Inlägg från: Yosa |Visa alla inlägg
  • Yosa

Hjälp med tips för furuvägg/tak till tonårsrum!!!!!

vi målar precis en liknande vägg o tak. Vi använder antikvit färg.

• Yosa

vi använde ren vattenbaserad färg. I övrigt vet jag inte vad färgen heter men ja kan fråga sambon sen när han kommer hem

• Yosa

Har inte hört det. Men ska kolla med sambon som gör målarjobbet här hemma och med svärfar som just målat på samma sätt

• Yosa

jag gillar vitt men har även lite grått här hemma. Jag hade nog tagit vitt och sen inrett rummet men "kill-grejer" (typ grått o svart i kuddar, matta, gardin etc)Eller möjligen en fondvägg som kan va grå....njae jag vet inte

• Yosa

fast jag är inte ett dugg kunnig eller särskilt intresserad av inredning så mig ska du verkligen inte fråga om sånt

• Yosa

Nu har jag pratat med målar-ansvarig här hemma Vi har aldrig hört något om att kvistarna skulle komma fram senare. Våran panel har suttit läääänge. Panelen va lackad från början. Vatten baserad färg. De menade i affären att vi inte behövde dutta på kvistarna innan om det va lackat sen tidigare. Vi har grundat en gång o med riktig färg en gång hittills och kvistarna lyser inte igenom mer än övriga träet,

• Yosa

hoppas nu vi inte gjort något dumt då vi inte duttat på kvistarna innan. Panelen/taket är gammalt och lackat sen tidigare

Svar på tråden Hjälp med tips för furuvägg/tak till tonårsrum!!!!!