kanske, men hon kunde ibland sitta mittemot mig med benen vilande mot badkarssidorna så att allt var synligt.
    Vet inte om det var för att vi skulle rymmas bättre och därför omedvetet eller om hon ville att jag skulle se.
    Det är väl heller inte onormalt att hjälpa till och dra tillbaka förhuden och tvätta snoppen, men ibland när jag blev äldre fick jag stånd av beröringen.
    Vet inte om det var avsikten ibland eller om det bara råkade bli så.
    Tycker i efterhand att hon kunde ha sagt till mig att sköta det själv när jag var gammal nog.
    Det finns fler exempel också, men jag kanske ska ge mig här för att inte göra inlägget för långt.

Nu när jag är vuxen upplever jag att det saknades gränser för hur mycket nakenhet och beröring som är normalt. När jag växte upp såg jag inget konstigt med det utan gick nog lite för långt själv också.

Men tro nu inte att jag har haft en svår uppväxt, jag hade det bra och har det bra nu också.
    Jag vill inte kalla det här för sexuella övergrepp, för så långt tycker jag inte att det gick. Men det verkar vara väldigt ovanligt att tendenser finns mellan en pojke och mamman, eller är det stort mörkertal ?

Jag undrar om det finns fler killar som upplevt samma sak, eller är det bara jag ?

• Svar på tråden Mycket naket mellan pojke och mamma, nån fler ?
  • jenny99

Jag tycker inte det är något konstigt alls.
    Vi människor funderar FÖR MYCKET ibland,och letar fel ibland.
    Speciellt om man har tråkigt.

Jag växte upp med ingen nakenhet alls,vilket var kallt och stelt.
    Min bästa vän växte upp med mycket nakenhet,och allt det som var onaturligt för mig var naturligt för henne,även i vuxen ålder.

Jag tycker naturligt inom rimliga gränser är bäst.
    Jag tror inte ens som förälder att man ens tänker på vad ett barn klarar ibland.Jag hade ingen tanke på att min dotter skulle sluta med blöjan,tills personalen frågade mig hi hi.
    Och jag fortsatte skala hennes äpplen,för att jag inte tänkte på att hon kan lära sig det själv.

Jag kan inte se övergrepp nånstans här i ditt fall ts.
    Och du känner ju ochså att inga fel begåtts.

• Anonym

aspie skrev 2009-01-30 18:55:23 följande:

Men det verkar vara väldigt ovanligt att tendenser finns mellan en pojke och mamman, eller är det stort mörkertal ?Jag vet att jag har sett saker som ger mig rysningar i min bekantskapskrets. Bestämde mig för någon vecka sedan för att nästa gång måste jag säga till att jag tycker att hennes relation till sonen är lite äcklig och att jag vill slippa sådana beteenden hemma hos mig iaf
    Hur menar du ?
    Vad har du sett när du menar att din väninnas relation till sonen är lite äcklig ?
  • Anonym (PojkMamma)

Jag är mamma till två söner, den ena är 6 år och den andra är 11 år.
    Jag badar inte ihop med min 11 åring längre och har inte gjort på flera år men med 6 åringen badar jag ibland.
    Jag skulle ALDRIG få för mig att dra tillbaka förhuden på mina pojkar och tvätta där för det ska man INTE göra! Det kan tom vara så att ollonet är sitter fast i förhuden tills en viss ålder och då kan man skada sitt barn om man är där och sliter!

Det blev helt naturligt att sluta bada med vår stora pojke och han har heller aldrig frågat efter det, han duschar istället eller badar med sin lillebror ibland. Och varför skulle jag tvätta hans snopp? Det klarar han av själv.

Sen att jag aldrig har skylt mig när jag går ut från duschen tex och ska in och klä på mig är en annan sak... jag kan gå naken från badrummet och de reagerar inte ens. De är vana vid det och jag tycker inte att det är fult att visa sina barn att det är naturligt med nakna kroppar. Men självklart så går jag ju inte naken när de har kompisar hemma.

Vad jag ville säga med detta är att jag tycker inte att det var okej av TS mamma att tvätta och pilla med hans snopp om han fick stånd av det!
    Och ska man bada ihop så sitter man väl inte och visar hela härligheten för sitt barn heller!

Det är som är bra är att TS inte känner att han mår dåligt av detta och att han inte blivit utnyttjad.

• Anonym (orolig)

hej. Jag o min sambo har precis som du en pojke på 2. Hon badar ofta med honom o flera ggr har jag sagt till henne att jag tycker inte hon ska ligga o bresa med honom sittande mellan benen. har kommit in flera ggr då de ligger så. Han kan sitta o leka med sina leksaker precis vid öppningen. Jag som man tycker det känns illa... fick taskiga vibbar. Att bada ihop tycker jag däremot e ok, men måste man fläka upp hela skötet mot barnet...nej jag tycker inte det. Ser att du tycker detsamma. Dessutom så hände en sak för ett par mån sen, då vi satt alla i badet. Sen han slutade amma har han aldrig velat ha bröstet, men nu helt plötsligt så säger han "smaka jordgubbe" o då säger hon att jag tror han e alldeles besatt.. Jag har inte hört ett knyst om det. När jag sagt att jag tycker det känns olustigt när hon ligger som hon gör, så blir hon asförbannad o tycker jag e en idiot. Jag vet inte, men det känns inte bra.

eynelly skrev 2009-01-06 00:31:43 följande:
    Jag badar med min son som är 2 och tänker inget sexuellt om det.Men jag hade inte "lagt upp benen" i badet, utan sitter med honom och leker i vattnet och gör det till en kul och mysig stund.Förhuden reagerade jag lite på, för jag har fått lära mig av barnmorskor och barnläkare att man ALDRIG ska dra bak den på barn pga att det kan bli allvarliga skador och infektioner.Förhuden får barnen själva börja "töjja och leka med" när dom själva kan och vill.
  • Anonym (PojkMamma)
    Anonym (orolig) skrev 2009-01-30 19:50:18 följande:
    hej. Jag o min sambo har precis som du en pojke på 2. Hon badar ofta med honom o flera ggr har jag sagt till henne att jag tycker inte hon ska ligga o bresa med honom sittande mellan benen. har kommit in flera ggr då de ligger så. Han kan sitta o leka med sina leksaker precis vid öppningen. Jag som man tycker det känns illa... fick taskiga vibbar. Att bada ihop tycker jag däremot e ok, men måste man fläka upp hela skötet mot barnet...nej jag tycker inte det. Ser att du tycker detsamma. Dessutom så hände en sak för ett par mån sen, då vi satt alla i badet. Sen han slutade amma har han aldrig velat ha bröstet, men nu helt plötsligt så säger han "smaka jordgubbe" o då säger hon att jag tror han e alldeles besatt.. Jag har inte hört ett knyst om det. När jag sagt att jag tycker det känns olustigt när hon ligger som hon gör, så blir hon asförbannad o tycker jag e en idiot. Jag vet inte, men det känns inte bra.
    Men vad håller folk på med????
    Varför ska man visa upp sig för sina barn!!
    Jag håller med dig om att bada med en två åring är helt okej men håll för f-n ihop benen. Usch vad arg jag blir!
  • Anonym (orolig)

Ja jag tycker detsamma. Men hon får mig att känna mig som en idiot... har också kommit på henne med att onanera i samma rum som han kollade på barnprogram i....kanske allt detta hör ihop. Det känns fel..mkt fel
    Anonym (PojkMamma) skrev 2009-01-30 19:54:51 följande:

Men vad håller folk på med???? Varför ska man visa upp sig för sina barn!!Jag håller med dig om att bada med en två åring är helt okej men håll för f-n ihop benen. Usch vad arg jag blir!
  • Anonym (PojkMamma)
    Anonym (orolig) skrev 2009-01-30 20:07:44 följande:
    Ja jag tycker detsamma. Men hon får mig att känna mig som en idiot... har också kommit på henne med att onanera i samma rum som han kollade på barnprogram i....kanske allt detta hör ihop. Det känns fel..mkt felAnonym (PojkMamma) skrev 2009-01-30 19:54:51 följande:
    Men lägg av!!
    Du skojjar va?!?!? Även om man inte skojjar om detta, det är ju helt fel att sitta och onna i samma rum! Hon får väl vänta tills han lagt sig.
    Vad sa hon när du kom på henne?

Den "vanliga" bilden av en förövare inom familjen är ju pappan mennär man läser sånt här så förstår man att mamman oxå såklart kan vara den "elaka".

Du måste ju ta dig ett seriöst snack med henne för så här kan hon INTE fortsätta hålla på.
  • Anonym (Tess)

Spontant känner jag att man som vuxen gör sitt bästa för att få nakenhet att vara såpass naturligt som möjligt utan att överdriva.
    Att bada med sina barn tycker jag är helt okej och för mig är det naturligt, att lägga upp benen på det viset känns inte bra eller genom tänkt, samtidigt som det inte behöver ligga något som helst bakom det. Jag kan också sära på benen utan att tänka på det i vissa situationer, tex om jag smörjer in mig eller liknande. Att tvätta snoppen på sin son, självklart sålänge han inte kan göra det själv (gör man det förresten? Jag har ju en dotter så vad vet jag). Men jag tycker att hon verkar ha tvättat dig även i en ålder när du förlängesen borde ha klarat av det.

TS det är en svår fråga att besvara. Hur är din mamma idag? Är hon öppen med nakenhet eller normal, kanske blyg?

• Anonym (Tess)

Tillägg: Borde man inte förstå att ens son inte vill ha stånd i närheten av sin mamma om han får välja. Det kanske borde varit en signal till henne att det borde va dags att lägga ner.

• Anonym

Nu har jag inte läst hela tråden, men jag vill bara säga till dig TS att det inte finns någon annan än du som känner om det var ok eller inte. Känns det inte OK nu så var det inte ok då heller. Jag kan rekommendera att läsa på om ämnet och leta info på nätet. Jag tycker du är väldigt stark och modig som tagit upp ämnet TS.

Svar på tråden Mycket naket mellan pojke och mamma, nån fler ?