• passau

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Stackare!
    jag hade nog kategoriskt skitit i makens tvätt och gjort alla andras... elakt... ja, visst men det är ju inte mitt fel, det är ju inte jag som tvättar *L*
    så får man se vad han gör om en vecka eller 2 när han inser att han inte har underkläder, eller ännu värre träningskläder*L*

lycka till!

tyvärr behöver man ta till hårdhandskarna ibland...
    maken tycker att han bara tränar 2ggr/v. japp, men han e borta 3h/gång... sa det igår då blev han lite sur, ja visst jag får sova på dagarna och jag städar inte golven (foglossning) slipper diskmaskinen...
    men vem tänker på dotterns naglar eller snuva eller håret? sånt ingår tydligen inte i den manliga arbetsfördelningen... för det bara är gjort så då räknas det inte*L'

min bror undrade vad jag gjorde hemma när jag inte städade och tog disken... lagade mat förstog han, men sen då? allt annat räckte inte som svar*L*

• passau

har haft blandrasvalpar som barn men har inget att tillägga i diskussionen*L*
    jag har vikt typ 4 maskiner tvätt, sånt som gör sig självt ni vet*L* samtidigt som jag servade dottern på 2 med leksaker och sedan nattade henne*L*

men detta röknas väl inte... hehe... (menat till männen!)

• passau

Lokatt skrev 2009-02-19 22:27:12 följande:

även om min man inte är perfekt så blir jag ibland glad över han, när han kom hem från jobbet sa han, vad bra att du vikt två maskiner! Det hänger två till där nere jag ska försöka ta dom sedan. Dock har han inte gjort det, men han har handlat, diskat och nu ute med hunden, så jag klagar inte, inte idag iaf.
    jag klagar inte heller... maken sitter med slutet på C-uppsatsen... ska skriva om resultatet...
    så det är egentligen inget att klaga över*L*
    men jag tror inte han alltid reflekterar över vad man gör*L*

men jag är definitivt bortskämmd med hjälp...
    har inte städat på 4!!!år... sedan han flyttade in i min 2:a...
    hehe
    men vissa saker ser han fortfarande inte*L*

men vem e perfekt*L'
  • passau

oj, sorry... nu bor vi i hus sedan 2 år...
    har nästan 200kvm... så hela källaren e som en förvaring som vi alltid säger vi ska städa ur och göra i ordning men inte ids... vi klarar oss rätt bra på dom övriga 165kvm*L*
    men jag gillar att bo trångt... men huset va stort så jag klagar inte*L* är dessutom nära stan och grymt barnvänligt*L'

• passau

vi har typ ingen trädgård...
    2 små balkonger och en ordentlig altan, å sen kanske 10kvm trädgård*L* men vi är inte intresserade av blommor och buskar så vi har problem att ta hand om det vi har*L'
    nej nu ska jag gå å lägga mig med nya mama... dottern har haft feber i 2 dagar å legat nästan på mig med sin hetta å vi (jag) har vart uppe på nätterna å gett alvedon,.. dessutom känner jag mig tokgravid... så nu ska jag på date med kudden*L*

sov gott alla!

• passau

vi har skrivit hur mkt jag har lagt i huset, vi har gjort likadant... så Om man av någon anledning vill skiljas så behöver man inte bråka om det... kanske känns bättre för honhom?

• passau

jo, om man inte skrivit så delas allt lika, men jag tror att studielånen är ens egna, även bilarna är den som dom står på, oavsett vem som betalat...
    jag hade en central rätt stor läg som såldes i rätt tid... vilket gav vinst, och han bodde bara där ½år... så vi skrev hur mkt jag la in i huset eftersom han inte la in någon kontantinsats.så skulle vi av någon anledning gå isär så räknas den summan bort från allt... eftersom den är enskild egendom... typ...

Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6