Inlägg från: Kajsan |Visa alla inlägg
  • Kajsan

Bugaboo BEE tråden nr 2!!

Stargirl skrev 2009-02-17 09:07:27 följande:
    Det kan trä den annorlunda så du bara andvänder selen runt magen. Jag har ingen bild på det. Vi använder mest selen bara runt magen oc låter axelbanden löpa bakom ryggen.
    Jo jag vet, jag har gjort det både på denna och den förra been, men de stora kolosserna till axelskydd är ju fortfarande i vägen, det är ju de jag hatar mest.
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Kajsan
    arkeologitjejen skrev 2009-02-17 18:25:20 följande:
    På tal om frågor så undrar jag om det är någon som försökt sig på att sy en egen suflett till Been? Har sett att en del Camelion-ägare gör det, men hur är det med er Bee-ägare? Är det enkelt fixat eller knepigt?
    Det är riktigt svårt, och inte bara pga knapphålen, problemet är att få den att inte hänga upptill, det ser inte spänt och bra ut.
    Jag vet att Noas Mamma har gjort en, den har jag dock inte stt i IRL så den är säkert fin
  • Kajsan
    Lille Mammsen skrev 2009-02-17 23:55:46 följande:
    Vår Goa "Noas mamma" har gjort detta,kolla me henne!
    Du är som en liten papegoja du
  • Kajsan
    Lille Mammsen skrev 2009-02-18 09:19:12 följande:
    säkert..... Har för mycket bomull i bollen så jag hinner inte läsa igenom allt innan jag svarar
    Bättre med bommul i bollen än skokräm eller bajs.
    Jag har bomull där i jag med
  • Kajsan
    Shoegirl skrev 2009-02-19 17:50:18 följande:
    Jag har fått min Bernina från min mormor som valt ut den. Hon är sömmerska så den vore nog helt ok. Om det inte vore för att det är något fel på den så den gör en trasselsudd av undertråden i tid och otid. Det är tydligen ett känt fel (har pratat med Bernina) men min mormor är knäpp (sant) så hon vägrade ge mig kvittot för "hon ger inga skitsaker". Nu är jag trött på att tjaffsa med tanten så jag tänkte byta in den och lägga mellanskillnaden mot något jag vill ha. Och då kan jag sy sufflor på löpande band. Men som det är nu kan symaskinen lika gärna käka upp tyget så skiten ska UT!
    Mohaha, askul Fast inte för dig föstås
  • Kajsan
    bennysson skrev 2009-02-24 10:27:05 följande:
    försökte dra min bee i snön här igår, vilket skämt! haha.. höll ju knappt på att komma till bussen.. fy så jag svor över vagnen då
    Jag tror det beror på vilken typ av snö det är, om det är blötsnö eller inte.
    Jag kör Bee i snö och det går superbra, den bara gliderfram över snövallarna, men jag har inte provat när det är typ kramsnö-plusgrader.
  • Kajsan

Seriös och viktig fråga:

Hemsydd suflett till Bee, vad ska jag välja för tyg?
    Jag har brun Katvig appleprint tyg hemma, och ev rosa... Men det känns lite som man tröttnat på Appleprintet.
    Fast jag är sugen på nåt i brunt, saknar det till Bee.
    Vad säger ni?

• Kajsan

Villemina

Det är verkligen inte bara en sulky, det beror på vad man anser att en sulky inte har jämfört medandra vagnar, men det är ju bara ett ord.
    Been är en vagn, stabil och lättkörd.
    Jag hade den till min nyfödda, vilket jag aldrig skulle med en McLaren eller liknande, DÄR har vi en sulky.

• Kajsan

Dessutom funkar beeåkpåsen utmärkt i UJ.
    Jag har en rosa beeåkpåse som jag har i min bruna UJ ibland, jättefint!

• Kajsan
    villemina skrev 2009-02-24 17:39:23 följande:
    Hej! Vågar inte det, eftersom jag gärna vill ha garanti på den.
    Då föreslår jag att du mejlar butiker i sverge och utomlands och frågar om du kan få ett bättre pris, funkar alltid
    Jag köpte min från Ping-Pong riktigt billigt på det sättet, men jag fick även bra priser på två butiker i Sverige när jag frågade.
    Jag antar att det bara funkar på de som inte säljer så bra
  • Kajsan
    Veronica30 skrev 2009-02-28 12:47:51 följande:
    i trosa finns vagnen men jag ringde och ingen svarar kanske redan såld någon annan som såg annonsen eller kanske köpte vagnen för 1200 kr ?jag bor i stockholm men jag skulle fråga honom om han kunde skicka den
    Jag tror inte att nån som säljer så billigt väljer att skicka, det lär ju finnas nån som kan hämta den
  • Kajsan
    Stargirl skrev 2009-03-01 08:31:26 följande:
    Jag har fått några icke obekräftade uppgifter. Selen går att byta ut mot en längre sele med lösa axelkuddar. Man ska kontakta [email protected]">[email protected] och då får man stå i kö för att få en ny sele som ska vara 20 cm längre då de ska få in service selen snart.
    Oh, går det att skriva på svenska? Eller ska man ta engelska?
    Jag behöver verkligen längre sele, hatar selen!
  • Kajsan
    Stargirl skrev 2009-03-01 08:54:26 följande:
    Engelska.
    Shit pommes! Då är det ju kört Du har ingen aning om vad de skulle kosta?
  • Kajsan
    Svar på #667
    Jodå, det har vi!
  • Kajsan
    straw2008 skrev 2009-03-08 11:33:40 följande:
    Japp har man färgad åkpåse behövs nästan svart suf, tycker det kan bli lite overklill annars!
    Ja, jag har inte min rosa åkpåse till rosa sufletten, då har jag svart eller kahki suflett istället.
    Nu vart jag sugen på att byta till den svarta bara för det {#lang_emotions_tongue_out}
  • Kajsan
    Svar på #701
    Nej, men jag kan ta...ikväll! För den ser ut så nu...
  • Kajsan
    sempersara skrev 2009-04-01 16:18:41 följande:
    Vi har exakt samma problem! har fått hela chassit utbytt men efter någon vecka var det samma sak igen! Nu har vi struntat i att klaga, det verkar ju inte som att det går att fixa?! Någon som har en fungerande broms??
    Jag har haft två Bee och inte ett problem på nån av dem.
    Ni måste haft otur
  • Kajsan

Nån som känner sig manad att starta en ny tråd typ NU?

Svar på tråden Bugaboo BEE tråden nr 2!!