Inlägg från: Kajsan |Visa alla inlägg
  • Kajsan

Bugaboo BEE tråden nr 2!!

loveliva skrev 2009-01-08 22:29:43 följande:
    Låter bra !!! Jag har UJ nu, men känner att den är stor att köra runt med i stan och lasta i och ur bilen.
    Ja, då är bee ett bra komplement!
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Kajsan
    branca skrev 2009-01-09 11:54:58 följande:
    Å så var det en till i skaran Har spanat länge på en Bee och slog till i helgen! Kommer att använda den till min bebis som kommer i början av april... men jag kör den hemma nu och övar lite... hi hi! Jag tänkte köpa en mjukift, Phil & Teds, är det någon som har några kommentarer till det, ni erfarna Buggare Och vet nån var man kan köpa en lös suflett om man vill byta färg? Pris? Hej svejs!
    P&Ts mjuklift är 1000 gånger bättre än Bees, jag har provat båda.
    Jag ska kolla om jag har nåt foto...
  • Kajsan

Med P&Ts mjuklift:

• Kajsan
    straw2008 skrev 2009-01-10 10:15:26 följande:
    Ni som köpt en bee för att ha till nyfödd, är det enda vagnen ni ska ha och hur kom ni fram till att det var en sån ni vile ha? Jag har en cam o en bee o skulle aldrig i livet lägga min nyfödda i en bee (kanske efter 3 månader eller extremt korta sträckor då den är helt nyfödd). Undrar bara ? Man är ju ute ganska mkt o går då man fått barn precis?
    Varför skulle du inte det?
    Och jag var inte ute och gick mycket när jag fått barn precis, snarare tvärtom, fast jag hade gärna gått mycket med en bee...
  • Kajsan
    Wildblomma skrev 2009-01-10 14:48:56 följande:
    Hej alla Beelovers! Jag har just nu en Teutonia fun men dottern är liksom mittimellan halvligg och sittläget och får panik av att vara i vagnen. SÅ jag har spanat in en Bee och den har ju ett sånt där perfekt mittimellanläge! Mitt enda problem nu är att jag är oroligt för hur den klarar snö nu om det behagar komma någon mer. För visst kan man inte byta hjul på den? Bor mitt i Stockholm men det var ju rätt mycket snö här för ett tag sen och då var det problem med min Teutonia också trots rätt stora hjul. Hur gör ni andra? Sen undrar jag lite om ev förändringar på en ny vagn idag jämför med de första som kom ut? Hoppas ni har massa bra svar.
    Jag har kört Bee i snö nu, det går ju inte ultimatbra.
    Jag växlar med en UJ, bee är ju ingen terrängvagn direkt
    man kan inte byta hjul på den nej.
    Det är inga förändringar på vagnen sen de första förutom att en del har tjocka sidovingar och en del smala, vilket gör att en del är smalare i sitsen.
    Dessutom verkar spännena vara olika , en del har mycket tajtare remmar, jag TROR att det är de med tjockare vingar som även har mindre sele.
    Det har dock inget med årsmodell att göra.
  • Kajsan
    straw2008 skrev 2009-01-10 17:19:58 följande:
    Tja det är kn appt någon fjädring tex! Omöjlig att köra i snö... med en nyfödd i alltså!! Jag bor i stan, älskar min bee men skulle aldrig endast köra min nyfödda i den, vill att han ska ligga riktigt mjukt som i en gummisnodd ungefär :O)
    Jag håller inte med dig, den är inte svårare att köra i snö med en nyfödd än ett större barn.
  • Kajsan
    straw2008 skrev 2009-01-10 17:19:58 följande:
    Tja det är kn appt någon fjädring tex! Omöjlig att köra i snö... med en nyfödd i alltså!! Jag bor i stan, älskar min bee men skulle aldrig endast köra min nyfödda i den, vill att han ska ligga riktigt mjukt som i en gummisnodd ungefär :O)
    Och min nyfödda låg riktigt mjukt och omstoppad i sin Bee
  • Kajsan
    ami skrev 2009-01-18 11:47:07 följande:
    Vad har ni för skötväskor på Been?
    Petunia Pickle Bottom, jag tror vi pratade om det för någon sida sen bara? Den sitter perfekt ivarjefall, stenhårt på handtaget.
  • Kajsan
    Tullemi skrev 2009-01-18 14:29:22 följande:
    Jag hade JuJuBe BeAll med BagClips (ett måste enl mig), men den väskan var aningen för stor för Bee´n. En BeTween hade nog varit perfa däremot .
    Ja jag använder inte min BeAll på Been.
  • Kajsan
    MissC MrK skrev 2009-01-19 14:20:36 följande:
    Hejsan! Är det någon som vet om 7 am åkpåsar passar i Been?

Funkar alldeles utmärkt!Glad
Svar på tråden Bugaboo BEE tråden nr 2!!