Hjälp med tips för furuvägg/tak till tonårsrum!!!!!
vi målar precis en liknande vägg o tak. Vi använder antikvit färg.
vi målar precis en liknande vägg o tak. Vi använder antikvit färg.
vi använde ren vattenbaserad färg. I övrigt vet jag inte vad färgen heter men ja kan fråga sambon sen när han kommer hem
Har inte hört det. Men ska kolla med sambon som gör målarjobbet här hemma och med svärfar som just målat på samma sätt
jag gillar vitt men har även lite grått här hemma. Jag hade nog tagit vitt och sen inrett rummet men "kill-grejer" (typ grått o svart i kuddar, matta, gardin etc)Eller möjligen en fondvägg som kan va grå....njae jag vet inte
fast jag är inte ett dugg kunnig eller särskilt intresserad av inredning så mig ska du verkligen inte fråga om sånt
vi har vattenbaserad
Nu har jag pratat med målar-ansvarig här hemma Vi har aldrig hört något om att kvistarna skulle komma fram senare. Våran panel har suttit läääänge. Panelen va lackad från början. Vatten baserad färg. De menade i affären att vi inte behövde dutta på kvistarna innan om det va lackat sen tidigare. Vi har grundat en gång o med riktig färg en gång hittills och kvistarna lyser inte igenom mer än övriga träet,
hoppas nu vi inte gjort något dumt då vi inte duttat på kvistarna innan. Panelen/taket är gammalt och lackat sen tidigare
helmatt antikvit i taket och halvmatt på väggen