Mycket naket mellan pojke och mamma, nån fler ?
Det är kanske inte så vanligt att killar har såna här funderingar, men jag har ibland tänkt på min och mammas relation under min uppväxt.
Jag upplever det som att den var lite mer intim än vad som är normalt. Jag kan ge några exempel.
När jag skulle bada klädde ofta hon också av sig och badade med mig. Inget konstigt kanske, men hon kunde ibland sitta mittemot mig med benen vilande mot badkarssidorna så att allt var synligt.
Vet inte om det var för att vi skulle rymmas bättre och därför omedvetet eller om hon ville att jag skulle se.
Det är väl heller inte onormalt att hjälpa till och dra tillbaka förhuden och tvätta snoppen, men ibland när jag blev äldre fick jag stånd av beröringen.
Vet inte om det var avsikten ibland eller om det bara råkade bli så.
Tycker i efterhand att hon kunde ha sagt till mig att sköta det själv när jag var gammal nog.
Det finns fler exempel också, men jag kanske ska ge mig här för att inte göra inlägget för långt.
Nu när jag är vuxen upplever jag att det saknades gränser för hur mycket nakenhet och beröring som är normalt. När jag växte upp såg jag inget konstigt med det utan gick nog lite för långt själv också.
Men tro nu inte att jag har haft en svår uppväxt, jag hade det bra och har det bra nu också.
Jag vill inte kalla det här för sexuella övergrepp, för så långt tycker jag inte att det gick. Men det verkar vara väldigt ovanligt att tendenser finns mellan en pojke och mamman, eller är det stort mörkertal ?
Jag undrar om det finns fler killar som upplevt samma sak, eller är det bara jag ?