Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Lokatt skrev 2009-03-25 10:34:00 följande:
    det förklarade att jag satt och funderade över vilket pop-mönster med svampar du menade
    Hahaha, måste ju sätta igång er tankeverksamhet lite
  • Fröken Småland
    passau skrev 2009-03-25 10:35:55 följande:
    Fröken Småland skrev 2009-03-24 09:24:15 följande: Nu har jag postat brev till dej ;)
    Tjohoooo!!! *sätter mig vid brevlådan och väntar*
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2009-03-25 11:55:10 följande:
    Vi pratade ju menskopp för någon dag sedan. Här är en bra sida till. www.amandasintima.se/Ska gå och se till att få i oss lite lunch sedan ska vi se till att göra oss i ordning. Vi ska ut i solen. Hämtar på fritids idag och småbusarna brukar tycka det är kul att komma och leka på skolgården så vi brukar bli kvar där en stund så får pappsen hämta upp när han kommer. Funderar på att ta med mellismatsäck.
    Tackar för länken!

Ja men vilken bra idé att stanna och leka, ta med en tidning och passa på och koppla av vetja. Man skall inte göra det mer besvärligt för sig än vad nöden kräver!
  • Fröken Småland

Nejdå, jag är här (var annars?). I eftermiddag har vi varit på simskola men nu är jag tillbaka i mitt rätta element

Tack för snälla ord om lillfisen, hans myshörna och brallorna. De är för övrigt hur läckra som helst men tröjan är ännu finare. Samma mönster men inte samma pyjamas/långkalsong-varning. Ser fram emot att använda den tröjan till hans marinblå manchestersnickisar

När det gäller hans rum så är myshörnan placerad i sängen i "mannens rum". Ni gamlingar här i tråden vet ju att vi inte delar sovrum, så jag har ett sovrum, mannen har ett och Maja har ett. Manne har fått ett eget litet krypin i en större garderob med ett pyttelitet golvfönster. Men eftersom min man inte utnyttjat sitt sovrum på mer än ett år så tänker jag göra om det till ett riktigt rum till Manne. Krypin-et får vara kvar ifall det blir fler barn, och när det eventuella barnet behöver ett eget rum så finns det ett annat krypin-rum som jag kan ta som sovrum och någon annan får mitt rum. Min man sover helst i vardagsrummet på en madrass och det har jag inga synpunkter på. Han behöver sin ostörda nattsömn och det respekterar jag, och han tycker också att han ett stort behov av att kolla på tv innan han somnar, och den enda teven som har parabolsändningar är den i vardagsrummet. Däremot så funderar jag på att "förädla" hans sovplats genom att sätta in ett sängskåp som bara är att slå ut från väggen. Någon som har några smarta tankar och tips kring det?

Nej, nu börjar det osa blöja här... Återkommer.

• Fröken Småland

Helvete också säger jag bara! Nu har jag gjort två lååånga och intressanta (?) inlägg som bara försvunnit. Grrrr...

• Fröken Småland

Bojkottar det skrivna ordet och ser om jag har bättre tur med bilder istället.

100 kronors-overallen

Och här är tröjan som inte behöver någon presentation:

• Fröken Småland
    zasata skrev 2009-03-25 20:42:45 följande:
    en snabb fråga..ebba fick till en full träff rätt i min bebis mage förut vid 12 tiden, och har jätte ont än. Så  funderar på om jag skall åka tull gyn akuten och kolla. Men tror ni dom bryr sif, och tror ni det går mkt vks där?
    Vet du, allt jag någonsin har läst om våld mot magen är att barnet bara kan skadas ifall våldet är så kraftigt att moderkakan lossnar och det tror jag inte den kan förrän typ sista trimestern av graviditeten. Så om du har ont så är det antagligen inte förknippat med bebisen alls, utan du har fått ett blåmärke inuti bara.
  • Fröken Småland

Ser ni att inlägg #5888-5891 saknas? Jag menar antingen så läggs det väl in eller så görs det inte? *twilight zone*

Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6