• Anonym (Aj)

Urinvägsinfektion, huskur?

Om man misstänker att man har urinvägsinfektion, vad kan man då göra för att lindra innan man tar sej till läkare?

Det är min mamma det handlar om. Jag vet att jag flera gånger har hört talas om just huskurer mot urinvägsinfektion, saker man kan dricka etc.

• Svar på tråden Urinvägsinfektion, huskur?
  • Viewsonic

Drick massor. Surt (inte sött, det gillar bakterier att äta).

• Svanflikkan85

Anonym (Aj) skrev 2009-01-01 14:53:07 följande:

Svanflikkan85 skrev 2009-01-01 14:51:41 följande:
    Hehe, vilka grejer! Det har hon hemma säger hon Dill alltså.
    Hehe va bra då kan hon koka te =)
  • fru  e

Finns ett jättebra naturläkemedel som heter uva-e, finns att köpa i vanliga affärer. Funkar såklart inte när uvi är svår men vid tecken på uvi har det funkat för mig. Har druckit tranbär också.

• Olivia2008

Hej! Avkok på persilja ska vara kanonbra och citronvatten..

• Anonym

Äppelcidervinäger ärr jätte bra!

• Alexzandrah

Hej! Jag har väldigt ofta urinvägsinfektion! :( Har haft det flera gånger under 2008.
    Drick Tranbärsjuice i massor och även citron sägs vara bra men för mig funkar det otroligt bra med tranbärsjuice! :D
    Hoppas det blir bättre

• tuvas mamma 1

Pressa ren citron i ett glas o drick, strunt i vattnet!
    Surast möjligt ger bäst effekt...

Lycka till!

• CharitableLady

Jag är ju nyfiken funkade huskurer? Vilka isf?

• Anonym (Aj)

CharitableLady skrev 2009-01-07 15:23:11 följande:

Jag är ju nyfiken funkade huskurer? Vilka isf?
    Mamma drack tranbärsjuice och citronvatten. Oh ja hon tycker att det lindrade. Hon fick antibiotika utskrivet på fredagen men visst gjorde huskurerna det lättare. Även om det nu bara var en kort stund.
  • CharitableLady

Anonym (Aj) skrev 2009-01-07 15:34:04 följande:

CharitableLady skrev 2009-01-07 15:23:11 följande:
    Mamma drack tranbärsjuice och citronvatten. Oh ja hon tycker att det lindrade. Hon fick antibiotika utskrivet på fredagen men visst gjorde huskurerna det lättare. Även om det nu bara var en kort stund.
    Jag dricker tranbär ännu för jag vägrar penniclin IGEN!
  • Anonym

Jag hade OFTA svåra urinvägsinfektioner förr.

Jag har provat ALLT men när man har så svåra som jag funkar inget.

Det jag hört mest är tranbärsjuice och det kan man ju dricka för att förbygga.

Det är gott om inte annat ;)

• Anonym (vet)

Jag tror det itne spelar så stor roll vad man dricker, men att man dricker jättemycket. Jag brukar dricka vatten som en galning - alltså HELA tiden, drick drick drick bara i en halv dag eller så, och fortsätt sen men lite lugnare en dag till så brukar det försvinna efter en dag. Citron och c-vitamin och allt det där tror jag inte går ut i urinen, det är att spola systemet rent som gäller! Och tro mig, jag har haft många infektioner och detta är det bästa jag har provat. (En gång blev jag i stort sett full på vatten, det är inte så bra så om det händer får man lugna sig lite.)

Svar på tråden Urinvägsinfektion, huskur?