Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Asereht skrev 2009-03-20 12:15:32 följande:
    Tröjor och matchande byxor. Fanns inte i rätt strl så jag lade ned. *s*
    Samma här...
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-03-20 12:42:51 följande:
    finns den fina klänningen till maja och en suite till manne annars?
    Hahaha, fresterska...!

Jag tycker inte det var så snorbilligt som jag hade önskat (hänvisar återigen till min geografiska härkomst). Då köper jag hellre fina grejor på Lindex och får dubbelt så mycket i påsen. Har ni förresten sett de ekologiska kläderna med bondgårdsmotiv? *älskar* Men tyvärr går de bara upp till 116 och jag tror det blir för litet för Maja . Manne skall definitivt ha ett set ladugårdskläder . Skall bara få mormor på benen först så hon kan följa med och betala...

Nu har Manne somnat i min famn så jag skall slänga ner honom i sängen och gå och laga värma mat till mig och Maja. Manne får fasta idag också för de senaste två dygnen har han kräkts så snart han försökt äta.
  • Fröken Småland
    Riskiflickan skrev 2009-03-20 14:58:35 följande:
    Fröken Småland skrev 2009-03-20 08:44:45 följande: Apropå det där med att inte bli gravid under amningen,...det tog min mans kusin på allvar och inom några månader efter första barnet var hon gravid med nummer två...utan att fatta hur det kunde hända... och oj vad hon gnäller om hur jobbigt det är att ha två småtjejer så tätt..hon får aldrig sova osv... :) hon trodde verkligen det var ett preventivmedel att amma... men tydligen inte :DÅ mellan mig å min bror å mellan mina andra två syskon är det 13 månader å amningen var på G samtidigt som graviditet...så det tror jag inte på det där med amning å skydd mot graviditet!!
    Nej, generellt så brukar de flesta kvinnor kunna bli gravida ganska snart efter en graviditet även om de ammar. I mitt fall är det lite lurigt eftersom jag haft hormonspiral fram tills helt nyligen och inte haft någon mens. Därför vet jag inte om jag är en av dem där amningen faktiskt funkar som preventivmedel, att jag alltså inte har någon ÄL.

Gynekologen som jag var hos förra veckan sa att man inte kan bli gravid när man ammar. När jag sa att jag känner flera som blivit det så sa han tykigt: Vad är det för bekantskapskrets du har? *saknar ord*
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-03-20 18:36:14 följande:
    hahaha, ja du, skulle jag visa kort på min buggas renhet just nu skulle du bli aktiv hundmotståndare   Men jag har iaf. lagt en filt över åkpåsen så lilla hunden inte sitter direkt på åkpåsen och stora inte kan slajma just där Ska låna min mammas tvättmaskin i morgon, hon har ju 30 graders program på sin. Nån som vet om det oranga molntyget matchar gamla orange åkpåsen??
    *ryser över slajm* {#lang_emotions_throwup}

Jag har nog aldrig sett det orange molntyget så jag har tyvärr ingen koll på nyanser. Prova att fråga i Bugga-tråden vetja
  • Fröken Småland

Ni som hänger i P&T-tråden (?), har ni koll på vad deras nya modell Smart kommer att kosta? Jag tycker den ser riktigt gullig ut

• Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-03-20 18:47:19 följande:
    haha, ja tyvärr är vagnen lite slajmig nu men tack och lov för tvättbara vagnar! ja, kanske skulle fråga där, eller kanske inte, säger dom att det passar köper jag säkert *får inte*
    *slår Lokatt på fingrarna*

• Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-03-20 18:55:39 följande:
     Men ärligt, vad ska jag göra med mitt "problem" då? Vad ska jag ha för sufflett till oranga påsen? *suckar* Jag har inget tyg med orange i som jag kan sy av ju
    Låna min sommarsufflett?
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-03-20 19:15:21 följande:
    Tack det var snällt men jag har ju den heloranga som jag haft så länge att jag tröttnat nu.
    Har du en sufflett i gamla orange då? Hur är det nu: har du en brun? Det passar fint till orange. Eller sand även om jag tycker det är lite blekt.
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-03-20 19:25:21 följande:
    Vad kör du för kombo på den du kör mest nu? Och vilken kör du mest?
    Jag har Geckon med vinterhjul här hemma, grön med grön åkpåse. I bilen ligger hybriden Cameleon/Frog med brun kostym för tillfället. Brunt är nog min absoluta favorit, även om jag otippat är väldigt förtjust även i helorange. Jag har en marinblå bas som jag inte använt ännu, har sparat den tills att PF-grejorna skall komma vilket ser ut att dröja en månad till Skall bli kul att se om jag gillar marinblått, jag sa för några år sedan att marinblått var den sista färgen jag någonsin skulle ha på en barnvagn . Men man har väl fått en överdos, från 1995 eller nåt och många år framåt så var det ju bara marinblått och rutigt *kräks*

Åkpåse kan jag inte bestämma mig för vilken jag gillar bäst; men vit, brun och röd ligger bra till Och gärna till brun klädsel
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6